کد خبر 366243
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۲

مقام‌های بیمارستانی اعلام کردند که حداقل ۲۴ نفر دیگر در جریان اعتراضات خشونت آمیز در سنت لوییس واقع در ایالت میسوری آمریکا زخمی شده‌اند.

به گزارش مشرق، ریانوستی نوشت: اعتراضات مردم فرگوسن نسبت به رای هیات منصفه در خصوص بی گناه دانستن دارن ویلسون مامور پلیس سفید پوست که 3 ماه پیش مایکل براون نوجوان سیاه پوست را با شلیک گلوله به قتل رساند با دخالت نیروهای پلیس و گارد ملی آمریکا به خشونت کشیده شده است.

یک مقام بیمارستانی تاکید کرد که "تاکنون حداقل 24 نفر برای مداوا به بیمارستان‌های سنت لوییس مراجعه کرده‌اند. "

مقام‌های بیمارستانی حاضر به اعلام وضعیت زخمی‌های درگیری‌های فرگوسن یا سن آنها نشده‌اند. اعتراضات وسیع و گسترده‌ای در 38 ایالت آمریکا در مخالفت با رای هیات منصفه در خصوص پرونده قنل مایکل براون به وقوع پیوسته است. این دومین موج اعتراضات سراسری در آمریکا نسبت به قتل مایکل براون به شمار می‌رود.

استفاده پلیس آمریکا از اسپری فلفل

یک مقام رسمی اجرای قانون در آمریکا نیز به ریانوستی گفت که نیروهای پلیس با استفاده از اسپری فلفل سعی در متفرق کردن معترضان در سنت لوییس داشته‌اند.

در تازه ترین درگیری ها پلیس سنت لوییس اقدام به بازداشت 3 نفر دیگر کرده است. پیش از این نیز پلیس در روز سه شنبه 44 نفر و شب قبل از آن نیز 61 نفر دیگر را بازداشت کرده بود.

پلیس سنت لوییس اعلام کرده است که هرگونه حضور اعتراض آمیز در خیابان های فرگوسن را تجمع غیر قانونی ارزیابی خواهد کرد و معترضان بازداشت خواهند شد.

جی نیکسون فرماندار میسوری نیز تعداد نیروهای گارد ملی را از 770 به بیش از 2200 نفر افزایش داده است. در جریان این اعتراضات به اموال و اماکن شهر فرگوسن خسارات زیادی وارد شده است.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا نیز پروازها بر فراز این شهر را محدود کرده است. جان بلمار رئیس پلیس منطقه سنت لوییس تاکید کرد که ده ها ساختمان طعمه حریق شده است.ساکنان فرگوسن بر این باورند که مرگ براون نمادی از رفتار ناعادلانه ای است که با سیاه پوستان توسط اقلیت سفید پوست در این شهر می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس