کد خبر 365971
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۴

مامور پلیس سفیدپوستی که ۳ ماه پیش با تیراندازی به سوی یک نوجوان سیاه پوست وی را به قتل رساند تاکید کرد که در تیراندازی به این نوجوان سیاه پوست کارش را به درستی انجام داده است.

قاتل مایکل براون:کار درستی انجام دادم
به گزارش مشرق، دارن ویلسون مامور پلیس سفیدپوست آمریکایی در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز تصریح کرد که زمانی که به سوی مایکل براون نوجوان سیاه پوست در فرگوسن میسوری شلیک کرده کارش را به درستی انجام داده است.

بر اساس این گزارش هیات منصفه فرگوسن به تازگی رای به بی گناهی ویلسون داده و این مساله موجب آغاز مجدد ناآرامی ها و تنش ها در شهر فرگوسن و سایر مناطق آمریکا شده است.

ویلسون گفت: من کارم را به درستی انجام دادم. من مطمئن هستم که هیچ کار دیگری را نمی توانستم انجام دهم. وی در پاسخ به این سئوال که اگر به جای مایکل براون یک سفیدپوست بود چه کاری انجام می داد، افزود: من دقیقا همان کار را انجام می دادم.

در ماه اوت ویلسون به شلیک گلوله به سوی مایکل براون وی را به قتل رساند و این مساله موجب بروز اعتراضات سراسری در شهر فرگوسن و سایر مناطق آمریکا علیه رفتار تبعیض آمیز پلیس و نیروهای امنیتی با سیاه پوستان شد.

اداره پلیس سنت لوییس از بازداشت 61 نفر در جریان اعتراضات شهر فرگوسن خبر داده است. اداره هوانوردی فدرال آمریکا نیز پروازها بر فراز این شهر را محدود کرده است.

جان بلمار رئیس پلیس منطقه سنت لوییس تاکید کرد که ده ها ساختمان طعمه حریق شده است.معترضان در نیویورک،شیکاگو،سیاتل، لس آنجلس، اوکلند، کالیفرنیا و واشنگتن نیز در اعتراض به رای هیات منصفه در بی گناه دانستن دارن ویلسون مامور پلیس سفید پوست قاتل براون تظاهرات کردند.

جی نیکسون فرماندار ایالت میسوری  دستور اعزام نیروهای بیشتر گارد ملی به فرگوسن را صادر کرده است .ماموران پلیس ضد شورش آمریکا نیز با استفاده از گاز اشک آور و باتون سعی در متفرق کردن معترضان و برقراری آرامش در این شهر دارند.

ساکنان فرگوسن بر این باورند که مرگ براون نمادی از رفتار ناعادلانه ای است که با سیاه پوستان توسط اقلیت سفید پوست در این شهر می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس