کد خبر 365986
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱

اداره پلیس سنت لوییس اوایل امروز چهارشنبه اعلام کرد که ادامه اعتراضات در شهر فرگوسن در حومه سنت لوییس هم اکنون "تجمع غیر قانونی" به شمار می‌رود و ناقضان قانون بازداشت خواهند شد.

به گزارش مشرق، ریانوستی نوشت: در حالی که اعتراضات در شهر فرگوسن نسبت به رای هیات منصفه در خصوص پرونده قتل مایکل براون نوجوان سیاه پوست به دست یک مامور سفیدپوست همچنان ادامه دارد، اداره پلیس سنت لوییس اعلام کرده است که از این پس اعتراضات در شهر فرگوسن را "تجمعات غیر قانونی" ارزیابی کرده و کسانی که حاضر به ترک خیابان ها نشوند از سوی پلیس بازداشت می شوند.

بر اساس این گزارش پلیس سنت لوییس در توییتر نوشت: این اعتراضات هم اکنون تجمع غیر قانونی در نظر گرفته می شود و کسانی که حاضر به ترک منطقه نشوند بازداشت خواهند شد.

شب گذشته نیز اعتراضات در شهر فرگوسن ادامه داشته و این اعتراضات به خشونت کشیده شده است. در جریان این اعتراضات به اموال و اماکن شهر فرگوسن خسارات زیادی وارد شده است. یک دستگاه خودروی پلیس فرگوسن نیز به آتش کشیده شده است. معترضان در خشونت های شب گذشته با پرتاب بطری به سوی نیروهای پلیس حمله کردند. پلیس نیز با استفاده از گاز اشک آور سعی در متفرق کردن معترضان داشته است.

در جریان اعتراضات گسترده مردم فرگوسن و سایر مناطق آمریکا به بی گناه اعلام شدن دارن ویلسون مامور پلیس قاتل مایکل براون نوجوان سیاه پوست 18 ساله بیش از 61 نفر بازداشت و تاکنون 13 نفر زخمی شده اند.

اداره هوانوردی فدرال آمریکا نیز پروازها بر فراز این شهر را محدود کرده است. جان بلمار رئیس پلیس منطقه سنت لوییس تاکید کرد که ده ها ساختمان طعمه حریق شده است.

جی نیکسون فرماندار ایالت میسوری دستور اعزام نیروهای بیشتر گارد ملی به فرگوسن را صادر کرده است.ساکنان فرگوسن بر این باورند که مرگ براون نمادی از رفتار ناعادلانه ای است که با سیاه پوستان توسط اقلیت سفید پوست در این شهر می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس