جنگ فقط داستان ویرانی‌ها نیست. گاهی می‌تواند روایت بزرگترین سازندگی‌ها باشد. «شکار کرکس‌ها» که چاپ دوم آن به تازگی روانه بازار شد، ثابت می‌کند تاریخ دفاع مقدس مملو از این سازندگی‌هاست.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق به نقل از روابط عمومی انتشارات عماد فردا، پس از «شبیخون به خفاش»، این بار کتاب «شکار کرکس‌ها»، دومین اثر سردار محمد ستاری‌وفایی، گوشه‌ای جدید از رشادت‌های دوران دفاع مقدس را روایت می‌کند.

این کتاب که اخیرا به چاپ دوم رسیده و به بازار عرضه شده است، داستانی از سازندگی های پشت جبهه، به‌ویژه جبهه‌های غرب کشور است. ساخت‌وسازهایی که گاهی انسان را به کلی دچار شگفتی می‌کند. شگفتی هایی از جنس پل خیبر که سازه‌ای مهندسی به طول 14 کیلومتر بود. پلی که تمام مراحل ساخت  این پل زیر آتش و هجمۀ دشمن صورت گرفت و حتی رسانه‌های بیگانه هم به ستایش این عمل برآمدند و آن را «بزرگترین پل تاکتیکی تاریخ جنگهای دنیا» لقب دادند و نوشتند ایرانیانی که در زمان خشایارشاه اولین پل شناور جهان را بر روی تنگۀ داردانل احداث کرده بودند، این حماسه را با بزرگترین پل تاکتیکی بر روی هورالهویزه تکرار کردند.

شکار کرکس‌ها داستان حماسه‌سازانی است که کمتر اسمی از آن‌ها به میان آمده است. داستان قهرمانهایی که «ما می‌توانیم» را در عمل ثابت کردند و سنگرسازانی است که با کمترین امکانات و بیشترین فشارها، شگفت‌آورترین حماسه‌ها را آفریدند.

این کتاب، در قالب داستانی روان و جذاب، در 435 صفحه و قیمت پشت جلد 12 هزار تومان، خواننده را با دغدغه‌های رزمندگان دربارۀ تشکیل قرارگاه مهندسی در طول جنگ آشنا می‌کند. سردار وفایی با این کتاب نشان می‌دهد که دفاع مقدس مقولۀ پیچیده‌ای است و نباید آن را فقط در میدان‌های جنگ خلاصه کرد.

گفتنی است کتاب شکار کرکس ها در میان 143 عنوان کتاب برگزیده در قالب «هزار نمایشگاه کتاب» نیز عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس