مدیرعامل یک شرکت تولیدکننده واگن با انتقاد از بی توجهی به صنایع داخلی در تولید واگن، گفت: شرکت 12 میلیارد تومان برای این خط تولید سرمایه گذاری کرده است اما الان حدود 10 میلیارد محصول از دو سال پیش در کارخانه باقی مانده است.

 به گزارش مشرق، محمد سعیدی با بیان اینکه خط تولید قطارهای ریل باس را در سال 84 راه اندازی کردیم و بعد از تحویل 14 قطار خط تولید متوقف شد و متاسفانه تا کنون راه اندازی نشده است، گفت: وقتی خط تولید ریل باس متوقف شد، شرکت برای حفظ شرایط، سرمایه گذاری جدیدی را برای راه اندازی خط تولید واگن باری انجام داد و در این ارتباط قرارداری را با یک مشتری منعقد کرد اما به دلیل اینکه مشتری نتوانست منابع مالی را فراهم کند بعد از تولید 100 دستگاه این خط متوقف شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از دو سال پیش تولیدات در کارخانه متوقف است، اظهار داشت: شرکت 12 میلیارد تومان برای این خط تولید سرمایه گذاری کرده است اما الان حدود 10 میلیارد محصول از دو سال پیش در کارخانه باقی مانده است.

مدیرعامل ایریکو با بیان اینکه منتظر هستیم وعده های داده شده از سوی شرکت راه آهن محقق شود، بیان کرد: وضعیت کنونی موجب شده که به خاطر بقای شرکت، به سمت انجام تعمیرات برویم.

سعیدی با اشاره به اینکه بهره بردارها توان مالی مناسب را برای عقد قرارداد یا خرید و اگن ندارند و تسهیلات مناسبی هم فعلا در اختیارشان قرار نگرفته است، گفت: اگرچه شرکت راه آهن از سال گذشته اعلام کرده برنامه‌های مناسبی برای این بخش دارد و وجوه خیلی زیادی را برای توسعه ناوگان تزریق خواهد کرد اما تاکنون اتفاق خاصی نیافتاده و امیدواریم که در چندماه آینده بخشی از این صحبت ها عملی شود.

وی با انتقاد از اینکه روند خرید واگن از خارج نشان می دهد که شرکت های داخلی به سمت خرید حدود 4 تا 5 هزار دستگاه واگن از خارج رفته اند، گفت: درصورتیکه خط تولید سازندگان داخلی متوقف شده است و خط تولید واگن باری در شرکت ایریکو متوقف شده و در واگن پارس 20 درصد خط تولید فعال است.

مدیرعامل ایریکو در خصوص برنامه راه آهن برای رونق تولید داخل مبنی بر اینکه هر سرمایه گذاری که واگن دست دوم وارد کند باید قرارداد خرید واگن نو داخلی را ببندد، گفت: برنامه ورود واگن های دست دوم برای این بوده است که ظرفیت تولید و بهره برداری و جابجایی مسافر افزایش پیدا کند تا در کوتاه مدت خرید واگن به ظرفیت تبدیل شود.

سعیدی افزود: در مقابل این قرار شد هر سرمایه گذاری که دست دوم وارد می کند قرارداد واگن نو منعقد کند اما هنوز از این بخش استفاده نشده است و اگر هم مجوز واگن دست دوم صادر شده، سازندگان بهره ای از این مصوبه نبردند.

وی با بیان اینکه ظرفیت ساخت سالانه 500 دستگاه انواع واگن باری و 200 دستگاه واگن مسافری و مترو را در شرکت داریم، بیان کرد: شرکت توان تولید انواع واگن های باری و مسافری را دارد اما الان ظرفیت تولید مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    خب قرار نیست برادران چینی نون و آب نخورند و یک عده دلال این وسط سرشون بی کلاه بمونه که اقتصاد مقاومتی شکل بگیره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس