اصلاح‌طلبان طیف وسیعی هستند که از حقوق بشری و تحول‌خواهان تا طیف‌های میانه که اصلاح‌طلبان خیلی جدی هستند و نمونه آنها آقایان جهانگیری و آقای زنگنه و حجتی و ... است، شامل می‌شود.

اصلاح‌طلبان میانه‌رو نقش بیشتری در انتخابات آینده دارند/ ما با هماهنگی حامیان روحانی پا به عرصه انتخابات می‌گذاریم
گروه سیاسی مشرق -حسین مرعشی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران طی گفت گوی تفصیلی با روزنامه آرمان امروز؛ مردم را در صورت توافق هسته ای به گرفتن جشن دعوت کرد و در ادامه به بیان نظرات و تحلیل های خود پیرامون مذاکرات و انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی پرداخت.


در ادامه بخش هایی از این گفت و گو را می خوانید؛

* خوشحالم که این افتخار را داریم بعد از کمتر از 15‌ماه استقرار دولت، یکی از مهم‌ترین ماموریت و قول‌هایی که آقای روحانی به مردم داده بود، درحال تحقق است و ان‌شاا... در هفته‌های آینده خبرهای نهایی باعث خوشحالی مردم شود. من همین جا مردم را برای شرکت  در جشن پیروزی رهبری، ملت و رئیس‌جمهور در پرونده هسته‌ای دعوت می‌کنم.

* باید یادمان باشد که خود تحریم‌ها نتیجه گرایشات سیاسی دولت قبل بود و دوم اینکه تمام آنچه در اقتصاد کشور طی دو دولت گذشته اتفاق افتاد، متاثر از تحریم‌ها نیست.

* اقتصاد ایران در مسیر بهبودی است و رفع تحریم‌ها این مسیر بهبودی را تقویت می‌کند یعنی با اتفاقی که خواهد افتاد، بخشی از منابع ایران آزاد و تجارت آزاد می‌شود و نظام بانکی ایران می‌تواند با نظام بانکی  دنیا کار کند که تسهیل صادرات و واردات نتیجه آن است. به تکنولوژی دسترسی پیدا می‌کنیم و می‌توانیم بسیاری از مشکلات ناشی از تکنولوژی‌های قدیمی را حل کنیم. تولیداتمان با تکنولوژی‌های قدیم تولید می‌شد و غیراقتصادی هستند پس از رفع تحریم‌ها، می‌توانند تکنولوژی را به روز کنند که این روند زمان‌بر است و حداقل 2 تا 3 سال زمان احتیاج دارد تا  تولیدات با تکنولوژی جدید به بازار بیاید.

*  اصلاح‌طلبان از چه زمانی فعالیت انتخاباتی خود را برای مجلس دهم آغاز می‌کنند؟
مساله انتخابات جدا از فرایند کلی فعالیت سیاسی اصلاح‌طلبان نیست و همین الان که اصلاح‌طلبان فعال هستند و جلسه دارند، اثراتش را بر انتخابات می‌گذارد ولی اینکه ستادها چه زمانی شکل می‌گیرد، ما حتما با هماهنگی با حامیان رئیس‌جمهور در قالب جبهه متحدی که منجر به پیروزی سال 92 شد تحت رهبری سیاسی آقای خاتمی فعالیت می‌کنیم.

* در آن جبهه وسیعی که اشاره کردید، اصولگرایان میانه‌رو هم هستند؟
اگر اصولگرایان میانه‌رو وجود داشته باشند پاسخ سوال شما بله است. میانه‌روهایی که فعال باشند؛ میانه‌روهایی در اصولگرایان وجود دارند اما تا امروز سعی کردند میدان را خالی کنند و میدان به دست جبهه پایداری بیفتد. امیدواریم اصولگرایان میانه‌رو به میدان بیایند.

* انتخابات 92 آقایان ‌هاشمی، خاتمی و ناطق‌نوری اضلاع رهبری سیاسی انتخابات بودند...
میانه‌روهای کشور فقط در اصولگرایان نیستند و خود اصلاح‌طلبان هم طیف هستند. اینکه می‌گویم «هماهنگی» منظورم این نیست که سراغ اصولگرایان میانه‌رو می‌رویم بلکه در جبهه اصلاحات، با آن برگ‌هایی بازی خواهیم کرد که به طبع و منزل سیاسی آقای رئیس‌جمهور نزدیک باشند. در داخل اصلاح‌طلبان، میانه‌روها نقش بیشتری در انتخابات آینده بر عهده خواهند گرفت.

* یعنی قائل به حضور طیف تندرو در جریان اصلاحات هستید؟
اصلاح‌طلبان طیف وسیعی هستند که از حقوق بشری و تحول‌خواهان تا طیف‌های میانه که اصلاح‌طلبان خیلی جدی هستند و نمونه آنها آقایان جهانگیری و آقای زنگنه و حجتی و ... است، شامل می‌شود. خود جبهه اصلاحات جبهه پرظرفیتی است و تک‌ظرفیتی نیست. متناسب با ضرورت‌های زمان ممکن است که بخش‌هایی از این جبهه نقش آفرینی بیشتری برعهده بگیرند. فکر می‌کنم جبهه اصلاحات می‌تواند با برگ‌هایی از برگه‌های خود وارد عرصه انتخابات شود که این به تعادل آقای روحانی هم سازگاری داشته باشد و به آن بخورد. این کار باعث هم‌افزایی شود.

* منظورتان این است که تلاش می‌کنید مجلس دهم، مجلسی همسو با دولت یازدهم باشد؟
شعار ما برای مجلس آینده «حمایت از دولت، همراهی با مردم» است. مجلسی می‌خواهیم که هم حامی دولت و هم همراه مردم باشد.

* به مردم تضمین می‌دهید که چه اندازه از کرسی‌های مجلس دهم به اصلاح‌طلبان تعلق بگیرد؟
ما باید یادمان باشد اگر دموکراسی و به مردمسالاری دینی احترام می‌گذاریم نباید از طرف مردم پیشاپیش تصمیم بگیریم و بگوییم چه خوب است. آنچه بر آن اصرار می‌کنیم این است که مردم باید قدرت انتخاب داشته باشند. هر آنچه مردم انتخاب کردند، خوب خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سمیعی ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    حرفهای تکراری با شعارهای تکراری. مردم خر نیستند این را بفهمید آقایان اصلاحاتی
  • یا مهدی ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    جناب سمیعی اتفاقا برخی مردم خر نیستند
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    لعنت بر اصلاحات و مشرق اصلاحاتچی مزدور...
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    اصلاح‌طلبان میانه‌رو نقش بیشتری در انتخابات آینده دارند اگر اصلاح طلبای تند رو بذارن
  • ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    مشرق شدی بلندگوی این...ها. شما مگر پیرو اینها هستید آخه
  • مراد ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    بابا این اصلاحاتیا از جون ملت چی می خوان فتنه 78 و 88 بس نبود؟؟؟
  • مجید ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    این اقایان دیگر با ایزو لایف بیرون می ایند کی باید بازنشسته شوند تا مردم نفس راحتی بکشند هم قدرت دارند هم ثروت بس نیست .بگذارید نسل مدیران عوض شود کشور نسل سوم انقلاب را تجربه میکند ولی مدیران همان افراد هستند مدیریت با تجربه یعنی اینها . بس دیگه .با دارید روی روان مردم بازی می کنید .
  • رضا ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    علیه امام حسین ع شمشیر کشیدند بعد توبه کردند همد یگر کشتند بعد رفتند بامختار بیعت کردن قاتلان امام را کشتند بعد رفتند با دشمن مختار بیعتکردند مختار کشتند .اینها ادم های بی ریشه.هستد یار انقلابند علیه انقلاب فتنه می کنند شیعه هستند پرچم امام حسین را در روز عاشورا به اتش می کشند با امام هستند عکس امام را پاره می کنند احساس خطر می کنند در دامن دشمن ایران پناه می گیرند مردم به اینها رای نمی دهند می گویند تقلب شده .0رای می دهند خیانت می کنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس