معاون اول رئیس‌جمهور با بیان این مطلب گفت: دولت برنامه‌های وزارت علوم را مانند سیاست‌های خود می‌داند و تمام کسانی که مدیریت این وزارتخانه را قبول کرده‌اند، در این راستا حرکت کرده‌اند.

به گزارش مشرق، اسحاق جهانگیری در جلسه معارفه "محمد فرهادی" وزیر جدید علوم و تودیع "محمدعلی نجفی" سرپرست سابق این وزارتخانه اظهار داشت: از تمام مدیرانی که طی ماه‌های گذشته مسئولیت وزارت علوم را پذیرفتند تشکر می‌کنم؛ برخی از این مدیران جفا دیدند، اما وفا کردند و در این زمان از سرمایه‌هایی چون دکتر فرجی‌دانا، دکتر نجفی، دکتر نیلی احمدآبادی، دکتر دانش آشتیانی و دکتر فراهانی تشکر می‌کنم.

وی بیان داشت: هیچ یک از مدیرانی که تاکنون در وزارت علوم مسئولیت پذیرفته‌اند، به دنبال پست و امتیازخواهی نبوده‌اند و بر نفع شخصی اصرار نکرده‌اند.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه هیچ باند و گروهی وزارت علوم را حلقه نکرده است، بیان داشت: تمام مدیران این وزارتخانه به معنای واقعی، سلامت اخلاقی و تدین را در فعالیت‌های خود مورد توجه قرار داده‌اند.

جهانگیری با اشاره به موضوع بورسیه‌های دانشگاه‌ها نیز گفت: موضوع بورسیه‌های تحصیلی حل و فصل شد و حتی منتقدین نیز از این موضوع تشکر کردند.

وی اضافه کرد: متأسفانه دولت نتوانست از همراهی رسمی آقای نجفی بهره‌مند شود، اما دکتر فرهادی با پذیرش این مسئولیت گره بسته ای را از کار دولت باز کرد.

جهانگیری خاطرنشان کرد: تفکر و مشی اعتدالی و تفکر سیاسی دکتر فرهادی هیچ فرقی با دیگر مدیران وزارت علوم ندارد و ایشان در اولویت نگاه علمی بر نگاه سیاسی به دانشگاه‌ها موافق هستند.

* تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از دستاوردهای علمی و حقوق ملت ایران دفاع می‌کند

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در دوران خاصی مسئولیت پذیرفت، گفت: یکی از مهمترین مسائل گفتگو پیرامون مسائل هسته‌ای بود که رئیس جمهور تیم مذاکره‌کننده قوی برای آن انتخاب کردند و این تیم از دستاوردهای علمی و حقوق ملت ایران در این زمینه دفاع می‌کند.

جهانگیری تصریح کرد: تثبیت دستاوردهای هسته‌ای و حقوق ملت ایران و برداشتن تحریم‌ها، از اهداف اصلی تیم مذاکره کننده هسته‌ای کشور است و امروز دنیا بدون هیچ تردیدی پذیرفته ‌است که باید ایران غنی‌سازی در خاک خود داشته باشد و تهدیدها علیه ایران ظالمانه‌ است.

وی با تأکید بر اینکه تنها راه در این زمینه، "گفتگو، دیپلماسی و منطق" است، خاطرنشان کرد: کشورهای تفاهم‌کننده برای رسیدن به یک تفاهم جامع، نیازمند زمان بودند.

جهانگیری در خصوص وضعیت اقتصادی کشور نیز گفت: تورم از 42 درصد به 13 درصد کاهش یافته است و در بخش خروج  غیر تورمی از رکود نیز مصوبات خوبی در دولت داشته‌ایم.

معاون اول رئیس‌جمهور اجرای "اقتصاد مقاومتی و دانش‌بنیان" را یکی از برنامه‌های اصلی دولت عنوان کرد و گفت: برخورد با اقتصاد مقاومتی، شعاری نیست و باید با چارچوب علمی برخورد کنیم.

منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    روسای دانشگاه هایی که از طرف تیم قبلی وزارت علوم منصوب شده اند نیز باید تغییر کنند.
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    همه ی حرفاش بود. سانسور که نکردین
  • ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    منظورش از باند ، باند پانسمان نیست و البته باند فرودگاه !!!! تلویحا همون حرفای قبلی که روحانی هم زد مبنی بر ادامه همین روند سیاسی در وزارت علوم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس