کد خبر 364766
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰

فرمانده فراری ارتش آزاد سوریه گفت: خداوند از اردوغان و داوداوغلو راضی باشد در ترکیه حس می کنیم در خانه خودمان هستیم.

تروریست فراری از ترکیه تشکر کرد
به گزارش مشرق، «جمال معروف» از فرماندهان ارتش آزاد سوریه که هفته پیش اخباری مبنی بر وجود اسناد موثق در موضوع فرار او به سوی ترکیه در رسانه‌های مخالف دولت ترکیه منتشر شده بود، روز گذشته مجبور به مصاحبه با یکی از شبکه‌های طرفدار دولت ترکیه شد و حضور خود در ترکیه را نه ناشی از فرار که به عنوان یک سفر عادی عنوان کرد.

معروف در مصاحبه با کانال دی ترکیه با بیان اینکه من به صورت رسمی و با گرفتن ویزا و با استفاده از گذرنامه‌ام به ترکیه سفر کرده‌ام، ضمن قبول تلویحی شکست در حلب گفت: اینکه گفته می‌شود ۱۱ هزار نفر سرباز ما در حلب در مقابل ارتش بوده‌اند، درست نیست و ما قبل از آنکه ارتش سوریه به آن منطقه برسد، ‌ این نیرو‌ها را در مناطق مختلف تقسیم کرده بودیم و در آن منطقه تنها ۴۰۰ نیرو وجود داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هم اکنون میهمان ترکیه هستید؟ پاسخ داد: ما در ترکیه خود را به عنوان میهمان حس نمی‌کنیم، بلکه اینجا خانه خود ما است. خداوند از «اردوغان» و «داود اوغلو» راضی باشد، ما در ترکیه حس می‌کنیم در خانه خودمان هستیم.

این تروریست همچنین در مورد وضعیت فعلی ارتش آزاد نیز افزود: ارتش آزاد سوریه ضعیف نیست، بلکه تنها نیاز به تقویت و حمایت دارد!

بر اساس اطلاعاتی که از منابع اطلاعاتی ترکیه به بیرون درز کرده و در روزنامه‌های مخالف دولت اردوغان مننتشر شده بود، ۱۴ هزار از نیروهای ارتش آزاد سوریه که از جمله اهرم‌های فشار اروپا و ترکیه علیه دولت بشار اسد به شمار می‌رفتند در اثر پیشروی‌های چشمگیر ارتش ملی سوریه به سوی شهر استراتژیک حلب مجبور به ترک مواضع خود شده و به مناطق اطراف فرار کردند.

در این گزارش‌ها اذعان شده بود که در اثر این شکست گسترده ارتش آزاد، «جمال معروف» فرمانده این گروه نیز از محل جنگ گریخته و به صورت مخفیانه به ترکیه پناهنده شده است. اطلاعات موجود از حضور قطعی او در ترکیه حکایت داشت، اما محل استقرار و برنامه او برای آینده معلوم نبود.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۳
    1 0
    وقتی کارشون تموم شه مثل سگ می کشنش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس