کد خبر 364608
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳

کربلای معلی، جمعه با برگزاری یک کنفرانس امنیتی، برای مراسم روز «اربعین» حسینی(ع) و تامین امنیت زائران عزادار اعلام آمادگی کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری «القرطاس نیوز» نوشت: کربلای معلی در آستانه مراسم اربعین حسینی (ع)، یک کنفرانس امنیتی مشترک میان پلیس استان کربلا،  فرماندهی عملیا «الفرات الاوسط» و متولیان هیأتهای عزاداری برگزار کرد.

به نوشته «قرطاس نیوز»، «ریاض نعمة» مسئول بخش شعائر دینی در حرم حضرت عباس (ع) با اعلام این خبر گفت که دلیل برگزاری این کنفرانس، ایجاد هماهنگی‌های لازم به منظور تامین امنیت استان در آستانه مراسم اربعین است.

بر اساس این گزارش، آستانهای مقدس حرمهای حضرت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع)، جمعه (دیروز) در این کنفرانس امنیتی که به طور مشترک میان پلیس استان، اتاق فرماندهی عملیات الفرات الاوسط و متولیان هیأتهای عزاداری شرکت داشتند.

نعمة با اشاره به آغاز ثبت نام هیأتهای عزاداری گفت که شمار این هیأتها، امسال در مقایسه با سال گذشته افزایش یافته است و حتی برخی هیأتهای عزاداری از ترکیه، آذربایجان و کشورهای اسکاندیناوی نیز امسال در کربلا عزاداری خواهند کرد.

از سوی دیگر، «باسم هاشم» نماینده کاروانهای عزاداری در استان «ذی‌قار» گفت: این استان نیز خود را برای برگزاری مراسم اربعین در فضایی ایمن آماده می‌کند.

در حالی که هاشم از آمادگی طرفهای مختلف برای استقبال و پذیرایی از عزاداران امام حسین (ع) خبر می‌دهد، کمیته عالی امنیتی این استان از طرح امنیتی ویژه با مشارکت 20 هزار نیروی امنیتی برای دفاع از عزاداران در مقابل تروریستها خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس