در نرم افزارهای ارتباطی وایبر، تانگو، لاین، واتس اپ، کوکو و ... گروه های متعددی تشکیل شده اند که کارویژه آنها اباحی گری، روابط نامشروع جنسی مجازی، هتاکی های جنسی و چت های مستهجن است؛ موضوع نگران کننده این است که تعداد این گروه ها رو به افزایش دارد. این گروه ها، نهاد خانواده و اخلاق را هدف قرار داده اند.

گروه اجتماعی مشرق- پنج سال پیش بود که نرم افزار ارتباطی «وایبر» با قابلیت ارسال پیام و برقراری تماس رایگان از سوی شرکت وایبر و توسط مالکان این شرکت یعنی «تلمن مارکو، ایگور مگزینیک، سانی مارولی و اوفر اسمچا» که صهیونیستی هستند، وارد فضای تکنولوژیک جهانی شد.

تلمن مارکو که مدیرعامل این شرکت است و چهار سال در ارتش اسرائیل خدمت کرده، فارغ التحصیل دانشگاه تل آویو است. مدل درآمدزایی این شرکت، نامعلوم است و هرچند تلمن مارکو مدعیست که این شرکت با فروش شکلک و استیکر، کسب درآمد می کند اما فروش شکلک ها با توجه به قیمت های پایینی که دارند، در برابر 60 میلیارد تومانی که تا سال 2013 برای وایبر هزینه کرده اند بسیار ناچیز است!

به هر رو، وایبر آمد و پس از جذب میلیون ها نفر کاربر در دنیا، شرکت های دیگر را تحریک کرد تا نرم افزارهای مشابه ای با نام های ویچت، واتس اپ، تانگو، لاین، بی تاک، تلگرام، کوکو و ... نیز تولید و فعال شوند.

این نرم افزارها یکی پس از دیگری آمدند و به اندازه ای مورد استقبال قرار گرفتند که این روزها، به بخش جدانشدنی و مهمی از زندگی میلیون ها انسان در جهان و ایران تبدیل شده اند. این روزها، استفاده از این نرم افزارهای ارتباطی در ایران، به اندازه ای پررنگ شده که بی مبالغه، بسیاری از کاربران ایرانی به معنای واقعی به آنها «معتاد» شده اند!


* حمله آنلاین به نهاد خانواده و اخلاق

اعتیاد وایبری، واتس اپی، تانگویی، لاینی، کوکویی و تلگرامی در میان چندین میلیون کاربر ایرانی، به یک معضل تبدیل شده است. این معضل، زمانی بغرنج تر می شود که عده ای، وجدان، اخلاق و معنویت را در استفاده از این نرم افزارها کنار می گذارند و با رویکردی هنجارستیز و ارزش گریز از آنها استفاده و یا بهتر است بگوییم سوء استفاده می کنند.


فعالیت مستهجن منحرفان اخلاقی در وایبر، واتس اپ، لاین و تلگرام/ جولان بیماران جنسی در نرم افزارهای ارتباطی موبایلی

از آنجا که عموم این نرم افزارها قابلیت تشکیل گروه و تجمعات مجازی را دارند، در حال حاضر، گروه های گوناگونی در وایبر، واتس اپ، لاین، تلگرام و ... با عناوین هنری، فرهنگی، سرگرمی، ادبی، سیاسی، خبری، ورزشی و ... تشکیل شده اند.

هر چند در برخی از این گروه ها به واسطه گزینش افراد سعی می شود که رفتارها به صحت نزدیک باشد اما در بیشتر این گروه ها، حواشی ها مانند پرخاشگری، اهانت، نزاع های مجازی، سوء استفاده های جنسی و مواردی از این دست پررنگ است.

در بسیاری از این گروه ها، پسران و مردانی هستند که در ظاهر و در چت های گروهی، حفظ ظاهر می کنند و خود را موجه و متشخص نشان می دهند اما پس از شناسایی دختران و زنان، در چت های خصوصی با آنان تلاش می کنند روابطی خارج از چهارچوب های شرعی و اخلاقی شکل دهند.

نکته جالب اینجاست که در این گروه ها که در ظاهر تلاش می کنند رفتارشان صحیح باشد، حریم محرم و نامحرم در بسیاری از موارد می شکند! برای نمونه، مرد نامحرم، برای زن و یا دختر نامحرم حاضر در گروه، شکلک(استیکر) بوسه، چشمک، گل و ... ارسال می کند و یا برعکس!

بسیاری از مردان متاهل و زنان متاهل حاضر در این گروه ها، ساعات زیادی از وقت خود را که باید صرف خانواده کنند، در این گروه ها سپری می کنند و این حضور تا نیمه های شب هم و حتی تا سپیده دم ادامه دارد!

در کنار این گروه ها، گروه های دیگری هم فعالیت دارند که به طور صریح، فعالیت مستهجن و مبتذل دارند. عریانی گپ و گفت ها و متن های ارسالی در این گروه ها به اندازه ای وقیحانه و زشت است که منجر به حالت تهوع و سرگیجه می شود!


* گروه‌های شیطانی در نرم‌افزارهای ارتباطی «حیا» را ذبح می‌کنند

گروه های مستهجن وایبری اسامی و عناوین زننده ای برای گروه خود بر می گزینند؛ «زیر...ی ها»، «... آنلاین»، ، «دلدادگان ...» و ... برخی از این عناوین هستند. گاهی هم عناوین در ظاهر متعارفی برای خود انتخاب می کنند: «رابطه آزاد»، «خودمونی ها»،«مثبت 18»، «باجنبه ها» و ...

در این گروه ها، مردان متاهل، زنان متاهل و دختران و پسران مجرد حضور دارند. از قوانین این گروه ها این است که هر نوشته ای باید، بار جنسی داشته باشد! نکته جالب اینکه در بسیاری از این گروه ها، پس از ورود عضو یا اعضای جدید، به آنان گفته می شود که اگر جنبه و ظرفیت ندارند گروه را ترک کنند!

جوک ها، احوالپرسی ها، بحث ها، مزاح ها و هر چیز دیگری باید در این گروه ها جنسی باشد. هر گونه رفتار و یا گفتار حیامدارانه در این گروه ها ممنوع است!

* اکران نمایش زنای مجازی!

در برخی از این گروه های شیطانی وقاحت تا جاییست که افراد باید به صورت مجازی و در حضور جمع، رابطه جنسی نامشروع برقرار کنند! در کنار این رفتار شیطانی، انواع عکس ها و کلیپ های صددرصد مستهجن در این گروه ها بارگذاری و منتشر می شود! همچنین، در برخی از این گروه ها فیلم های مستهجن خرید و فروش می شوند.

فعالیت مستهجن منحرفان اخلاقی در وایبر، واتس اپ، لاین و تلگرام/ جولان بیماران جنسی در نرم افزارهای ارتباطی موبایلی

* دنیای مجازی به دنیای حقیقی ختم می‌شود

اما نکته قابل تامل این است که فعالیت این گروه ها فقط به روابط مجازی ختم نمی شود بلکه پس از مدتی، قرار و مدارها برای ملاقات های بیرون از وایبر، واتس اپ، لاین و تلگرام گذاشته می شود تا این پروژه های شیطانی در عالم واقعیت هم رخ دهد.


* چت‌های مستهجن برای اخاذی

در مواردی، عده ای از این منحرفان اخلاقی پس از جلب اعتماد و شناسایی افراد، با انجام چت های مستهجن، از آنها در اصطلاح «آتو» گرفته و اقدام به اخاذی می کنند. در یکی از این موارد، پس از جمع آوری سند، از یک زن متاهل که اقدام به همراهی و فعالیت در این گروه مستهجن کرده بود، شیادان 50 میلیون تومان طلب و تهدید کرده بودند که در صورت عدم پرداخت این مبلغ، اسناد در اختیار همسر وی قرار می گیرد.

این شیادان از طریق شماره تلفن( که در اکثر این نرم افزارها قابل رؤیت و در دسترس همه اعضاست) و نیز از طریق آدرس(لوکیشن) درج شده در این نرم افزارها، مشخصات دقیق و آدرس طعمه خود را به دست می آورند.

* آیا این گروه‌ها سازماندهی‌‎شده است؟

تشکیل و سپس افزایش تعداد گروه های مستهجن در فضای وایبر، واتس اپ، لاین، تلگرام و ... پدیده خطرناکی است که در کنار زدودن حیا، لذت گرایی محض و ترویج اباحی گری جنسی را نیز در بر دارد. اما آیا این گروه ها سازماندهی شده هستند؟

دکتر مسعود عباس زاده کارشناس مسائل فرهنگی در این باره معتقد است که نمی توان چنین پنداشت که همه این گروه های مستهجن سازماندهی شده باشند اما بی تردید در میان آنها، ممکن است گروه هایی برای رسیدن به اهدافی خاص، سازماندهی شده باشند.

وی می گوید: سازماندهی شده بودن یا نبودن این گروه های منحرف، شاید چندان در اولویت بررسی این پدیده قرار نگیرد اما آنچه در واکاوی شکل گیری و فعالیت این گروه ها اولویت دارد، تلاش خواسته یا ناخواسته این گروه ها در ترویج بی بندوباری اخلاقی و جنسی در فضای مجازی و به تبع آن در فضای بیرونی جامعه است.

این کارشناس مسائل فرهنگی، افزایش تنوع طلبی، افزایش خیانت های متأهلین، از بین رفتن غیرت، رشد تفکرات ضددینی، افزایش طلاق و سست شدن ستون های خیمه خانواده را از پیامدهای حضور در چنین گروه های منحرفی می داند و تاکید می کند: اگر ذره ای وجدان انسانی و غیرت در وجود یک فرد باشد هیچگاه وارد چنین گروه هایی نمی شود. از سو دیگر، حضور در این گروه ها که مصادیق شیطان گرایی هستند، با آموزه های دینی و اخلاقی ما صد در صد در تضاد است. چنین گروه هایی که بیماران جنسی به شمار می آیند حتی در کشورهای غربی هم مطرود و منفور هستند.

عباس زاده با تاکید بر اینکه مقابله با فعالیت چنین تجمعاتی وظیفه هر انسان سالم و آگاهی است، خاطرنشان می کند: اکنون که دولت محترم تصمیم به فیلترینگ هوشمند محتوای نرم افزارهای ارتباطی همچون وایبر، لاین، تانگو، تلگرام و واتس اپ گرفته، لازم است که حتما تدبیری برای برچیدن بساط این گروه های مخرب و بیمار اندیشیده شود تا علاوه بر پیشگیری از شیوع این پدیده، فعالیت کنندگان در چنین تجمعاتی نیز شناسایی و به دست قانون سپرده شوند.




مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرسshoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 80
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    حديث نفس خودتان را خوب تيتر كرده ايد احسنت
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    اسمت چیه عسیسم؟ بیا با هم چت کنیم
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    گنه کرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری بخاطر سو استفاده یک عده محدود نمیشه تکنولوژی برای کل مردم محدود کرد از این ابزار هم میشه استفاده خوب کرد و هم استفاده بد فیلترینگ هم جوابگو نیست و براحتی قابل عبوره . تنها راه ممکن فرهنگ سازی برای کاربران است.
  • ناشناس ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    متاسفم برات تهمت زدن خیلی بده
  • ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    ببخشید ها ! اگر بنا براین روش شما باشد ، باید آدرس امامزاده ها و مکان های مذهبی و .... را که در پناه آن انواع فسق و فجور توسط اهلش انجام میشود را هر روز در بوق و کرنا کنیم و ..... ! نه آقا ! این راهش نیست . درسته که رسانه ها باید نسبت به خطرات و انحراف هایی که در هر گوشه جامعه مجازی و غیر مجازی وجود دارند ، اخطار و انذار دهند ، ولی دیگه قرار نیست گزارشتان تبدیل به تبلیغ و آدرس دهی و ... و تف سر بالا بشه . بهتر است با اشاره ای کوتاه به مضرات ، بیشتر به تبلیغ روش صحیح استفاده از این ابزار ها بپردازیم .
  • حسن ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    1 0
    حرف حق جواب ندارد
  • ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    همین افراد و اراذل با استفاده نادرست باعث فیلتر شدن این نرم افزارها میشوند. ولی کلا آدمی که حسابی باشه اهل این نرم افزارهای مسخره نیست
  • نسرین ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    بسیار گزارش عالی و خواندنی بود.از سایت مشرق متشکرم. چند وقت پیش یک فرد روانی که شماره بنده را داشت در یکی از این گروه های بیمار و شیطانی من را اد کرد. با صحنه هایی مواجه شدم که حالت تهوع گرفتم. بلافاصله از این گروه بیرون آمدم اما باز این فرد روانی، مرا اد کرد. این ماجرا چند بار تکرار شد تا اینکه مجبور شدم یک سیمکارت اعتباری روی گوشی بیندازم و فعلا خط اصلی ام را خاموش کنم.
  • صبح ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    آقاجان شما که نوشتی درباره این زشتی ها نباید بنویسیم چون تبلیغشون میشه... کاملا مخالفم. نظرت کارشناسی نیست. خداوند هم در قرآن، درباره قوم لوط و زناکاران و منافقین و ... صحبت فرموده...آیا تبلیغشونه؟ اتفاقا برعکس، باید درباره این گروه ها و افکار نوشت تا ماهیتشون افشا بشه و هشدارهای لازم به خانواده ها داده بشه.
  • ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    سپاس بابت گزارش.
  • مهدی ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    مشرق بی شرف پس نظر من کو من چی گفته بودم که نزاشتی اسمم مهدی اگه نظرمو نزاری دیگه سایتت نمیام
  • ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    مثل فرهنگ سازی که خاتمی برای ماهواره انجام دادند"""""""""
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    پاسخ به یک شبهه :دوستانی که می گویند این ابزارها غیرقابل کنترلند قطعا شوخی می کنند چون همین الان کشورهای دنیا برروی فضاهای مجازی خود کنترل موثر دارند پس می بینیم که می شود کنترل کرد هر چند دشوار و محدود.لیکن ما و نیز دولت موظف به تکلیف است دولت وظیفه دارد تا حداکثر کاری که می تواند برای کنترل، نظارت و سالم سازی اینها انجام دهد.حال اگر نمی تواند تا نهایت مطلوب کنترل و نظارت داشته باشد از آن به بعد دیگر اختیار عمل مردم است و سعادت و شقاوت خودشان و دولت تکلیفی ندارد اما قطعا این تلاش دولت نمی تواند فقط در حد یک توصیه و انذار باشد حتی لیبرال ترین دولت های دنیا هم به چنین عقیده ای می خندند.
  • ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    خداییش این نرم افزارها بدجور اعتیاد میارن. ملت همه سرهاشون توی این نرم افزارهاست!
  • وحید ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    تشکیل و سپس افزایش تعداد گروه های مستهجن در فضای وایبر، واتس اپ، لاین، تلگرام و ... پدیده خطرناکی است که در کنار زدودن حیا، لذت گرایی محض و ترویج اباحی گری جنسی را نیز در بر دارد. لایک
  • ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    امان از جهل مرکب
  • علی ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    به خدا این نرم افزارها استفاده های خوبی هم داره
  • از اینهمه حماقت خسته نشدین؟ ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    اگه این نرم افزارها تکنولوژی باشه برای شما و امثال شماست که تا نوک دماغتون رو بیشتر نمی بینید. تکنولوژی اونه که تو رو ازش محروم کردن و به خاطرش دارن اخاذی می کنن. تکنولوژی اونه که 40 نفر از هموطنانت به خاطر تحریمش کشته شدن ، تکنولوژی اونه که حتی لنت ترمز چرخ هواپیما هم بهت نمیفروشن. تکنولوژی اونه که میتونه بدون هدردادن و برباد دادن انرژی های فسیلی و ذخایر نسل های اتی کشور، برق پاک تولید کنه و کشورتو از داشتنش محروم کردن، تکنولوژی اونه که به خاطر دست نیافتن کشورت به اون، دانشمندان هسته ایشو وسط روز ترور کردن...اینی که شما سنگشو به سینه میزنی جاهلیت مدرنه. ادای میمون وار تمدن و پیشرفته. اگه این چیزا تکنولوژی بود و تکنولوژی مفیدی هم بود ، حتما تو لیست تحریم ها بود.
  • ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    عجب!!
  • پژمان ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    توی گروه های معمولی این نرم افزار ها هم حریم های بین محرم و نامحرم خیلی وقتها زیر پا گذاشته میشه
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    بفرما فرهنگ سازی کن ببینیم نتیجه اش چیه؟ انقدر شعار دادی خسته نشدی؟ تنها راه ممکن ترس از خدا و ایمان آوردن به آیات اوست باید غیرت و حیا را دو دستی چسبید. فقط و فقط در اینصورت است که فرد خواهد دانست چگونه استفاده کند همین
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    شما از کجا می دانی کسی که استفاده می کند آدم حسابی نیست شما که الان استفاده نمی کنی چطور آدم حسابی هستی که به خودت اجازه توهین به دیگران را می دهی ؟؟ من استفاده می کنم و با دوستانم که در استرالیا و سوئد هستند در تماس هستم چون پول مفت ندارم به شکم همراه اول بریزم اتفاقا از زمانی که این نرم افزارها آمده من توانسته ام هزینه های مخابراتی زائد و زیادی را تقلیل بدهم و با کیفیت و تنوع بیشتر از رسانه های ارتباطی استفاده کنم شما عرضه دینی داری بسیج شو کارفرهنگی کن و از این تهدید یک فرصت برای نشر عقاید سالم دینی بساز اما قبل از این کار لازمه کمی ادب یاد بگیری
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    آخه چه کسی در همین مکان های مذهبی روزی 10 ساعت سپری میکند؟ به شدت از هر نظر قیاس مع الفارقه!! مگه همیشه با تبلیغ کارها درست میشود؟ کم گفتند و تبلیغ کردند از مزایای کتابخوانی؟ چرا کتابخوان نشده اند همین آدمها روزی 30 دقیقه کتاب به دست میگیرند؟ اصلا شعور یک نعمیته برای خودش که در استفاده از تکنولوژی هم خودش را نشان میدهد. باید خجالت بکشیم از اینکه در دنیا مقام اول استفاده (وقت تلف کردن) از این نرم افزارها را داریم!
  • ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    بنده هم با یکی از دوستانم که خیلی وقتش را صرف این نرم افزارها میکرد قطع رابطه کردم بعد از اینکه به نصایح و دلایلم توجهی نکرد. چنین انسانهای کوته فکری به درد دوستی نمی خورند
  • ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    همسر من از وقتی گوشی هوشمند خریده تمام فکر و ذکرش شده گوشی آدم باید جنبه داشته متاسفانه یا دچار افراط می شیم یا تفریط.
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    تنها راه دینداریست
  • بنده خدا ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    مشرق به جای تخریب حریف وارد گود فرهنگی شود و در عمل حرف بزند
  • ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    با موضوع خیلی خوب گزارش موافقم. ممنون
  • ۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    نویسنده عزیز این مطلب خنده را به کام ما آورد. دوست عزیز وایبر و واتساپ و ... اینقدر فراگیر هست که ملت بفهمن اراجیفی که نوشتی به 2% کل کاربران ایرانی هم نمیرسه! البته نفی نمی کنم که ملت حواسشون نیست که گروه های مختلط حیا را کم می کند.
  • محمود ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    حدیث هست متاسفانه میگه انسان دشمن ناشناخته های خودش متاسفانه جامعه ما کسانی که به گناه الودن نمیدون گناه میکنن چون تا حالا یه کتاب درباره دین نخودن تنها چیزی که از دین میدون امام حسین که رفت کربلا شهید شد و بعد میان از خودشون فقه صادر میکنن تو همین کامت میشه به وضع دید
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    در مکانهای مذهبی نماز و دعا غالب است ولی شبکه های اجتماعی ارتباط با نامحرم در سطوح مختلف غالب است.
  • حسن ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    خدایی من چندماهی است دراین فضاهای مجازی ازجمله وایبر،واتس آپ وفیس بوک فعالم ولی ازدیروزاین کار را رها کردم.فقط پناه می برم به خدا ازآنچه دراین محیط های مجازی انتشارمی یابد.وبدبخت آن جوان معصومی است که ارسرکنجکاوی وارداین فضامی شودوبعدازمدتی همه چیزخودراازدست می دهد.
  • بیژن ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    0 0
    درجواب این ناشناس عزیز مظالب طولانی دارم که حتی بازهم نمی تواند گوشه ای از بزرگی بلای خانمانسوز وایبر را بطور کامل بازگو نماید فقط به ذکر مثال واقعی که اتفاق افتاده اکتفا می کنم : آقای ج با اصرار زیادی بطور اتفاقی وایبر خانمش را مشاهده می کند خانم ایشان در یک کلاس ورزش خاصی شرکت دارد که عده ای مرد نامحرم غریبه هم شرکت می کنند و تقریبا همه این همکلاسی ها در وایبر خودشان در یک گروه هستند . آقای ج مشاهده می کند این مردهای نامحرم برای گروه مطالب و کلیپ های مستهجن جنسی و جملات رکیک می فرستند و چند زن و دختر جوان و از جمله خانم ایشان هم آنها را برای دیگران بازفرست می کند آقای ج با حیرت و ناراحتی زیادی مشغول مشاهده است که خانم سر می رسد بحث و دعوای بدی بین آن دو رخ می دهد و خانم مدعی است که چرا شوهر ایشان مطالب خصوصی (!!!) او را مشاهده می کند ! و آقای ج که دیگر طاقتش طاق شده با چنان سیلی به گوش او می زند که پرده گوش خونریزی کرده و بحال وخیم او را به اورژانس می فرستند نتیجه در آخر طلاق بعد از یک زندگی بیست ساله است !
  • علی اصغر کوثری ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۹
    0 0
    این مسائل فرعی است اصل کار بر روی ذهن مسئولین و کارشناسان صورت می گیرد همانند اعتقادات برخی مسئولین خودمان که معتقدند تمام حدود را باید برداشت.
  • ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۳۰
    0 0
    طلاقش بده
  • دکتر ۰۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    به قول پیامبر هر کسی زنش یا بچه هاش بیکار باشن اگر به فساد و فحشا بیفتن نباید تعجب کنه!انسان وقتی در مشکلات هست میلش به حل مشکل هست ولی وقتی در رفاه هست به شدت هوس ها میشن دغدغه اون و مدام اون رو تحریک می کنن جوری که دنیای از این هوس برای خودش می سازه که منتظر یه فرصت هست برای تجربه واقعی! امام علی(ع) میگه اگر نفتس رو مشغول نکنی نفس تو رو مشغول می کنه سعی کنید حتما همسران شما یه شغل خانه داری داشته باشن یا در کارگاه های زنانه نزدیک خونه خیاطی صنایع دستی و..داشته باشن همینطور بچه ها نزدیک بلوغ اگر بیکار باشن به شدت میل به گناه دارن حتی تجاوز به حیوانات! حتما اونها رو در فصول بیکاری یه کار فنی مشغول کنید برای آیندشون هم خوبه البته نه کلاس های بی خاصیت کامپیوتر و زبان که به جای آموزش زبان و نرم افزار فیلم های س/ک/سی و ...بین هم رد و بدل می کنن و.... چون این نرم افزارها و زبان تا زمانی که نیاز نباشه یاد نمی گیرن اگر هم بگیرن از یاد می برن مثل من! همینطور سعی کنید اصلا کامپیوتر و تلویزیون و لوازم متصل به اینترنت در اتاق های در بسته و تنهایی نباشه!
  • ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    میل جنسیت رو با تغییر محیط تحریک پذیر کم کن از دنیا حیوانی راحت شو.....
  • ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    بايد گفت برخى هم عادت كره اند به ديدن مسائل جنسى و در بسيارى موارد فيلم و كليپ هاى مستهجن رو كه اغلب توسط بيماران جتسى ساخته مى شود را از روى نادانى براى ديگران ارسال مى كنند كه ديدنش نه تنها لطفى ندارد بلكه باعث مى شود ديگران فكر بدى درباره ارسال كننده، پيدا كنند، بايد به افراد اگاهى داد هر چيزى ارزش ارسال ندارد و ديدن تصاوير جنسى مشمئز كننده گناه بزرگى است و اگر دوست دارند تنها خودشان تماشا كنند نه اين كه به بهانه هاى مختلف بين مردم پخش كنند معنى ندارد.
  • پیرمرد 26 ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    شما ازدواج رو آسان کن تا منحرف جنسی باقی نمونه
  • ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    مشکل ازدواج وبیکاری رو حل کنن,اینا خودبه خود حل میشه...
  • حجت ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    افرادی که از تکنولوژی درست استفاده نمی کنن بیمار هستن و باید مداوا بشن
  • محسن ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    برادر بیژن، چ ربطی دارد؟؟ طرف تو غار زندگی میکرده میگن چرا تو غار زندگی میکنی میگه میخوام دچار گناه نشم ممکنه تو زندگی لغزش داشته باشم، حالا ابنکه ما تو غار زندگی کنیم تا لغزش نداشته باشیم؟؟؟ اونی ک خراب باشه با یاهو مسنجرم خراب میشه، لطفا جمع نبند.
  • ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    نگفتم ننویس . گفتم آدرس نده که هرکی سرشو بندازه بره توش .
  • ناشناس ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    لطفا" به فكر شكم گرسنه مردم باشيد و گرنه (شكم گرسنه ايمان ندارد) را شنيده ايد ؟
  • joonoob ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    ازش طلاق بگیر..
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    من خودمو وارد اینجور چیزا نمی کنم همین که در سایت مشرق حضور دارم برام استرس ( نظراتم تأیید نشه)آورده دیگه بقیه بماند..
  • حجت ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    این کامنتا رو ولش، ج..ن من مخابرات چه قولی به شما داده؟
  • بیطرف ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    وقتی بعضی دخترها، زن کسی که خونه و ماشین و پول آنچنانی نداره، نمیشن؛ و پول و تجملات براشون اصل اول زندگیه، حتی اگر از راه حرام بدست اومده باشه! و بعضی پسرها هم دخترای صد من بزک کرده و بی عفت رو به دختران محجبه و باحیا (به قول خودشون امل) ترجیح میدن؛ ازدواج آسون بشو نیست.
  • ایرانی ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    با تصویب قانون جریمه های مادی سنگین بگذارید برای کسانی که دارن ریشه های اخلاق را تو مملکت میسوزونن ببینید چطور بیشتر مردم بافرهنگ میشن ...اونایی که میگن نباید جلوی نکنولوژی را گرفت هم اگه واقعا دنبال تکنولوژی هستن نباید اعتراض داشته باشن...نفس اماره و شیطان اینقدر قدرت و جاذبه داره که کار فرهنگی و واگذار کردن این مساله به شعور خود مردم را باید گذاشت در کوزه و آبش را خورد...تعارف که نداریم...
  • ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۱
    0 0
    به فکر نان باش که خربزه آب است
  • ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    شما ناموست رو سفت بچسب . همسایه رو دزد نکن
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    خب چرا راه به این سختی ؟؟؟ شما فردی که ادت میکنه را بلاک کن دیگه غلطی نمیتونه بکنه !! برا اینجور حیوانات هم راه هست.....
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    وای با ادب!
  • ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    شکم گرسنه پول اینترنت از کجا میاره؟؟
  • ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    آن کس که نداند و نداند که نداند در جهل مرکب ابدالدهر بماند
  • ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    شکم گرسنه ایمان ندارد اما پول گوشی هوشمند و اینترنت دارد؟ الدنگ
  • ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    فرض کن مخابرات قول داده باشه صورت مساله پاک میشه این شکلی؟
  • ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    دقت کن: " حرف حق" البته جواب هم دارد، نمیگم چون خیلی درد داره!
  • ۲۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    دروغ نگو
  • ۲۱:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    شما قطعا یا دچار تبلیغات شدید یا کلا از قافله پرتی دادا
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۲
    0 0
    بکشش ارزون تر میاد
  • ۰۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
    0 0
    مشرق عزیز مصیبت فقط این نیست.در این شبکه هاانواع شبهات دینی وتحریف های تاریخی هم منتشر می شود. یک راه کنترل در خانواده این است که رمز موبایل برای تمام اعضای خانواده مشخص باشد. من خودم بارها با موبایل همسرم وارد گروهی که عده ای از همکاران همسرم در آن عضو هستند می شوم وبه شبهات مذهبی آنان پاسخ می دهم و همکاران ایشان هم متعجب که چقدر سطح مطالعه دوستشان بالاست معمولا قانع می شوند.(: ما هر کدام در گروه های کاری و دوستی زیادی عضویم اما هر دو حق داریم به موبایل دیگری به راحتی دسترسی داشته باشیم واین خودش عامل بازدارنده برای هردوی ماست.
  • ناشناس ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
    0 0
    بنظر من خوب استفاده کنی هیچ مشکلی نداره
  • بنده خدا ۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۹
    0 0
    حالم از هرچی نرم افزار بهم میخوره... خیلی شیک و مجلسی راه برای خیانت بازه بفرما...! استفاده خوب کجا بود!؟؟؟؟؟
  • مریم ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
    0 0
    جالب بود من خودم به خاطر اینکه این نرم افزارها ساخت رزیم صهیونیستی هستن استفاده نمی کنم
  • عسل ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۳
    0 0
    وقعن درست اه اه اه اه اه اه اه اه اه اه اه اه اه اه اه اه اه
  • ندا ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
    0 0
    ای خدا به دادمون برس دوره زمونه خیلی بدی شده مردم دیگه حیا و عفت ندارن لعنت به این تکنولوژی
  • بهار ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۱
    0 0
    واقعاً خیلی بده که اینقد راحت در مورد هم نظر میدید..این گوی و این میدون هرکی می خواد درست استفاده کنه ،خوبه هر کی هم استفاده درست نمیکنه دیگه خودش میدونه..
  • ۰۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۳
    0 0
    دوستان ما خیلی وقتا یادمون میره ک شیطان دشمن قسم خورده ماست بخاطر همینه ک بیشتر مواقع استفاده خوبی وجود نداره معمولا آدمها اونم تو این زمونه دنبال روی نفسشونن و درواقع بیشتر مواقع همین نفسه ک مارو قانع میکنه و از اشتباهمان دست نمیکشیم.الهم عجل لولیک الفرج
  • عسل ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
    0 0
    یاد باد آن روزگاران یاد باد! روزگار غیرت مردان ایران یاد باد ! روزگار عفت زن های ایران یاد باد ! روزگار قهرمانان شاهنامه و حیایشان یاد باد که می گفت: منیژه منم دخت افراسیاب برهنه ندیده تنم آفتاب برادران ، خواهران هرگز گفته امیرمؤمنان فراموش نکنید که فرمودند: طوری زندگی کن که انگار همین فردا می خواهی از دنیا بری و از سویی باز طوری زندگی کن که می خواهی سالهای سال زندگی کنی . پس هنگام استفاده از تکنولوژی هم فکر کنیم و خوبشو انتخاب کنیم و به سراغ حرام نریم از کجا معلوم که همین فردا از دنیا نرفتیم و هرگز فرصت توبه نداشتیم . این همه بی عفتی این همه استفاده نابجا و بی اخلاقی از تکنولوژی آخرش جز به بدبختی و فشار روحی به کجا می خواد ببرمون؟ اما باور کن آدم از استفاده بجا و اندیشیدن به مرگ و یاد خدا هرگز ضرر نکرده . انشا ا... همه عاقبت بخیر بشیم و یاد خدا و ائمه از هیچ زندگی رخت بر نبندد. آمین
  • اشکان ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
    0 0
    درست است که فقر میتواند علت بی ایمانی باشد اما ان کس که به خدا اعتقاد داشته باشد دنیارو خار و ذلیل میبیند .. گذشته از صبر حضرت ایوب .. شما داستان زن بیوه و مرد قصاب رو بخونید .. زن بیوه که هیچی نداشت بده به خورد بچه هاش وقتی غضاب اونو دعوت به باغش برای .. زنه میگه هرجا شما بگی میام ولی منو جایی ببر که کسی نباشه .. زنه میره باغ و .. قصاب بهش میگه خب بیا این مشروب بخور که شروع کنیم .. زن بهش میگه مگه نگفتم کسی نباشه .. اینجا که خدا هست خدا داره مارو میبینه .. قصاب دیوانه میشه و با شرمندگی .. بله برادر من .. شما ثروتمندان زیادی رو میبینید که *** هستند در عین حال فقرا و نیازمندان زیادی هستند که ** اینا چه تفکراتی که تو مخ شما میکنند .. هرچند نباید باشه .. والله خود من تا دو سال پیش یکه کامپیوتر برام آرزو بود قسطی خریدمش .. 24 سالمه ..
  • ناشناس ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۲
    0 0
    گروههای مستهجن شناسایی بشن و بر چیده بشن وگرنه استفاده بجا از هر چیزی مگه بده خداوند بدیهاشون بخودشون برگردونه خیلی مایه تاسف عامل بدبختی جونها به دست خودشونه بی اراده ها اراده داشتن خودشونو بدبخت نمیکردن
  • بهار ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    به نظر من آدمباید خودش عقل داشته باشی یه جوری از شبکه های اجتماعی میگید انگار هیولاست خب بعضیها آدم باشن به ما چه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بهار ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    آره والا
  • بهار 20 ساله ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    اگه بیکاری درس شه همه حل میشه دلیل نمیشه هرکی پول نداره هر غلطی دلش بخواد بکنه وا یعنی چی این هرزه بازی ها
  • بهار ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    آره والا بیغیرتیشونو می خوان با این چیزا بپوشونن من الان 20 سالمه دلیل نمیشه چون جونم هر غلطی می خوام بکنم اونایی که ناموس دارن باید حواسشون جمع باشه ما که نداریم نمی کنیم وای به حال اونا
  • بهار ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۳
    0 0
    البته بعضیاااااا جمع نبند
  • ساعد ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۸
    0 0
    خانوم منم منو به تلگرام فروخت ، به خاطر تلگرام منو به مرگ گرفت که به تب راضی بشم اما نمیدونه داره چه بلایی سر زندگیش میاره با این کار ، من سرد شدم دیگه طرفم به دلم نمیشینه این یعنی طلاق عاطفی
  • هادی ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
    0 0
    با جنبه ها وارد شن، خانم منم جنبه نداشت و با تمام اطمینانی که بهش داشتم منم فروخت و برچسب بی شعوری زد به سرم حالا بخندید و از تکنولوژی لذت ببرید. طفل معصوم فرزندم هنوز شش سالش نشده یک روز بخاطر نبودن باباش گریه می کنه یک روز هم... قدیما جهار نفر بودن چهره به چهره، با همان عطر بو خودشان با همان سادگی چایی لبسوز و صحبت گرم و نرم با همان خصوصیات ظاهری لهجه و شیطنت بعضی هم که تپوق میزدن و بعضی زی زیرکی می خندیدن واز جیک و پوک هم مطلع بودن دلشون هم به همون خوش بود حالا سوئد ، امریگا و ... نمی دونن دختره پسره تروریسمه جانییه اخاذه یا دوسته! در عجبم از بشر که خودش نمیشناسه می خواد خدارو بشناسه! عزیزان این جنگه جنگ سرد استفاده کنید اما درست لطفاً مبلغ باشیم و هشدار بدیم تا دامنه این صدمات جبران ناپذیر کمتر بشه. اجر شما با خدا.
  • شهریار ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    0 0
    اول فرهنگ و بعد انتشار و استفاده متاسفانه چرا باید با یک نرم افزار ساده به قول شما همچین فاجعه ای رخ بده؟ چرا باید زندگی خیلی ها بهم بخوره؟ بهتر نیست بپردازیم به اینکه چرا جوان های امروز زود باید تحت تاثیر استفاده ناصحیح از این نرم افزار ها قراردبگیرند؟ این نرم افزار ها در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گیرد به قول شما دنیای مجازی به حقیقی ختم می شود و اکثر جوان های ما در اجتماع حفض ظاهر می کنند اما باطن و فرهنگ واقعی آنان در دنیایی که اسمش مجازیه و پشتش یک عده اشخاص حقیقی هستند نمایان می شه ... ریشه را درست آبیاری کنیم تا فاجعه رخ ندهد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس