کد خبر 363868
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۰

یک اصل کلی درباره تهيه دارو وجود دارد و آن اينكه حتما باید با نسخه و فقط از داروخانه ها تهيه شود. اما در مورد مکمل اگر چه ارائه نسخه ضرورت ندارد ولي باید از داروخانه تهیه شود كه رعایت این مسئله بسیاری از مشکلات را به صورت پیشگیرانه برطرف خواهد كرد.

به گزارش مشرق،  دکتر اميرحسين جمشيدی افزود: در آینده ای نزدیک فهرست مکمل های مورد تایید و دارای پروانه به تفکیک ساخت یا واردات اطلاع رسانی خواهد شد.

وی گفت: یک اصل کلی درباره تهيه دارو وجود دارد و آن اينكه حتما باید با نسخه و فقط از داروخانه ها تهيه شود. اما در مورد مکمل اگر چه ارائه نسخه ضرورت ندارد ولي باید از داروخانه تهیه شود  كه رعایت این مسئله بسیاری از مشکلات را به صورت پیشگیرانه برطرف خواهد كرد.

مديركل نظارت و ارزيابي فراورده هاي طبيعي و مكمل سازمان غذا و دارو با تاكيد بر اينكه برای مصرف مکمل بايد همانند دارو به پزشک مراجعه کرد، اظهار داشت: در باشگاه های بدنسازی و آرایشگاههای زنانه بسیار دیده شده که افراد عامی اقدام به تجویز و پیشنهاد مکمل می كنند که آسیب های ناگواری متوجه مصرف کننده مي شود.

جمشيدي با توصيه به مردم در خصوص استفاده از مكمل ها، گفت: طبق آئین نامه ها و قوانین موجود تبلیغ دارو، مکمل دارویی گیاهی در معابر عمومی و در رسانه های غیرتخصصی ممنوع است.

وي ادامه داد: تهيه انواع مكمل ها در موارد خاص به شرطی که آحاد جامعه را گمراه نسازد، مشكلي ندارد. اما، هموطنان فريب تبلیغات ماهواره ای را نخورند و آگاه باشند که نظام درمانی کشور دارای مجوز قانونی است و بهترین راهنما برای تامین و پایداری سلامت آنها محسوب مي شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    1 0
    الان فهرستی که می گفتی کو؟ ها ؟ دیگه شورشو با این تیتر زدنات درآوردی به خدا...
  • مینا ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۵
    1 0
    راست میگه خب,فهرستی از داروها و مکمل های مورد تایید وزارت بهداشت که نوشتید کوش؟ من الان واسه پایان نامم شدیدا نیاز دارم که این فهرست رو چک کنم.تیتر نزنید خب اگه نمیدونین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس