راشا تودی معتقد است رسانه‌های مهم غربی با اغراق در بیان کاستی‌ها در کنار نشر اکاذیب درباره ایران، تلاش دارند چهره‌ای خشن و غیرانسانی از حکومت ایران به مخاطبان خود نشان دهند.

گروه جنگ نرم مشرق- شبکه روسی راشا تودی در گزارشی به تحلیل نحوه انتشار اخبار مربوط به ایران در رسانه‌های غربی پرداخته است و نمونه‌هایی از تحریف‌ها، جعل‌ها و دروغ‌های رسانه‌های غربی علیه ایران را برشمرده و به نمونه اخیر آن نیز اشاره کرده است.

راشا تودی معتقد است رسانه‌های مهم غربی با اغراق در بیان کاستی‌ها در کنار نشر اکاذیب درباره ایران، تلاش دارند چهره‌ای خشن و غیرانسانی از حکومت ایران به مخاطبان خود نشان دهند.

به نوشته راشا تودی، این نوع اطلاع‌رسانی رسانه‌های گسترده و یکپارچه غربی درباره ایران، به تدریج بر نگاه مخاطبان این رسانه‌ها نسبت به ایران، اثر منفی گذاشته است. رسانه‌های غربی آنقدر دروغ‌ها علیه ایران را تکرار کرده‌اند که مخاطبانشان آنها را به عنوان حقیقت، باور دارند.

راشا تودی پشت پرده تمامی شانتاژها علیه ایران در رسانه‌های غربی را جنگ‌طلبان آمریکایی معرفی کرده و به نمونه‌هایی از استفاده این گروه‌ از رسانه‌ها برای پیشبرد سیاست خارجی آمریکا اشاره کرده است، که نمونه آشکار آن حمله به عراق به بهانه سلاح‌های کشتار جمعی رژیم صدام در سال 2003 بود. نومحافظه‌کاران آمریکایی در آن زمان با استفاده گسترده از رسانه‌ها اینطور به افکار عمومی تلقین کرده بودند که چاره‌ای جز حمله به عراق وجود ندارد.

این در حالی بود که هیچ گاه سلاح‌های کشتار جمعی مورد ادعا در عراق پیدا نشد؛ اما در همان زمان رسانه‌های غربی با بمباران خبری خود وجود سلاح‌های کشتار جمعی در عراق را قطعی جلوه می‌دادند.

راشا تودی در ادامه به اخباری که در روزهای اخیر رسانه‌های انگلیسی و آمریکایی مبنی بر برنامه 9 بندی رهبری ایران برای نابودی رژیم صهیونیستی منتشر کردند، اشاره کرده و آن را در چارچوب همان سیاست اشاعه اخبار دروغ برای اثرگذاری بر افکار عمومی خوانده است.

گزارش راشا تودی از تحریف اخبار ایران در رسانه‌های غربی + فیلم و تصاویر

گزارش راشا تودی از تحریف اخبار ایران در رسانه‌های غربی + فیلم و تصاویر

این رسانه روسی توضیح داده است: خبری که رسانه‌های غربی با عنوان مذکور منتشر کردند از پیامی که در صفحه توئیتر دفتر رهبری ایران منتشر شده بود، استخراج شده است. این در حالی است که در توئیت دفتر رهبری بر عزم ایران برای مقابله با رژیم سلطه‌گر صهیونیستی تصریح شده بود، نه برنامه ایران برای کشتار و نابود ساختن مردم یهود.

راشا تودی اشاره می‌کند که مفهوم سخن رهبری ایران کاملا واضح است که ایران به دنبال پایان دادن به رژیم سیاسی صهیونیست‌ها است و سخن ایشان ربطی به جامعه یهود ندارد؛ اما رسانه‌های غربی طوری این توئیت را منعکس کردند که گویی رهبری ایران خواستار نابودی یهودیان است. به دلیل همین نوع خبرپراکنی‌های جعلی است که مخاطبان رسانه‌های غربی باور می‌کنند که ایران به دنبال قتل عام یهودیان است.

راشا تودی مصداق دیگر دروغ‌پراکنی رسانه‌های غربی را تحریف سخنان احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق ایران مبنی بر محو رژیم صهیونیستی از نقشه زمین، خوانده است. در حالی که رسانه‌های غربی با تمرکز فراوان بر این موضوع، به مخاطبان تلقین کردند که احمدی‌نژاد به دنبال نابودی رژیم صهیونیستی است،‌ اما یک وزیر سابق رژیم صهیونیستی به نام دان مریدور Dan Meridor در یک مصاحبه صراحتا اعتراف می‌کند که احمدی‌نژاد چنین حرفی نزده بود.

راشا تودی می‌نویسد: در حالی که ایران بر خلاف آمریکا، طی قرن‌های اخیر به هیچ کشور دیگری حمله نکرده و بر سر هیچ مردمی بمب هسته‌ای نریخته، اما باز هم به مدد امپراتوری رسانه‌ها، این ایران است که به عنوان تهدیدی برای جهان معرفی می‌شود و این ایران است که که می‌خواهد بمب هسته‌ای بسازد و به مناطق اشغالی حمله کند؛ حتی اگر سازمان بین‌المللی انرژی اتمی هیچ‌گاه تایید نکرده باشد که ایران به دنبال ساخت بمب هسته‌ای است؛ حتی اگر این رژیم صهیونیستی باشد که هنوز پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای را امضا نکرده است.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    مرد حسابی ! اخبار ایران در صدا و سیما حذف میشود آن وقت شما از رسانه های غربی می گویی؟؟؟
  • ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    راشاتودی برای ایران است؟
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    خودمان مقصریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس