کد خبر 363031
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵

در حالی که گزارش‌های آژانس همواره بر ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران تاکید داشته است، نخست‌وزیر انگلیس مدعی شد ایران باید ثابت کند به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای نیست.

شرط نخست‌وزیر انگلیس برای لغو تحریم‌ها
به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز نوشت: دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلیس روز یک‌شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در حاشیه اجلاس گروه بیست گفت:‌ اگر ایران خواهان لغو تحریم‌های بین‌المللی است باید ثابت کند که در فعالیت‌های هسته‌ای‌اش مسیر نظامی را طی نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، غرب به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی همواره ایران را به تلاش برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای متهم می‌کند. این در حالی است که ایران تاکید دارد فعالیت‌های هسته‌ای‌اش ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین نظامی ایران ندارد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز که رژیم مطبوعش تنها دارنده سلاح هسته‌ای در خاورمیانه است در ادامه فرافکنی‌های خود علیه مذاکرات هسته‌ای ایران قرار است از وزیر امور خارجه آلمان بخواهد توافقی را امضا نکند که به ایران اجازه می‌دهد ظرفیت هسته‌ای‌اش را حفظ کند.

به گزارش روزنامه اورشلیم پست، فرانک والتر اشتاین مایر، وزیر امور خارجه آلمان قرار است روز یک‌شنبه پس از بازدید از سرزمین‌های اشغالی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه این رژیم در بیت المقدس دیدار کند.

نتانیاهو قرار است در این دیدار از اشتاین مایر بخواهد توافقی که به ایران اجازه می‌دهد یک کشور در آستانه هسته‌ای شدن باقی بماند را امضا نکند.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، نتانیاهو که همواره یکی از مخالفان مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5‌به شمار می‌آید در حالی قرار است با نخست‌وزیر آلمان درباره این مساله گفت‌و‌گو کند که مذاکره کنندگان قرار است برای برگزاری آخرین دور از رایزنی‌های خود هفته جاری به وین پایتخت اتریش بروند.

قدرت‌های جهانی با این هدف که از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران اطمینان یابند وارد مذاکرات جامع با این کشور شده‌اند این در حالی است که ایران همواره تاکید می‌کند فعالیت‌های هسته‌ای‌اش را تنها به منظور رفع نیازهای صلح آمیزش دنبال می‌کند.

به نوشته اورشلیم پست، وزیر امور خارجه آلمان پس از این قرار است به مسکو برود تا در آن‌جا نیز ضمن دیدار با مقامات روس درباره مذاکرات هسته‌ای ایران و بحران اوکراین گفت‌و‌گو کند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    ضر مفت می زنه مردتیکه کلی گوئی می کنند و تحریمها را نگه می دارند ما باید سوخت برای زیردریائی و کشتی هم تولید کنیم تا این حالشان سرجایش بیاید
  • یک ایرانی ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    خدا شر این روباه پلید را از صفحه کره زمین محو کنه . انگلیس خبیث همیشه در پی اشغال و استعمار دنیا بوده خدا لعنتشون کنه ......
  • ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۶
    0 0
    مردک همجنس باز کثافت. برو که بوی گند میدی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس