کد خبر 362574
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵

گروهی از مسلمانان مقیم لندن فراخوانی به نام "امام حسین (ع) کیست؟" به راه انداخته اند که هدف از آن الهام گرفتن از ارزش های انسانی شخصیت والای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) مانند مساوات میان انسان ها و پیروان ادیان مختلف است.

به گزارش مشرق، فراخوان "امام حسین (ع) کیست؟ با همکاری جمعیت های خیریه در انگلیس انجام شده است. 

"عون نقوی" سخنگوی این فراخوان به شبکه خبری العالم گفت: امام حسین (ع) یک الگوی انسانی است که به ما درس عزم، فداکاری و ثبات آموخت به همین دلیل این فراخوان برای مسلمانان و پیروان سایر ادیان برای ترویج این ارزش ها و حرکت در مسیر ایشان مهم است.

فراخوان

این فراخوان تاکنون برای ایجاد یک الگوی مردمی جهانی در 40 شهر جهان ارائه شده است.

"حنیف احمد" استاد فلسفه اسلامی و عضو این فراخوان به العالم گفت: "امام حسین (ع) فقط نماد یک مذهب نیست، بلکه سمبل بشریت است به همین دلیل این فراخوان سهم بسزایی در تغییر چهره مخالفان دین اسلام در انگلستان دارد و مردم از شخصیت این امام همام، برای ایستادگی در برابر ظلم و تحقق عدالت، الهام خواهند گرفت".    

ماه محرم شاهد فعالیت گسترده اعضای این فراخوان در زمینه توزیع آب، غذا و اهدای خون بر اساس پیام انسانی حضرت امام حسین(ع) در روز عاشوراست.

مصطفی خان عضو فراخوان "امام حسین (ع) کیست؟" به شبکه العالم گفت: حتی در اهدای خون، پرستاران و پزشکان غیرمسلمان هم شرکت می کنند که ما از طریق آن ایده اصلاح طلبی و فداکاری امام حسین (ع) برای نجات زندگی بشریت را تشریح می کنیم.

دانلود
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سارا ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    چرا ایران نباید در این تحرکات و آگاه سازیها حرف اول رو بزنه و پیشتاز باشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس