کد خبر 362503
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵

روزنامه صهیونیستی هارآتص در مقاله‌ای به خبر نامه‌نگاری باراک اوباما با ایران پرداخته و ضمن انتقاد شدید از این حرکت، آن را نشانه عدم درک مقامات ارشد دولت آمریکا از سیاست دانسته است.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی هاآرتص درمقاله‌ای با ادبیات تند به خبر نامه‌نگاری اوباما به ایران پرداخته و نوشته که این نامه «شاهدی بر عدم درک مقامات ارشد دولت آمریکا» از موضوع مبارزه با داعش است.

روزنامه واشنگتن‌پست چندی پیش با انتشار خبری از ارسال نامه باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا به آیه‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و درخواست برای همکاری دو کشور در مبارزه با داعش خبر داد، علی شمخانی دبیر شورایعالی امنیت ملی بدون اشاره به جزئیات، اصل نوشته شدن چنین نامه‌ای را تأیید کرده است.

هاآرتص در ادامه مقاله خود، رویکرد رئیس‌جمهور سابق آمریکا را در مقابله با تروریست‌های عراقی می‌ستاید و می‌نویسد که بوش در سال 2008 تا 2008 با تسلیح قبایل سنی‌مذهب، گامی درست برای مقابله با القاعده برداشت.

نویسنده مقاله، چند پاراگراف پایین‌تر گویا این ستایش از بوش به دلیل تسلیح قبایل و عدم همکاری با دولت عراق در مقابله با القاعده را از یاد برده و می‌نویسد که «پیروزی‌های میدانی داعش از حمایت‌های (برخی) ساکنین محلی سرچشمه می‌گیرد، ساکنینی که با حمایت از داعش، رژیم عراق را از شهرها بیرون می‌رانند.»

این تفسیر نویسنده صهیونیست از علل پیروزی‌های میدانی داعش، در برخی مناطق عراق فاصله و تفاوت فاحشی با واقعیت دارد و شاهد این مدعا هم خبر کشته شدن 5 هزار مرد ایزدی و اسارت 7 هزار زن از این اقلیت قومی در روزهای پس از تسلط داعش بر مناطق شمال عراق است.

مقاله‌نویس هاآرتص با تکیه بر همین استدلال‌ها و با پررنگ‌ کردن حمایت ایران از «رژیم عراق»، می‌نویسد که در راه مبارزه با داعش نباید با تهران همکاری کرد زیرا در این موضوع، «ایران ریشه مشکلات است و نه بخشی از راه حل.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس