کد خبر 361155
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۳

وزیر حفاظت از محیط زیست رژیم صهیونیستی تهدید کرده به بودجه سال 2015 رای منفی خواهد داد؛ موضوعی که احتمالا به اخراج او از کابینه این رژیم منجر شود، هر چند او خود گفته قصد دارد به زودی استعفا دهد.

به گزارش مشرق، «عمیر پرتز» با انتقاد از عملکرد «بنیامین نتانیاهو» گفت قصد دارد به بودجه 2015 رای منفی دهد، موضوعی که احتمالا به برکناری او از کابینه رژیم صهیونیستی منجر شود.

به نوشته روزنامه «هاآرتص»، «عمیر پرتز» شنبه اعلام کرد قصد دارد با نقض قانون کابینه ائتلافی، دوشنبه در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) علیه بودجه سال 2015 رای دهد که این کار می‌تواند زندگی سیاسی او در کابینه را به مخاطره اندازد. در واقع، اگر پرتز تهدید خود را عملی کند، نتانیاهو او را برکنار خواهد کرد چراکه وزرا اجازه ندارند علیه تصمیم کابینه رای دهند.

بر اساس این گزارش، احتمالا پرتز خود از سمتش کناره‌گیری کند. او در یک مصاحبه تلویزیونی به نتانیاهو حمله کرد و گفت قصد دارد ائتلاف را ترک کند. او در گفت‌وگو با برنامه «میت د پرس» کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت، قصد ندارد در دولت ائتلافی باقی بماند چراکه نتانیاهو راه‌حل نیست بلکه خود مشکل است.

وزیر حفاظت از محیط زیست رژیم صهیونیستی در این مصاحبه همچنین گفته: «زمانی که همه چیز در اطراف ما در حال سوختن است، نخست وزیر به جای آرام کردن اوضاع، تنش ایجاد می‌‌کند. من هر کاری توانستم انجام دادم تا روند صلح را بهبود بخشم. وخامت اوضاع در همه عرصه‌ها - دیپلماتیک، اجتماعی و اقتصادی_ دیده می‌شود. دوشنبه در کنست من به بودجه رای نمی‌دهم. دیگر قصد ندارم سیاست نتانیاهو را دنبال کنم. نتانیاهو ما را به سمت ناامیدی هدایت می‌کند، زمان آن رسیده که در امید زندگی کنیم. او همه فرصت‌هایی که داشت را از دست داد و تصمیم گرفته زندانی باشد و به دست افراط‌گرایان فلج شود».

«زیو الکین» از نمایندگان حزب لیکود و از اعضا کابینه ائتلافی به شدت به سخنان پرتز واکنش نشان داد. او گفت: «عمیر پرتز قوانین بازی سیاسی را به خوبی می‌داند. اگه او نمی‌خواهد عضو کابینه باشد، پیدا کردن شمار دفتر نخست وزیر برای فکس کردن نامه استعفایش کار سختی نیست».

وی افزود: «پرتز به دنبال احیا سیاسی خود برای دوره بعد است و به نظر می‌رسد او به دنبال راهی در چارچوب سیاسی متفاوت است. اما افکار عمومی اسرائیلی‌ها احمق نیستند و می‌دانند چگونه پوپولیسم کم‌ارزش و مانور برای احیا سیاسی را از موضع درست ایدئولوژیک تشخیص دهند».

گفتنی است «عمیر پرتز» که در سال 2006 وزیر جنگ اسرائیل بود، بعد از شکست رژیم صهیونیستی در جنگ 33 روزه، به دلیل بی کفایتی در مدیریت جنگ از سمتش برکنار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس