کد خبر 362483
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۷

فرمانده منطقه دوم نداجا گفت: ناوشکن شهید دریادار بایندور که برای حفظ و حراست از منافع جمهوری اسلامی ایران به خلیج عدن اعزام شده بود پس از انجام ماموریت موفقیت‌ آمیز به بوشهر بازگشت.

به گزارش مشرق، امیردریا دار محمدرضا عباسیان پیش از ظهر امروز در آین استقبال از ناوشکن شهید دریادار بایندور در اسکله ناوگان منطقه دوم نیروی دریایی ارتش در بوشهر  با بیان اینکه ناوشکن بایندور از ناوگروه سی و یکم نیروی دریایی ارتش به خلیج عدن اعزام شد اظهار کرد: این ناوشکن پیش از ظهر امروز پس از 4 ماه ماموریت در اقیانوس‌ها و آبراه‌های بین‌المللی در اسکله ناوگان منطقه دوم نیروی دریایی ارتش در بوشهر پهلو  گرفت و مورد استقبال فرماندهان و خانواده‌های آنان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ناوشکن شهید بایندور با هدف اعلام پیام صلح و دوستی به کشورهای جهان و منطقه و تأمین امنیت خطوط مواصلاتی وکشتیرانی به آبهای آزاد و بین المللی اعزام شد  تصریح کرد: این ناوشکن به 135 نیروی رزمی به منطقه خلیج عدن اعزام شد که پس از طی یک‌هزار مایل دریایی امروز با موفقیت به بوشهر بازگشت.

فرمانده منطقه دوم نداجا با اشاره به اینکه این ناوشکن پس از 120 روز دریانوردی با موطن خود بازگشت بیان کرد:  این ناو شکن رزمی ماموریت خود را از منطقه دوم نیروی دریایی ارتش بوشهر آغاز و در مسیر انجام مأموریت محوله، از تنگه هرمز، دریای عمان، سواحل مکران، شمال اقیانوس هند، خلیج عدن و تنگه باب المندب عبور کردند.

عباسیان تامین امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کشور را از اهداف اعزام ناوشکن بایندور به خلیج عدن اعلام کرد و افزود: اعزام ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بدنبال ناامنی‌هایی که توسط دزدان دریایی درخلیج عدن صورت می‌گرفت، با حضور خود در آبهای خلیج عدن، امنیت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌های کشور و سایر کشتی‌هایی که از آن منطقه عبور می‌کنند را تامین می‌کند.

وی با بیان اینکه ناوگروه سی‌و یکم نیروی دریایی ارتش با انجام ماموریت خود با موفقیت به آبهای جمهوری اسلامی ایران بازگشت گفت: این ناوشکن چندین مورد اقداماتی که توسط دزدان دریایی صورت گرفته بود را با اقتدار خنثی کردند و اقتدار ایران اسلامی را با به اهتزاز درآوردن پرچم جمهوری اسلامی ایران را نشان دادند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس