فرمانده «ناوشکن جمهوری اسلامی ایران جماران» گفت: تا زمانی که ناوگروه های نیروی دریایی ارتش در منطقه خلیج عدن و شمال اقیانوس هند حضور دارند هیچ یک از شناورهای دزدان دریایی جرأت حمله به کشتی ها را در منطقه ندارند.

به گزارش مشرق، ناخداد دوم فتح الله رحیمیان در مراسم بدرقه رسمی ناوگروه سی و دوم نیروی دریایی ارتش افزود: به دنبال ناامنی های واقع شده از سال 2008 میلادی، برابر اوامر فرماندهی معظم کل قوا، نیروی دریایی ارتش مأموریت یافت با حضور خود در خلیج عدن، امنیت کشتی های ایرانی و سایر کشتی هایی که از آنجا عبور می کنند را تأمین کند.

وی افزود: تا زمانی که این ناوگروه ها در خلیج عدن حضور دارند، اقداماتی که در خلیج عدن علیه کشتی های ایرانی و سایر کشتی های عبوری صورت می گیرد، با اقتدار نیروی دریایی خنثی می شود و دیگر دزدان نمی توانند به کشتی های حامل منافع کشورمان تعرض کنند.

رحیمیان تصریح کرد: حضور جمهوری اسلامی ایران در آب های بین المللی یکی از موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم توان دفاعی و رزمی خود را به جهانیان ثابت کنیم چرا که این یک نوع بازدارندگی برای جمهوری اسلامی ایران است.

براساس این گزارش،فرمانده ناو پشتیبانی «جمهوری اسلامی ایران بوشهر» نیز گفت: حضور ناوگروهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه عدن و شمال اقیانوس هند باعث تأمین امنیت خطوط مواصلاتی و منافع کشور شده است.

ناخداسوم رضا بداغی گفت: حضور در آب های بین المللی از جمله منطقه خلیج عدن و شمال اقیانوس هند، برای کشورمان اهمیت زیادی دارد و نیروی دریایی ارتش همواره برای حفاظت از منافع کشور در این آب ها حاضر می شود.نیروی دریایی ارتش با حضور در خلیج عدن و کریدور امنیتی مورد اشاره، اجازه هیچ تعرضی را به کشتی های تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران نخواهد داد.

وی همچنین افزود: نیروی دریایی ارتش با توجه به ایجاد بحران و ناامنی در منطقه خلیج عدن و تنگه باب المندب برای برقراری امنیت خطوط مواصلاتی، ناوگروهای رزمی خود را تا مدار 10 درجه شمالی اعزام کرده و در آن منطقه حضور مقتدرانه خود را به معرض نمایش جهانیان گذاشته است.این نیرو دارای پشتوانه معنوی و ایمان راسخ به اعتقادات اسلامی و انسان دوستی، برای تمام کشورها پیام صلح و دوستی و برادری دارد و براین باور است که امنیت پایدار و صلح مستمر در این لحظه حساس و آبراه مهم جهان تنها از طریق همکاری و تشریک مساعی همه کشورهای منطقه امکان پذیر است.

وی تأکید کرد: نیروی دریایی در صورت لزوم آماده است به هنگام به خطر افتادن امنیت ملی و هر گونه دست اندازی به حریم میهن اسلامی و منافع کشور در پهنه دریاها در هر شرایطی مأموریت محوله را در منطقه خلیج فارس، دریای عمان، شمال اقیانوس هند با موفقیت انجام دهد و رزمندگان نیروی دریایی ارتش در این امر به یاران شهید خود اقتدا خواهند کرد.

فرمانده ناو پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران بوشهر با بیان این که راه سربازان ولایت در این نیروی راهبردی، راه امام حسین (ع) است، یادآور شد: تمام گروه های رزمی، آماده جانفشانی در راه اسلام هستند.

همچنین ناخدا یکم شریفی نسب، فرمانده سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به خلیج عدن در مراسم بدرقه رسمی این ناوگروه گفت: اعزام ناوگروه های اعزامی نیروی دریایی ارتش به آب های آزاد و بین المللی،نشانه تحرک، پویایی و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دریاهای دور دست هستند.

وی گفت: عمق نگاه مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا به دریا و توجه ایشان به دریانوردی، مایه افتخار سربازان ولایت در نیروی دریایی است.این نگاه عمیق، امید مضاعفی را به دل سفید پوشان نیروی دریایی ارتش برای پیمودن راه های دشوار، حضور در صف مقدم دفاع و خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران آورده است.

فرمانده سی و دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش ادامه داد: با درک این نگاه معنوی، کارکنان اعم از افسران، درجه داران، تکاوران و تفنگداران نیروی دریایی ارتش توفان را به چشم خود دیده و تسخیر کرده اند، حماسه ها آفریده اند و نیاسوده اند و اکنون بیش از همیشه دل به فرمان مقام ولایت دارند.

سی و دومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در قالب دو فروند شناور شامل ناوشکن «جمهوری اسلامی ایران جماران» به عنوان سرفرماندهی و ناو «جمهوری اسلامی ایران بوشهر» به عنوان پشتیبانی به منظور تأمین امنیت خطوط کشتیرانی ایران از بندرعباس رهسپار خلیج عدن شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس