کد خبر 362077
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷

سی و دومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه ماموریت خود و پس از عبور از تنگه هرمز راس الکوه، دریای عمان، راس الحد، دریای عربی، جزیره مصیره، راس المدرکه، مجمع الجزایر کوریا موریا، راس المربط، بندر صلاله، راس الفرکاک و راس الکلب صبح چهارشنبه وارد خلیج عدن شد.

به گزارش مشرق،  این ناوگروه در قالب دو فروند شناور شامل ناوشکن جمهوری اسلامی ایران «جماران» به عنوان سرفرماندهی و ناو جمهوری اسلامی ایران بوشهر به عنوان پشتیبانی به این ماموریت خطیر اعزام شده است.

سی ودومین ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش به خلیج عدن از ابتدای آغاز ماموریت خود از بندرعباس تا کنون، یکهزار و 500 مایل دریایی معادل دو هزار و 793 کیلومتر را طی کرده است.

اعزام این ناوگروه به خلیج عدن به منظور حفاظت از منافع جمهوری اسلامی ایران در آب های دوردست از سوی ستاد فرماندهی نیروی دریایی ارتش برنامه ریزی و ابلاغ شده است.

براساس وظایف ابلاغی نیروهای مسلح امنیت خطوط کشتیرانی تجاری، نفتی و سایر کشتی هایی که با پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در منطقه یاد شده تردد می کنند و کمک به سایر شناورهای خارجی درخواست کننده کمک اضطراری متردد در منطقه یاد شده برعهده این ناوگروه می باشد.

ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای این ماموریت رزمی با هرگونه تهدیدی که از سوی دزدان دریایی متوجه ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بشود برخورد قاطعانه خواهند کرد.

سی ودومین ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شنبه هفته جاری در ادامه ماموریت خود در خلیج عدن وارد اقیانوس هند شد.

ناوگروه اعزامی نیروی دریایی ارتش، همزمان با عاشورای حسینی به منظور تامین امنیت خطوط مواصلاتی کشورمان در اجرای این ماموریت با هر گونه تهدیدی که از سوی دزدان دریایی متوجه ناوگان کشتیرانی ایران بشود برخورد قاطعانه خواهد کرد.

این ناوگروه ماموریت خود را از منطقه یکم نیروی دریایی در بندرعباس در جنوب ایران آغاز کرد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • افشین تهران ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    0 1
    درود بر شما دلاوران که امنیت را برای ما فراهم میکنید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس