کد خبر 362175
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۲

'جان بولتون' سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: ایرانی ها باور دارند امتیازات بیشتری از دولت 'باراک اوباما' رییس جمهوری آن کشور می توانند بگیرند.

به گزارش مشرق، 'جان بولتون' در برنامه'اتاق خبر آمریکا' در شبکه 'فاکس نیوز ' افزود: باور عمیقی بین ایرانی ها وجود دارد که باراک اوباما به شدت خواستار دستیابی به توافق است و برای رسیدن به آن امتیازات بیشتری خواهد داد، بنابراین آنها تصور می کنند که می توانند از دولت اوباما امتیازات زیادتری دریافت کنند.

وی افزود: دولت آمریکا از قبل هم با اجازه دادن به ایران برای غنی سازی ،مهم ترین امتیاز را به تهران داده است. به نظر من نامه به آیت الله علی خامنه ای رهبر عالی ایران سند معتبر دیگری است که ایران را بیشتر متقاعد می کند اوباما ناچار از دست یافتن به توافق با ایران است.

وی اضافه کرد، به همین دلیل ایرانی ها احساس فوریت برای این امر نمی کنند، باور دارند امتیازاتی را می توانند بگیرند که دولت اوباما به آنها می دهد و می خواهند بیشترین فایده را از آن ببرند.

گفتنی است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران ، 'جان کری' وزیر امور خارجه آمریکا و 'کاترین اشتون' هماهنگ کننده مذاکرات هسته ای ایران برای رسیدن به توافق جامع دو روز با یکدیگر در مسقط پایتخت عمان مذاکره کردند.

معاونان سیاسی وزارت خارجه های کشورهای عضو گروه 1+5 نیز روز گذشته به ریاست ظریف و اشتون با هم گفت و گو کردند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس