کد خبر 383265
تاریخ انتشار: ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

'جان بولتون' سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل ضمن انتقاد از رویکرد 'باراک اوباما' در قبال برنامه هسته ای ایران گفت، ایرانی ها تهدید نظامی آمریکا را باور ندارند و تحریم ها نیز دیگر تاثیری بر ایران ندارد.

به گزارش مشرق، بولتون 'در مصاحبه با پایگاه خبری صهیونیستی 'عاروتص شوع' گفت، اوباما بارها در رابطه با برنامه هسته ای ایران اعلام کرد که همه گزینه ها روی میز است اما، حقیقتا، هیچ کس و از همه بدتر، ایرانی ها، این حرف ها را باور نمی کند.

بولتون که دارای مواضع جنگ طلبانه و سیاست های همسو با جمهوریخواهان است ،درگذشته بارها با وارد آوردن اتهاماتی علیه ایران و برنامه هسته ای کشورمان ، خواستار مقابله جدی با تهران شده بود.

بولتون افزود، تهدید نظامی آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران، واقعی و قابل باور نیست و احتمالا دلیل تعلل ایرانی ها در مذاکرات با پنج به علاوه یک و مطالبه امتیازات بیشتر به همین مساله برمی گردد، آنها ترسی از واکنش شدید آمریکا ندارند.

بولتون در این مصاحبه با این ادعا که فشاری که اکنون ایران با آن مواجه است ناشی از سقوط قیمت نفت در بازارهای بین المللی می باشد، تصریح کرد: تحریم ها بر ایران بی تاثیر بوده است و مطمئنا آنها از آمریکا نمی ترسند.

وی بدون اشاره به گزارش های متعدد آژانش بین المللی انرژی اتمی مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ای ایران و تایید این آژانس بر انجام تعهدات و پایبندی تهران به قوانین و مقررات این مرکز بین المللی ، خواستار تشدید اقدامات تهاجمی آمریکا علیه برنامه هسته ای ایران شد.

وی افزود، در بدو شروع کار در زمینه برنامه هسته ای ایران در بیش از 14 سال پیش، فکر می کردیم می توانیم با اجرای تحریم های اقتصادی جامع، سخت گیرانه و شدید و تهدید نظامی واقعی و قابل باور، ایران را به صرفنظر کردن از این برنامه(هسته ای) واداریم اما، در طول تقریبا این سال ها، تحریم ها کارایی خود را از دست داد و تهدید نظامی ضعیف شد. فکر نمی کنم الان تحریم ها جواب بدهد. تحریم ها در بهترین حالت، در یک دوره محدود موثر هستند، این دوره در رابطه با ایران تمام شده است.

وی اوباما را به قصور در انجام اقدامات لازم در رابطه با برنامه هسته ای ایران متهم کرد و گفت، اوباما به لحاظ دیپلماتیک ایران را کاملا به رسمیت شناخته است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس