نخستین شناور تحقیقاتی کشور روز یازدهم آذر سال جاری در بندرعباس به آب اندازی خواهد شد.

به گزارش مشرق، وحید چگینی رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی گفت: این شناور با حضور چند تن از وزراء و اعضای هیات دولت در مجتمع شهید درویشی بندر عباس به آب اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه به آب اندازی این شناور هم اکنون مهمترین برنامه در دستور کار پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی است ، گفت : مشغول فراهم کردن شرایط برای به آب اندازی این شناور هستیم.

چگینی تاکید کرد : هنگام به آب اندازی نخستین شناور تحقیقاتی کشور، این شناور با پیشرفت 87 درصدی برخوردار خواهد بود و بقیه مراحل تکمیلی را داخل آب طی می کند.

این مقام مسئول در پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی تصریح کرد : اواخر امسال نیز این شناور تحقیقاتی به طور کامل برای گشت های تحقیقاتی به پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی تحویل نهایی شود.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی با اشاره به تخصیص نیافتن 60 میلیارد اعتبار برای تکمیل ساخت نخستین شناور تحقیقاتی کشور گفت: این مبلغ قرار بود برای خرید و نصب تجهیزات تخصصی به این شناور هزینه شود.

چگینی گفت : با پیگیری معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری و وزارت علوم و فناوری امیدوار بودیم هرچه سریعتر این میزان اعتبار برای تکمیل نخستین شناور تحقیقاتی کشور تخصیص یابد.

رئیس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی خاطرنشان کرد: اما شواهد امر حاکی از آن است که این میزان اعتبار امسال نیز تخصیص نیابد اما این موارد مانعی برای حرکت کشتی نخواهد بود و شناور قادر به گشت های تحقیقاتی خواهد بود.

رییس پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی تاکید کرد: برای ساخت این شناور تا کنون بیش از 200 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

به گفته این مقام مسئول در وزارت علوم ، فناوری و تحقیقات، تاکنون 90 میلیارد ریال بیش از اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این شناور هزینه شده است.

چگینی خاطرنشان کرد: ساخت نخستین شناور تحقیقاتی کشور برای پژوهشگاه ملی علوم جوی و اقیانوسی از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت : با اتمام ساخت این شناور و به آب اندازی آن دیگر برای انجام گشت های تحقیقاتی مجبور به اجاره شناورهای سایر ارگان ها نیستیم و به راحتی می توانیم در هر زمانی که اراده کنیم ، گشت های تحقیقاتی را برگزار کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس