تاثیرات نامطلوب مدرنیته بر روی طبیعت که به صورت روزانه در حال افزایش است یکی از مهم ترین دغدغه های بشر امروز به شمار می آید که در مستند«خانه» بدان پرداخته شده است.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، عامل اصلی تاثیرات نامطلوب مدرنیته بر روی طبیعت، خود انسان است. قرار گرفتن بشر امروزی در سیر تحولات و دنیای رقاابت های ثانیه ای در عصر مدرن او را ناگزیر به تخریب طبیعت کرده است. اما بازگشت به عرصه همین طبیعت در حال نابودی، مهم ترین نقطه آرامش بشر نیز محسوب می شود.

مستند «خانه»(Home)  به کارگردانی آرتوس-برتراند به این دغدغه عمومی در میان توده های مردم  می پردازد. بررسی تاثیرات زندگی مدرن بر طبیعت با نشان دادن بخشی از زیبایی های آن و احیای نوستالژی طبیعت بدون تخریب در وجود بشر از مهم ترین ویزگی این مجموعه محسوب می شود.  سیما فکر که این مستند ویژه را در کنار دیگر  مجموعه های خود منتشر کرده است در بخشی از توضیحات آن آورده است:

نگاهی بر تاثیر نامطلوب مدرنیته بر طبیعت + فیلم

«مستند «خانه»(Home)  داستانش را از چگونگی به وجود آمدن کره زمین در دو هزار سال پیش آغاز می کند تا به حضور انسان و تخریب هایی که توسط او به وجود آمده می رسد. در دوران جدید انقلاب کشاورزی، رشد شهرنشینی، افزایش جمعیت و استخراج افسار گسیختۀ انرژی های فسیلی و منابع طبیعی، موجب ایجاد ضایعاتی بزرگ و جبران ناپذیر در کل سیاره شده است. بحران هایی نظیر گرمایش زمین، بر هم خوردن تعادل اتمسفر زمین، از بین رفتن جنگل ها، نیاز هر چه بیشتر بشر به منابع غذایی و از بین رفتن سفره های آب زیرزمینی از آن جمله اند.

«خانه» با نشان دادن تصاویر زیبای هوایی از مناطق مختلف زمین، وادارمان می کند با زمین دیداری تازه کنیم و شگفتی ها و رازهای آن را دریابیم؛ زیبایی هایی که به نحو تکان دهنده ای در حال نابودی اند».

«مستند خانه، به کارگردانی آرتوس-برتراند محصول سال 2009 در کشور فرانسه است. تهیه کنندگی فیلم توسط دنیس کاروت و لوک بسون، فیلمساز مشهور فرانسوی انجام گرفته است. فیلم تماماً به طور هوایی تصویر برداری شده و حاوی تصاویری از 54 کشور دنیاست. این فیلم درژوئن ۲۰۰۹ همزمان در ۱۸۱ کشور دنیا به نمایش در آمد».

این مستند را که در سه قسمت منتشر شده است از این آدرس می توانید مشاهده کنید:

http://simafekr.tv/0fa965idattach.htm

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هنرمند ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
    0 0
    مشرق ممنون فق العاده بود واقعا از این همه عظمت انسان به وجد میاد ای کاش ما در این عصر علم زده زندگی نمی کردیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس