معاون برنامه‌ریزی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت : پایین‌ترین رتبه نرخ باروری در بین کشورهای اسلامی بعد از آلبانی مربوط به ایران است.

به گزارش مشرق، محمد اسحاقی امروزدر نشست خبری در حاشیه نشست ارتقای نرخ باروری کلی در مشهد افزود: کشورهای اروپایی و اسلامی در گذشته به سمت اجرای برنامه‌های کاهش جمعیت رفتند اما در کشورهای اروپایی بازگشت به اصلاح سیاست‌های جمعیتی زودتر از کشور ما شروع شد.
او گفت : یکی از مشکلات ما در اجرای سیاست‌های جمعیتی، حلقه مطالعاتی آن است که یا در دستگاه‌ها انجام نمی‌شود یا در صورت انجام، تداوم نمی‌یابد.
معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور گفت: هم اکنون طرح جامع تعالی خانواده و جمعیت در مجلس در حال بررسی است که طبق آن قوانین مشوق برای کاهش جمعیت اصلاح می‌شود.
اسحاقی افزود: پوشش بیمه‌ای برای درمان ناباروری اولیه و ثانویه نیز در حال انجام است.
او گفت: سازمان نظام وظیفه نیز قوانینی را اجرا کرده است که بر اساس آن مدت خدمت وظیفه سربازان متاهل کاهش می‌یابد و آنان در محل نزدیک به خانواده خود خدمت می‌کنند اما بحث افزایش حقوق سربازان متاهل هنوز به تصویب نرسیده است.
مدیرکل دفتر جمعیت وزارت بهداشت هم در این نشست گفت :در کشور استان‌هایی وجود دارد که طبق بررسی‌ها پیر محسوب می‌شوند که خراسان رضوی جزء استان‌های پیر کشور است و راهکار برون‌رفت از این مساله افزایش ازدواج و کاهش طلاق است.
محمداسماعیل مطلق افزود: ابلاغ سیاست‌های نظام سلامت از جانب مقام معظم رهبری نتیجه جلسات دانشمندان و اساتید است که به مسائلی مانند ارتقا، پویایی و بالندگی جمعیت، رفع موانع ازدواج،‌ افزایش فرزندآوری، حمایت از زوج‌های جوان و توانمندسازی در تامین هزینه‌های زندگی اختصاص می‌یابد.
او گفت : هم اکنون حدود شش میلیون سالمند در کشور وجود دارد که باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرند
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ali ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    بعداز آلبانی؟؟؟؟!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس