کد خبر 360881
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۸

مسوول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به قدرت و توان دفاعی و نظام ایران اسلامی، گفت: نیروهای مسلح کشور در پیچیده ترین علوم دفاعی به خودکفایی رسیده اند.

به گزارش مشرق، سردار 'رمضان شریف' روز شنبه در همایش بسیج و رسانه در کرمان افزود: یکی از محورهای تهاجم رسانه ای دشمن، اثبات ناتوانی ما در اداره کشور است که البته نباید به دشمن این اجازه را داد.

وی با اشاره به توانمندی های نظامی و دفاعی کشور، اظهار کرد: آیا در تامین شغل فرزندان این آب و خاک نمی توانیم به خودکفایی برسیم که البته بطور حتم می توانیم این مشکلات را نیز برطرف کنیم.

مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران افزود: یکی از محورهایی که دشمن همواره پیرامون آن اقدام به تبلیغات منفی و جو سازی می کند، عدم کارآیی نظام است.

وی بیان کرد: جایگاه ولی فقیه و روحانیت یکی دیگر از محورهای تهاجم دشمن است که در فتنه 88 بیشترین تهاجم به شخص و جایگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی صورت گرفت.

سردار شریف مرزهای کشور را هزاران کیلومتر جلوتر از جغرافیای آن دانست و گفت: قدرت گفتمان انقلاب اسلامی است که امروز به جایگاهی از شوکت و نفوذ گفتمانی رسیده که مرز پیام و آرمان های انقلاب، هزاران کیلومتر از جغرافیای ما فاصله گرفته است.

وی تاکید کرد: باید نقاط قوت و ضعف دشمن را در حوزه رسانه بشناسیم و متناسب با توانمندی هایمان از نقاط ضعف دشمن به نفع خود استفاده و نقاط قوت دشمن را تضعیف کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون فضای رسانه ای دنیا در اختیار صهیونیست هاست، گفت: دشمن با استفاده از فضای مجازی و رسانه هایی مانند فیس بوک و توییتر، توانسته راهبرد رعب و وحشت را ایجاد کند.

مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران به تصرف برخی شهرهای عراق توسط گروهک تروریستی داعش اشاره و تصریح کرد: این امر نیز در راستای اجرای راهبرد رعب و وحشت استکبار جهانی در منطقه است.

وی با اشاره به اینکه امروز مزار شهدای گمنام به یک رسانه ابدی مبدل شده، افزود: نگاه گفتمانی به ما می گوید اگر بر حق بودن

خود باور داشته باشیم همانند 35 سال گذشته در همه عرصه ها بدون اغراق، موفقیت و پیشرفت از آن ما و ذلت از آن دشمنان خواهد بود.

وی به اقرار مشهورترین خبرنگاران دنیا به موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: آنها اقرار کرده اند که حاج قاسم سلیمانی همه ژنرال های دنیا را در عرصه های دوردست وادار به عقب نشینی کرده است.

وی یک بعد قدرت انقلاب اسلامی را گفتمان امام راحل و رهبری عنوان کرد و گفت: این گفتمان جدای از گفتمان قرآن و اسلام نیست و اگر این دو را جدا از هم بدانیم اشتباه بزرگی را مرتکب شده ایم.

مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران افزود: وضعیت و منزلت سردار سلیمانی نه در جغرافیای ایران، شیعه و جهان اسلام بلکه در کل گفتمان حیات امروز عالم به عنوان یک الگو و نمونه و سرباز ولایت مطرح است.

وی گفت: هیچ چیز این خوبی های مربوط به شخص حاج قاسم نیست بلکه مربوط به فرهنگ عاشورا و ارادت به اهل بیت (ع) است.

وی گفتمان انقلاب اسلامی و بسیج و رسانه را به عنوان سه ضلع مثلث در نظر گرفت و گفت: اگر به این مثلث در مدار رسانه ای

توجه کنیم آنچه دانشمندان علوم ارتباطات از گذشته های بسیار دور بر آن اتفاق نظر دارند این است که ما در یک مدار ارتباطی یک محتوای پیام به عنوان سنگ بنا، مخاطب و رسانه ای را داریم که بین ما و مخاطب پل ارتباطی را برقرار می کند.

وی تصریح کرد: نکته ای که اخیرا دانشمندان علوم ارتباطات بر آن تاکید ویژه ای دارند این است که علاوه بر محتوای پیام و جغرافیای مخاطب و رسانه، بازخوردی است که عملکرد ما در حوزه تاثیرگذاری از خود بروز می دهد.

وی ادامه داد: در مولفه محتوای پیام، ما به اعتبار مسلمان و شیعه بودن و داشتن آخرین پیامبر و کتاب آسمانی منحصر به فردیم و این بدان معناست که ما در یکی از چهار مولفه موثر علوم ارتباطات دست برتر هستیم.

مسوول روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: همه تفکراتی که امروز زندگی بشر بر مبنای آن تنظیم می شود زایده فکر بشرهای خلاق و تئوری پردازان و اندیشمندان است.

وی به اشاعه تفکر کمونیستی در یک مقطع خاص در دنیا اشاره کرد و گفت: قبل از فروپاشی شوروی و وقوع انقلاب اسلامی سردار شریف از جنگ تحمیلی به عنوان یک واقعیت مسلم در زمینه تلاش دشمن برای متوقف کردن انقلاب اسلامی نام برد و گفت: وقتی جنگ آغاز شد امام راحل این کشور با عظمت را از حلقوم آمریکایی ها درآورد.

وی با مقایسه نگاه امام(ره) و بنی صدر به مقوله جنگ، اظهار کرد: متن تاریخ دفاع مقدس به این نکته اشاره دارد که بنی صدر می خواست خود را به عنوان یک فاتح نشان دهد اما نگاه امام به انقلاب یک نگاه گفتمانی و دینی مبتنی بر ارزش های الهی بود در حالی که نگاه بنی صدر نگاه مادی بود.

وی با اشاره به وابستگی گروهک تروریستی داعش به صهیونیست ها،افزود: داعش امروز، بستر رسانه ای و تسلیحات نظامی روز دنیا را در اختیار دارد.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • همشهرى ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    بله به منزلت شخص ژنرال سليمانى نيست به فرهنگ عاشورا وأهل بيت عليهم السلام است كه ژنرال سليمانى از نادر افرادى است كه اين فرهنگ را درمتن زندگى و راه خويش اورده است. عاشق شهادت بودن دلى دريايى ووصل به بيكرانه عشق اهل بيت عليهم السلام ميخواهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس