کد خبر 362383
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۴

۳۵۰ هزار دانش‌آموز خارجی در کشور وجود دارد و در حال حاضر ۸۰۰ مدرسه ۱۱ کلاسه در سراسر کشور به دانش‌آموزان افغان خدمات ارائه می‌دهد.

به گزارش مشرق،  معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: مسئله مهم ما در حال حاضر کنترل جدی‌تر مرزهاست که خوشبختانه این امر به وضع قابل قبولی رسیده است. حسین ذوالفقاری بعدازظهر پنجشنبه در همایش مدیران کل اتباع سراسر کشور که در ساختمان سپهر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ۳۵۰ هزار دانش‌آموز خارجی در کشور وجود دارد و در حال حاضر ۸۰۰ مدرسه ۱۱ کلاسه در سراسر کشور به دانش‌آموزان افغان خدمات ارائه می‌دهد.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد: ۱۱ هزار دانشجو از کشورهای مختلف در ایران در حال تحصیل هستند و همچنین ۲۲۰ هزار نفر از اتباع خارجی در ایران تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اینکه ما بدون هیچ تبعیضی نسبت به شهروندان خود حتی اتباع افغانی ارائه خدمات می کنیم گفت: اتباع غیر مجاز نیز از این خدمات بهره مند می شوند.

سردار ذوالفقاری با اشاره به اینکه نباید برخی اتفاقات را نادانسته به اتباع خارجی و با عنوان عوامل تکفیری نسبت داد‬، عنوان کرد: هنوز اقدامی در خصوص عوامل تکفیری مشاهده نشده است که مرتبط با اتباع خارجه باشد؛ همچنین میزان جرایم و تخلفات این اتباع نسبت به جمعیت فعلی آنها در حدود صفر درصد است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد: حدود ۱.۵ میلیون تبعه مجاز در کشور وجود دارد اما در بخش غیر مجاز آمار دقیقی وجود ندارد.

وی ابراز کرد: با صرف نظر از مسائل مقطعی، امنیت کشور اقتضا می‌کند افراد خارجی‌ که قرار است در کشور بمانند بر اساس قوانین ما اسکان پیدا کنند، اینکه افراد بر اساس نظر خود هرجا که بخواهند بروند، کار کنند و سکونت داشته باشند از لحاظ امنیتی برای ما قابل قبول نخواهد بود.

سردار ذوالفقاری افزود: ما بابت حضور پناهندگان هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شویم اما از دیدگاه اسلام باید به گونه‌ای با آنها برخورد کنیم که نتیجه آن وفاق اسلامی کشورها باشد.

وی بحث اتباع مجاز و غیر مجاز با یکدیگر را مجزا دانست و افزود: باید به اتباع مجاز به دید فرصت نگاه کرد.

ذوالفقاری عنوان کرد: از سال ۸۹ حدود ۲.۵ میلیون تبعه غیر مجاز را از کشور اخراج کرده‌ایم اما نمی‌توانیم ادعا کنیم تعداد ورود این افراد به کشور کاهش یافته است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور ادامه داد: در حال حاضر مسئله مهم ما کنترل جدی‌تر مرزهاست و کنترل مرزها در حال حاضر به وضع قابل قبولی رسیده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
    1 0
    در این صورت حالت کسی را داریم که از یک دستشویی دردناک فارغ برگشته
  • ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    باید افغانها و دیگر اتباع خارجی را برای حفظ امنیت از کشور اخراج کرد. این مسئله ای نیست که بشود سهل انگاری کرد.
  • ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۳
    0 0
    به جز هزاره هاشون
  • ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    اول از همه هزاره ها که همه از نسل مغول های خونخوار و چنگیز مغول وحشی هستند !!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس