کد خبر 360011
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۸

نیروی دریایی ارتش پاکستان، با اعزام یک فروند ناوجنگی بالگرد بَر و یک فروند هواپیما ویژه گشت دریایی و مجهز به تجهیزات ضد زیردریایی به سواحل ترکیه، با نیروی دریایی این کشور رزمایش مشترک برگزار می کند.

به گزارش مشرق، این رزمایش دریایی مشترک «ماوی بالین-2014» (نهنگ آبی-2014) از فردا یکشنبه آغاز خواهد شد و به مدت 9 روز ادامه خواهد یافت.

ناو «PNS-ALAMGIR » نیروی دریایی پاکستان، پیش از شروع رزمایش، در پایگاه دریایی «آکساز» در سواحل مارماریس در ترکیه پهلو خواهد گرفت.

این ناو بالگرد بَر همچنین یک فروند بالگرد پیشرفته مدل Z9EC ضد زیردریایی، روی عرشه خود به سواحل ترکیه حمل خواهد کرد.

کاپیتان «فیصل امین» فرمانده ناو پاکستانی را در این رزمایش برعهده خواهد داشت.

هدف از برگزاری این رزمایش مشترک، تقویت همکاری های دفاعی پاکستان و ترکیه به ویژه در زمینه نیروی دریایی دو کشور، تبادل تجربیات و تبادل برنامه های آموزشی اعلام شده است.

همچنین قرار است پاکستان در ماه فوریه سال آینده میلادی (بهمن ماه سال جاری) میزبان برگزاری یک رزمایش دریایی چند ملیتی با حضور نیروهای دریایی چند کشور مختلف از جمله نیروی دریایی ترکیه باشد.

رزمایش دریایی مشترک پاکستان و ترکیه در طول چند سال اخیر تقریبا همه ساله در ماه نوامبر و در آبهای ترکیه برگزار شده است. نخستین این رزمایش ها در سال 2008 برگزار شد که نیروی دریایی پاکستان در کنار نیروی دریایی کشورهای عضو ناتو در آبهای ترکیه به تمرین نظامی پرداخت.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    پیامی به ایران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس