کد خبر 359957
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵

در حالی که دور دوم ریاست جمهوری باراک اوباما به نیمه رسیده است، نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره این کشور که با شکست حزب اوباما همراه بوده است، نشان می دهد وی در 2 سال آتی با مشکلات بسیاری در کنگره مواجه خواهد بود.

به گزارش مشرق، نتایج انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا که با پیروزی جمهوری خواهان همراه بوده است، نشان دهنده شكست سياست هاي اوباما و تسلط حزب رقیب بر کنگره آمریکا است.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که جمهوری خواهان در انتخابات میان دوره ای سنای این کشور اکثریت را به دست آوردند، نتیجه ای که یک ضربه به دموکرات ها محسوب می شود. جمهوری خواهان با پیروزی در ایالت های کارولینای شمالی و آیوآ توانستند دست کم 7 کرسی را از آن خود کنند تا بدین ترتیب با52 کرسی در سنا اکثریت را به دست آورند.

جمهوری خواهان همچنین در آستانه گسترش استیلای خود بر مجلس نمایندگان آمریکا هستند.جمهوری خواهان با کنترل بر سنا و مجلس نمایندگان آمریکا برای نخستین بار از سال 2006 ، دو سال پایانی ریاست جمهوری باراک اوباما را با دشواری هایی همراه خواهند کرد.

پیش بینی می شود جمهوری خواهان 245 کرسی از 435 کرسی مجلس نمایندگان را از آن خود کنند.

پيروزي جمهوري خواهان سبب خواهد شد كه آنها در مجلس سنا مانع از اجرايي شدن تصميم هاي رئيس جمهور شوند.

بسياري از تحليلگران و ناظران سياسي بر اين نظرند كه علت پيروزي جمهوري خواهان در اين انتخابات سياست هاي باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا است كه اقتصاد آمريكا را با مشكلات زيادي مواجه كرده است.

شبکه سي ان ان در گزارشي درخصوص نتايج انتخابات اعلام كرد جمهوري خواهان در آستانه پيروزي بزرگي هستند كه امكان تسلط آنها را بر كنگره فراهم مي كند و اين امر سبب مي شود كه آنها زمام اجراي بسياري از امور و تصميم گیری ها را به دست گيرند.

دمكرات ها بهاي كاهش محبوبيت باراك اوباما را در اين انتخابات مي دهند و در نتيجه اوباما مجبور به تعامل با كنگره اي خواهد شد كه با برخی تصمیمگیری هایش مخالفت خواهد کرد.

اوباما قرار است امروز درباره نتايج انتخابات با مردم سخن بگويد.

منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    بهتر بود تیتر میزدی روزهای سخت ایران شروع شد
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    ول کنید آمریکارو..به مملکت خودمون بچسبید...اونها در حال زندگی هستن به فکر داخل باشید...
  • ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 0
    روزهای سخت شما اصلاح طلبان شروع شد
  • ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 0
    مشکل اینجاست که اونها ول کن ما نیستن!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس