کد خبر 35935
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۴۹

مدير حوزه‌هاي علميه قم تاکيد کرد: با توجه به شرايط حساس مسلمانان منطقه، برگزاري جشن‌ جهاني نوروز به صلاح اسلام و مردم مسلمان منطقه نيست.<BR> <BR>

به گزارش مشرق،آيت‌الله مرتضي مقتدايي مديرحوزه‌‌هاي علميه قم در گفت‌وگو با فارس درباره برگزاري جشن جهاني نوروز از سوي دولت در شرايط فعلي اظهار داشت: در حال حاضر شرايط مسلمانان منطقه به خصوص کشور بحرين بسيار حساس است.

وي تصريح کرد: با توجه به اينکه اسلام‌گرايان در کشورهاي منطقه در وضعيت بسيار سخت و دشواري قرار دارند و مستمر مورد هجوم و سرکوب وحشيانه دولت‌هاي وابسته به استکبار واقع مي‌شوند، برگزاري جشن‌هاي بين‌المللي نوروزي به صلاح اسلام و مردم مسلمان منطقه نيست.

عضو ارشد جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به لشکرکشي عربستان به بحرين براي سرکوب مردم اين کشور، گفت: کساني که ادعاي خادمي حرمين شريفين به عنوان خانه امن الهي را دارند، امروز دست خود را براي خوشامد کفار و مستکبرين به خون مسلمانان مظلوم آغشته کرده‌ و آنها را به خاک و خون مي‌کشند.

آيت‌الله مقتدايي همچنين به کشتار بي رحمانه مردم مظلوم کشورهاي ديگر از جمله ليبي و يمن اشاره کرد و افزود: برادران مسلمان و ديني‌ ما امروز تحت فشار و ظلم هستند و نداي "يا للمسلمين " را براي استمدادطلبي فرياد مي‌زنند و لذا برگزاري مراسم جشن و شادي نوروزي در اين موقعيت بسيار مذموم بوده و پسنديده مسلمانان و عقلاي سياسي نيز نيست.

وي در ادامه با انتقاد از ترويج باستان‌گرايي توسط برخي افراد مسئول تاکيد کرد: ما ترويج سنت‌هاي غير اسلامي را در کشور مسلمان ايران به صلاح نمي‌دانيم.

مدير حوزه‌هاي علميه قم با بيان اينکه اسلام عيد نوروز را با آداب و رسوم زيباي انساني از جمله صله رحم و ديد و بازديدها، کمک به افراد نيازمند و رسيدگي به فقرا و تحول طبيعت همراه با تحول انساني را مورد تائيد قرار مي‌دهد، در عين حال متذکر شد "چنانچه عده‌اي بخواهند به عمد موضوع باستان‌گرايي و رسوم جاهلي را به بهانه‌هاي مختلف در مقابل فرهنگ و مکتب اسلام قرار دهند، اين تقابل با اسلام ناب است ".

آيت‌الله مقتدايي با يادآوري اينکه به ديدار مراجع عظام تقليد رفته‌ و در اين خصوص با آن بزرگواران صحبت کرده‌ است، گفت که همه مراجع معظم از پرداختن به موضوع باستان‌گرايي و مکتب ايراني آن‌هم در شرايط حساس امروز منطقه، ناراحت هستند.

وي همچنين خاطر نشان کرد: مجموعه اساتيد حوزه و علماي اسلام از اين مسئله و برنامه‌ها ناراحت و نگران هستند و انتظار اينست که از هر نوع اقدامي که مسير واقعي جمهوري اسلامي و آرمان‌هاي امام خميني (ره) را منقطع مي‌کند، جلوگيري شود.

عضو سابق مجلس خبرگان رهبري در خاتمه تاکيد کرد: اسلام با عيد نوروز و آداب و رسوم پسنديده و نشاط و شادابي آن مخالفت ندارد، بلکه بر سنت‌هاي پسنديده آن صحه مي‌گذارد اما احياي آداب و رسوم جاهلي در شأن نظام جمهوري اسلامي نيست و با تفکرات و آرمان‌هاي امام و رهبر انقلاب همخواني ندارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس