کد خبر 357858
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۰

رییس سازمان بسیج دانش آموزی گفت: 60 هزار واحد آموزشی بسیج دانش آموزی آماده برگزاری برنامه های مختلف در سراسر کشور هستند.

به گزارش مشرق، سرهنگ علی صابر ماهانی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: این برنامه ها با شعار دانش آموز بسیجی طلایه دار علم و بصیرت حسینی، شور انقلابی در بسیج دانش آموزی مدارس که در مقطع ابتدایی به نام امیدان، متوسطه اول پویندگان و متوسطه دوم پیشگامان نامگذاری شده، برگزار می شود.

وی ادامه داد: ششم آبان ماه و همزمان با اولین روز هفته بسیج دانش آموزی با حضور شماری از دانش آموزان بسیجی در مرقد امام راحل با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق می کنیم.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی اضافه کرد: در دومین روز از این هفته که به عنوان دانش آموزان بسیجی بصیرت و ولایت مداری نامگذاری شده، فرماندهان بسیجی دانش آموز با نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه استان ها و شهرستان ها دیدار خواهند کرد.

صابر ماهانی با بیان اینکه دانش آموز بسیجی مقاومت و آرمان خواهی عنوان سومین روز از این هفته است، تصریح کرد: در این روز یادواره شهید فهمیده و شهدای دانش آموز به میزبانی سازمان بسیج دانش آموزی البرز برگزار می شود.

وی بابیان اینکه قرار است آیین صبحگاهی روز شنبه - 10 آبان ماه - در مدارس برگزار شود افزود: در این آیین از نقش دانش آموزان بسیجی در دوران دفاع مقدس و معلمان بسیجی تجلیل خواهد شد.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی افزود: به رسم هر سال در نظر داریم دو شهید را به عنوان شهید شاخص دانش آموزی معرفی کنیم که امسال در بین پسران، شهید حسینعلی عالی اهل زابل که اول متوسطه به جبهه رفت و سال چهارم متوسطه به عنوان فرمانده محور لشکرثارالله شهید شد و در بین دختران شهیده محبوبه دانش آشتیانی که در میدان شهدای تهران به شهادت رسید، برای دانش آموزان معرفی شوند.

صابر ماهانی اظهار داشت: مراسم تجلیل از این دو شهید در روز پنج شنبه - هشتم آبان ماه - در حوزه های بسیج دانش آموزی برگزار می شود و در روز نهم آبان ماه نیز که با عنوان دانش آموزان بسیجی انتظار و عدالت خواهی نامگذاری شده دانش آموزان بسیجی در مراسم نماز جمعه شرکت می کنند.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی تصریح کرد: همچنین بنا داریم در 10 آبان ماه دانش آموزان در قالب هیات های عزاداری از مدارس خارج شده و به عزاداری بپردازند و در کنار آن جلسات هم اندیشی نخبگان علمی هنری بسیج دانش آموزی با حضور استانداران و فرماندهان برگزار شود.

صابر ماهانی با اشاره به اینکه اکنون بیش از 110 هزار دانش آموز در اردوی راهیان نور شرکت دارند، افزود: تجمعی با حضور این دانش آموزان در یادمان شلمچه همزمان با پنجمین روز از هفته بسیج دانش آموزی که با عنوان دانش آموزان بسیجی ایثار و تعالی معنوی نامگذاری شده، برگزار خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه نگاه ما به اردوی راهیان نور تربیتی است امسال قرار شده از هر مدرسه یک کاروان با مدیریت مدیر مدرسه به عنوان رییس کاروان به مناطق عملیاتی اعزام شوند.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی اظهار داشت: امسال برای اولین بار مشارکت دانش آموزان را در اردوی راهیان نور داریم به این معنا که دانش آموزان 10 تا 15 درصد هزینه این اردو را خود تقبل می کنند.

وی یادآورشد: در ششمین روز از این هفته که با عنوان دانش آموزان بسیجی، خلاقیت و نوآوری نامگذاری شده، دانش آموزان با خانواده شهدا و حانبازان دیدار می کنند.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی ادامه داد: از آنجا که 13 آبان ماه مصادف با روز عاشورا است و با توجه به جنایت های رژیم صهیونیستی در حمله اخیر به غزه مسابقه نقاشی با نام اسرائیل رژیم کودک کش را ویژه دانش آموزان مقطع ابتدایی برگزار می کنیم.

صابر ماهانی با بیان اینکه راهبرد ما در بسیج دانش آموزی، مدرسه محوری و دانش آموز محوری است، گفت: در راستای ایجاد فرصت های اجتماعی برای دانش آموزان طرح یاوران ولایت را اجرا کرده و تاکنون 15 هزار دانش آموز مقطع متوسطه دوم را برای به عهده گرفتن سکان فرماندهی بسیج دانش آموزی در مدارس شناسایی کرده ایم.

وی تصریح کرد: از مدیران مدارس نیز خواسته ایم تا نقش حمایتی و پشتیبانی و معلمان و مربیان نقش هدایتی داشته باشند اما اداره امور و فعالیت های بسیج در مدارس را به دانش آموزان محول کنند.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی اضافه کرد: ما به دنبال این هستیم که در بسیج دانش آموزی مدارس شش عنصر تفکر، علم، ایمان، عمل، اخلاق و بصیرت را مطرح کنیم.

صابر ماهانی با بیان اینکه ما باید به سمت مسلح کردن نوار غزه حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: از آنجا که 29 دی ماه روز ملی جمع آوری کمک برای مسلح کردن نوار غزه نامگذاری شده است، به منظور شناخت درست دانش آموزان از مسایل منطقه ای بویژه فلسطین، 70 مدرسه را به نام شهدای غزه نامگذاری و برای بازسازی مدارس غزه کمک های دانش آموزان را جمع آوری کرده ایم.

وی به دیگر اقدامات سازمان بسیج دانش آموزی اشاره کرد و افزود: تاکنون 86 هزار دانش آموز نخبه را شناسایی کرده و به آنها تحت عنوان آیه های تمدن خدمات ارایه داده ایم.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی اضافه کرد: در بحث محتوایی نیز با تشکیل 50 هزار حلقه تربیتی در مدارس با عنوان حلقه های صالحین، تعداد زیادی از دانش آموزان را ساماندهی کرده و بنا داریم در هر کلاس یک حلقه تربیتی دایر کنیم.

صابرماهانی یادآورشد: افق نگاه ما این است که از درون این حلقه ها، نیروهای کارآمد و مدیران آینده انقلاب تربیت شوند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس