در هفته ای که گذشت لژیونرهای فونبال ایران در آن سوی آب‌ها عملکرد متفاوتی از خود نشان دادند؛ درخشش و گلزنی جهانبخش در لیگ هلند و بازی درخشان یک بازیکن ایرانی مقابل اشکان دزاگه بیشتر از همه به چشم امد.

گروه ورزش مشرق - در هفته ای که گذشت بازیکنان ایرانی شاغل در لیگ های خارجی برای تیم های خود به میدان رفتند. در این میان درخشش مجدد علیرضا جهانبخش مهاجم نایمخن در لیگ دسته اول هلند قابل تقدیر بود. جالب اینکه این هفته یک مدافع ایرانی 90 دقیقه تمام در دیدار الشحانیه و العربی سد راه اشکان دژاگه بود در حالی که پیش‌تر تصور می شد الشحانیه به جز پولادی و شجاعی بازیکن ایرانی دیگری ندارد.

در زیر عملکرد لژیونرهای کشورمان را می توانید بخوانید:


هلند
نایمخن: در ایستگاه یازدهم لیگ دسته اول هلند، نایمخن تیم علیرضا جهانبخش با اف سی اوس روبرو شد تا مهاجم ایرانی این تیم بار دیگر نبوغ خود را به نمایش بگذارد. جوان اول فوتبال ایران در دقیقه 75 این دیدار گل دوم تیمش را به ثمر رساند تا در نهایت نایمخن با کسب پیروزی 1-3 سی امتیازی شود. علیرضا و نایمخن با این پیروزی در صدر جدول لیگ دسته اول هلند قرار گرفتند.

کشف یک ایرانی دیگر در لیگ ستارگان/ درخشش مجدد جوان اول فوتبال ایران
علیرضا جهانبخش در دوران اوج خود به سر می برد و این روزها به جوان اول فوتبال ایران تبدیل شده است


اسپانیا
اوساسونا: در ایستگاه دهم لیگ دسته اول اسپانیا موسوم به آدلانته لیگا جواد نکونام به دلیل مصدومیت در لیست 18 نفره اوساسونا قرار نگرفت در مقابل کریم انصاری فر از دقیقه 72 به جای مورنو برای اوساسونا به میدان آمد. با این حال حاصل تلاش کریم و هم تیمی هایش شکست 2-0 برابر اسپورتینگ گیخون بود. اوساسونا با این شکست 11 امتیازی ماند تا در رده پانزدهم جدول رقابت‌ها جای بگیرد.

سوئیس
گراس هاپرز: در ایستگاه سیزدهم لیگ برتر سوییس دنیل داوری گلر ایرانی گراس هاپرز شانس بازی پیدا نکرد. دنیل که هفته قبل 90 دقیقه در شکست 3-1 برابر اف سی زوریخ شریک بود این بار در خانه وادوز روی نیمکت نشست تا شاهد تلاش هم بازی هایش باشد. جالب اینکه گراس هاپرز در این دیدار به تساوی 1-1 دست پیدا کرد تا جمع امتیازاتش به عدد 12 برسد. تیم داوری با امتیازی که گرفت در رده هشتم جدول 10 تیمی لیگ برتر سوییس جا خوش کرد.

پرتغال
پنافیل: پنافیل تیمی که هفته قبل با درخشش دروازه بان ایرانی خود علیرضا حقیقی موفق شد درجام حذفی پرتغال از سد توندلا (در ضربات پنالتی) عبور کند امشب در لیگ دسته اول این کشور مقابل ریواوه قرار می گیرد. به احتمال فراوان حقیقی در بازی ساعت 23:30 امشب مجددا درون دروازه پنافیل قرار می گیرد. تیم حقیقی فعلا با یک بازی کمتر در رده 17 جدول 18 تیمی سطح اول لیگ پرتغال قرار دارد.

کانادا (MLS آمریکا )
ونکوور وایت کپس: در هفته سی و دوم لیگ حرفه ای فوتبال آمریکا، ونکوور وایت کپس درحضور 90 دقیقه ای مهرداد (استیون) بیت آشور موفق شد با نتیجه 1-2 رئال سالت لیک را شکست دهد. ونکوور با این پیروزی 50 امتیازی شد تا در رده پنجم کنفرانس غرب این رقابت‌ها قرار بگیرد.

کشف یک ایرانی دیگر در لیگ ستارگان/ درخشش مجدد جوان اول فوتبال ایران
مهرداد بیت آشور در جدال با بازیکنان سالت لیک


روسیه
روبین کازان: تیم فوتبال روبین کازان که در خط حمله خود از مهاجم آینده دار فوتبال ایران سردار آزمون بهره می برد امشب میهمان دینامو موسکو است. این دیدار از ساعت 21 به وقت تهران در شهر مسکو برگزار می شود. در شرایطی که لیگ فوتبال روسیه وارد هفته یازدهم خود شده است. روبین کازان فعلا با 16 امتیازی که از 10 بازی قبلی خود اندوخته نهم است. در مقابل دینامو با انجام 9 بازی روی پله چهارم جدول قرار دارد.

قطر
العربی: تیم این فصل اشکان دژاگه مهاجم تیم ملی کشورمان نتوانست در ایستگاه نهم لیگ ستارگان قطر از پس الشحانیه پایین جدولی بر بیایید آن هم در شرایطی که اشکان 90 دقیقه تمام برای العربی بازی کرد. در نهایت این دیدار 0-0 به پایان رسید تا الاهلی با 16 در رده چهارم جدول مسابقات قرار بگیرد.

ام صلال:تیم پژمان منتظری 2-1 الجیش قدرتمند را با تمام چهره های نامدارش شکست داد. پژمان هم مطابق انتظار 90 دقیقه رهبری خط دفاع ام صلال را عهده دار بود. تیم منتظری با کسب این پیروزی 12 امتیازی شد تا به رده 12 جدول صعود کند.

الاهلی: این تیم در حضور 90 دقیقه ای دو بازیکن ایرانی خود مجتبی جباری و سیدجلال حسینی الوکره را با نتیجه 1-3 شکست داد. در این دیدار جباری یک مرتبه روی ارسال کرنر دقیقه 31 خود برای الوکره خطرساز شد.

الشحانیه:بر خلاف تصور همگان این تیم به جز مسعود شجاعی و مهرداد پولادی یک بازیکن ایرانی دیگر هم دارد. در بازی این هفته الشحانیه و العربی مهرداد پولادی 90 دقیقه تمام در پست مدافع مرکزی انجام وظیفه کرد. در مقابل علی جوکار مدافع ایرانی الشحانیه در طول بازی به پست مدافع راست منتقل شد تا جلوی حملات اشکان دژاگه را بگیرد.

کشف یک ایرانی دیگر در لیگ ستارگان/ درخشش مجدد جوان اول فوتبال ایران
علی جوکار بازیکن ایرانی تیم الشحانیه که از وی کمتر خبری در رسانه‌ها منتشر می شود

در این دیدار جوکار با تیزهوشی یک بار در دقیقه 16 توپ مهاجمان العربی را از روی خط دروازه برگشت داد. اما مسعود شجاعی هافبک تهاجمی تیم ملی فوتبال ایران که در بازی یاد شده 74 دقیقه پیراهن الشحانیه را بر تن کرد. مسعود 2 دقیقه پیش از اینکه تعویض شود(74) با شوت خوبش گلر العربی حمزه را به زحمت انداخت اما در نهایت به گل نرسید. الشحانیه با این تساوی 5 امتیازی شد تا علی رغم قرار گرفتن روی پله سیزدهم به ادامه کار امیدوار باشد.

کویت
الکویت:در ایستگاه هشتم لیگ برتر کویت تیم این فصل رضا قوچان نژاد موفق شد الفحیحل را با دو گل شکست دهد هر چند که گوچی در این دیدار شانسی برای گلزنی نداشت و الکویت با این پیروزی 20 امتیازی شد تا پس از العربی 21 امتیازی روی پله دوم جدول جای داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    ایرانی در قطر و امارات و کویت زیاد هست ولی اونها تابعیت اون کشورها رو دارن و اتباع اون کشورها به حساب میان مثلا توی تیم نوجوانان و جوانان کویت چهار پنج ایرانی هست.......
  • ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    اگر همه این بازیکنان در لیگ ایران می ماندن کیفیت لیگمون خیلی بهتر میشد.
  • علی ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    اینا هیچکدوم تو همین تیمای افتضاح قطری هم موفق نیستن همشون اخر جدولن فردا میفهمن چه پولی هدر دادن برای بازیکنا پیر و پول پرست ایران
  • حمزه ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    عقیل اعتمادی ایرانی حساب نمیشه؟ چرا هیچ وقت درباره اون بحثی نیست.
  • ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    تیم های پایه داخل ایران اگر از نظر اخلاقی از مداس فوتبال اسراییل و امریکا فاسدتر نباشن قطعا سالم تر نیستنن زیاد نمیشه موضوع رو باز کرد ولی آموزش اینها در کشورهای عربی که به خدا و اسلام خیلی معتقدتر از داخلی ها هستن بسیار سالم تره...حداقل از نظر اخلاقی از نظر امکانات هم که مشخصه کی بهتره شما برو ببین چرا جوان ها همه هیکلشون رو عضلانی می کنن ببین پشت پرده برای چی هست!!
  • mehdi ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    ماشالله ایرانی ها لیگ های عربی رو آباد کردن
  • ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    چی داری میگی اکثرا نیمکت نشین شدن تیم هاشون هم آخر جدول
  • میلاد اوجی ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    سلام علی جوکار تو تیمهای مختلف قطری بازی کرده و این یعنی خوب بود که حدود 10سال اونجا بود و متاسفانه از بدشانسیش بوده که تا حالا دیده نشده و گرنه الان چند سال ملی پوش بود خدا کنه که آقای کیروش بازیهاشو ببینه
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    یه زمانی به لیگ های قطر و امارات می خندیدیم!..امروز اونها به لیگ ما می خندن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس