عضو ارشد ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی با کشف ارتباط "امر به معروف و نهی از منکر" با نیت عامل جنایت اسیدپاشی‌های اصفهان، نوشت: بگذاریم اصل عالی اخلاقی و اجتماعی «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» در همان معنای متعالی بماند که سالار شهیدان و یارانش برای آن جان باختند و قربانی ابتذال‌گرایی مدعیان دینداری نشود!

گروه سیاسی مشرق - سید علیرضا حسینی بهشتی، عضو ارشد ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی و از بازداشت‌شدگان ناآرامی‌های انتخابات ریاست جمهوری دهم، همزمان با پروپاگاندای رسانه‌های ضد انقلاب برای پیوند زدن اسیدپاشی با فریضه امر به معروف و نهی از منکر، در یادداشتی با دامن‌زدن به شایعه کذب "ناهی از منکر بودن عامل اسیدپاشی در اصفهان" به ترویج این شائبه دامن زد.

وی که روز ‍۱۸ شهریور ۱۳۸۸ به اتهام مشارکت در فتنه بازداشت شده بود، پس از آزادی، به همراه مرتضی الویری، کمیته‌ای برای پیگیری اوضاع زندانیان سیاسی راه اندازی کرد که يكي از اقدامات ويژه ضد ايراني این کمیته، کلیدزدن پروژه کشته‌سازی و ارائه لیست ساختگی ۷۲ نفر کشته‌شده در آشوب‌های پس از انتخابات بود.

سید علیرضا حسینی بهشتی در این یادداشت که از سوی پایگاه خبری "جماران" و با عنوان "غم حادثه اصفهان" منتشر شده، نوشته است: نمی‌توان خبر فاجعه ضدانسانی و ضداخلاقی اسیدپاشی در اصفهان را شنید و بی‌اعتنا بود.. با تأسف به یاد می‌آورم که سابقه تنگ‌نظری‌ها و تعصبات مبتنی بر سطحی‌نگری در آن شهر به سال‌ها پیش برمی‌گردد.

وی سپس بدون اشاره به چگونگی کشف ارتباط "امر به معروف و نهی از منکر" با نیت عامل جنایت اسیدپاشی‌های اصفهان، می‌افزاید: در زمانی که حاکمیت قانون جاری و ساری است خودسری‌های مبتنی بر تعصبات جاهلانه سر از وضعیت «جنگ همه برعلیه همه» هابزی در خواهد‌ آورد، اگرچه با عنوان پرطمطراق «غیرتمندی» و ‌ای‌بسا انگیزه‌هایی به‌ظاهر خیرخواهانه تزئین شده باشد. درست است که امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر یک وظیفه اجتماعی واجب است اما باید توجه داشت که هم معنای آن بسیار گسترده‌تر و عمیق‌تر از صورت تقلیل‌یافته‌ای است که امروزه در میان منتقدان وضعیت فرهنگی کشور مطرح است و هم اعمال آن شروطی دارد که در فقه ما معین شده ‌است.

این فعال فتنه در ادامه آورده است: اعمال [امر به معروف و نهی از منکر] با توسل به هر درجه از قوه قهریه در ید مأموران حکومتی است که هم آموزش‌های لازم را دیده باشند هم دارای کارت شناسایی معتبر باشند و هم مسوول و پاسخگو. در غیر این صورت، چه‌بسیار انتقامجویی‌های شخصی که تحت این عنوان انجام گیرد و جامعه به دامان هرج‌ومرج و زورمداری درغلتد.

وی همچنین با دامن‌زدن به دروغ‌پراکنی‌های رسانه‌های ضدانقلاب بیگانه، افزوده است: نادیده‌گرفتن شیوه‌های کهن همزیستی مسالمت‌آمیز، راه را برای مدعیان پروپاقرص دین و اخلاق باز خواهد کرد که این‌روزها با خشونت‌ورزی‌های سبعانه خود، چهره منطقه ما را نکبت‌بار و چهره دین ما را ملکوک کرده‌اند و بگذاریم اصل عالی اخلاقی و اجتماعی «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» در همان معنای متعالی بماند که سالار شهیدان و یارانش برای آن جان باختند و قربانی ابتذال‌گرایی مدعیان دینداری نشود.

این قبیل مطالب بی‌پایه در حالی در مطبوعات زنجیره‌ای و فضای مجازی منتشر می‌شود که عامل اسیدپاشی‌های اصفهان هنوز بازداشت نشده و انگیزه وی از این اقدام مشخص نیست و در عین حال، همه نهادهای دولتی و غیردولتی و ائمه جمعه و جماعات و اقشار متدین جامعه، علیه این جنایت موضع گرفته‌اند و آن را محکوم کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    شک ندارم که پشت سر ماجرای اسید پاشی انگلیسی ها هستند
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    ببین چی شده که این هم نظر میده
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    با این نگاه سیاسی شما به این قضایا معلوم است که دشمنان ایران در کارشان موفق بوده اند
  • ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    دمش گرم حقیقت رو گفته
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    به احتمال زیاد اسید پاشی با برنامه بوده و هدفش سیاسی بوده.
  • ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    "...در غیر این صورت، چه‌بسیار انتقامجویی‌های شخصی که تحت این عنوان انجام گیرد و جامعه به دامان هرج‌ومرج و زورمداری درغلتد". کاملا درسته مگه چیز بدی گفته؟ نمیشه که هر کی که خودش هزار تا مشکل داره راه بیوفته به بقیه گیر بده و به بهانه امر به معروف و نهی از منکر انتقام جویی شخصی بکنه ! حالا چون این آقا عضو ستاد موسوی بوده حرفهاش بده؟
  • ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    مگه گفته شده که برای امر به معروف و نهی از منکر باید کسی رو کشت یا مجروح کرد؟ قانون برای حمایت از آمرین و ناهیانی است که در این راه «خودشون» از جانب عاملان به منکر دچار خسارت میشن ... ربطی نداره که فکر کنیم برای انتقام جویی از این قانون سوء استفاده بشه ... تنها مشکل اینه که یه عده ای سود خودشون رو در مرگ این فریضه دینی می بینن و نمی خوان که این فریضه در جامعه رواج پیدا کنه ... مهمترین دلیلش هم خود معصومین فرموده اند که در جامعه ای که امر به معروف و نهی از منکر از بین بره اون جامعه نیز از بین میره ...
  • حسین ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    سلام . انگار یادمان رفته حجاریان میگفت اصلاحات به خون نیاز دارد ... خون مردم رو میریزن و روش همنوا با BBC اسکی میرن تا زنده بمونن ...
  • محمد علی ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    آقای فتنه گر؛اگر نظام اسلامی با قوه ی قهریه در ایام فتنه با شما یاغیان برخورد می کرد(که حکم بسیاری از شما به دلیل افساد فی الأرض و محاربه اعدام بود) چه بسا این دو فریضه ی مقدس به همان معنای متعالی خویش باقی می ماند و از ابتذالات و بلکه رفتارهای استهجانی امروزه شما اینطور لوث و کمرنگ نمی شد.معلوم و اظهر من الشمس است که چه کسانی در ایام فتنه جرقه ی انفجار باروتهای از جنس هوای نفس که سالیان سال از حقد و حسد و کینه انباشته شده بود را رقم زدند و آتشی در میان خرمن مصفای این ملت زدند که نزدیک بود تعصبات قومی و مذهبی که بوسیله این عناصر برانگیخته شده ما را به جنگی داخلی و نزاعی درحد براندازی نظام والای اسلامی که میراث خون و حرمان سالار شهیدان (ع)و مواریث اولیای دین (ع) است؛ به پیش و قهقراء برده و انقلاب ما را در صدور اسلام ناب محمدی(ص) به اقطاب گیتی ابتر نمایند.چه وقاحتی در نفوس متزلزل این مدعیان دلمرده موج می زند که هر آنچه لائق جان و سزاوار روحیات پلید آنهاست به انصار حزب الله تهمت زده و خود و همپیالگان وزر وبال خود را از پاکان و دلسوزان مردم نامیده در حالی که دست نیرنگ این پیاده نظامان شیطان تا مرفق در خون بیگناهان و غربت بسیجیان آلوده شده که محال است از دید مؤمنان و اعقاب تاریخ پنهان بماند.و در تاریخ و سینه های پر از راز رفتارهای مذبذب تنگ نظرانه شما به ودیعت خواهد ماند. باشد که در صحنه قیامت صحیفه ی جان شما گشوده شود و در رئوس الأشهاد نظاره گر خسران ابدی شما باشیم.
  • گگه ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    عوامل اسید پاشی نوکران استکبار درادخل کشور وحلقه های جامانده از فتنه 88 می باشند.شک نکیند.
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    واقعا حالم بهم خورد!!!!!!
  • ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    خدا بده قوت خیلی بیکاری؟ انشاء تایپ کردی؟ برادر بزرگوار ساعت 11 باید سرکارت باشی و کمک به خلق الله معلومه خیلی ریلکسی
  • علی ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    خدا / من با نظر حسین آقا کاملاً موافقم: سلام . انگار یادمان رفته حجاریان میگفت اصلاحات به خون نیاز دارد ... خون مردم رو میریزن و روش همنوا با BBC اسکی میرن تا زنده بمونن ... شرم باد بر م ح م و بهشتی که برای قدرت خودشون در سال 88 کشور را به هرج و مرج و برادر کشی انداختند در حالی که خودشون تو خونه هاشون راحت بودند... حصر خانگی برای امثال اینا کمترین مجازاته... خدا لعنتشون کنه دهنشون را باید گل گرفت کسی که برای قدرت خودش منافع مملکتش را زیر سوال میبره .و خون جوون ها به گردنشه
  • ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    خدا لعنت کند منافقین را
  • قاسم ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    نظر آقا زاده ... با موضع گیری با نظر بیگانگانو ضد انقلاب نزدیکتر است شاید رفعت اسلامی در باره ایشان و آن دو پیر ..... آنها را رو دار کرده اما بدانند وجدانهای بیدار هنوز هم هتک حرمت عاشورا و .... که شبیه تروهای کور منافین بوده را فراموش نکرده اند . فرزند آقا موظب حرفات باشد .... ؟؟؟؟
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    خدایی حرف درستی زده فرزند شهید بهشتی ولی چون از گروه شما نیست این طوری موضع گیری می کنید.
  • ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    فقط تو نظر بده باشه
  • ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    بردار یا خواهر من شک دارم و تنها کسی که شک ندارد خداست و عوامل اسیدپاش
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    نکنه تو هم قاضی هستی؟ محمود خوب یادتون داده که به هرکی میخواین بدون مدرک و دلیل تهمت بزنی و محکومش کنی اگه اینطوره منم میگم تو دزدی و از بیت المال دزدی کردی باید بری زندان به نظرت این روش درسته؟!!!!!!!!!!!
  • ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    حیف از شهید مظلوم بهشتی و حیف از شهید مطهری رضوان الله علیهم فرزندان کفار هم اینطور که این اقایون با نظام در افتاده اند با جمهوری اسلامی درگیر نشده اند
  • ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    خوب بلدند کجا را بزنند... اسید پاش هر کسی که هست نه تنها مسلمان نیست که حتی انسان هم نیست چه برسد به اینکه بخواهد حکم خدا را اجرا کند... بعد ... ها بهانه داده است دست این .. لقمه ها که تیشه به ریشه دین بزنند
  • ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    جالبه که همینا (آقایون و خانومهای اصلاح طلب و مدافع آزادی و حقوق بشر) تره ای برای بشر و آزادی که خرد نمیکنن هیچ، خودشون در عمل مجری خشنترین سیاستها بودند، برای مطامع سیاسی از هیچ انگ زدن و لجن مالی حریف ابائی نداشتند، صرفاً دنبال منافع باند و قبیله و جناح خودشون بودند و مسئول اصلی همه (تک تک مشکلات، تکرار میکنم یکی یکی مشکلات کشور) همینها هستند؛ باور ندارید؟ از خودشون بپرسین میگن جوون بودیم اشتباه کردیم. حالا اینا با چه شگرد و شعبده ای یک جماعتی رو دنبال خودشون میکشن که براشون زنده باد و مرده باد بگن، ما موندیم!! بعضی وقتها یک آدم صادقی پیدا میشه بگه اینا میخوان مردم رو بندازن زیر واگن اصلاحات (!)، دنبال خون و خونریزی هستن، باز من نمیفهمم چرا یک عده میرن دنبال اینا. آقا دیگه بارزتز از این نمیشه، ملت! این اصلاح طلبا فقط و فقط و فقط و فقط دنبال سوءاستفاده ازتون هستن. البته کسایی که ما سال 88 تو دانشگاه دیدیم میرفتن تو اعتراضات و اصطلاحاً سمپات بودن، نوعاً بچه های همین آقایون اصلاح طلب بودن (مثلاً با بورسیه هیئت علمی اومده بودن - همین اعتراض اصلاح طلبها به بورسیه خودش یزرگترین جوک تاریخ دانشگاه هست). از ما گفتن بود، دور و بر این اصلاح طلبا نرین، یک جماعت وحشتناک حریص قدرت هستن. ما یک دوست اصلاح طلب داشتیم پرونده به اسم افراد داشت از هر کس هرچیزی میگرفت میریخت تو همون پوشه... یک بساطی بود (ادامه فعالیتهای دهه 60 انجمن اسلامی دانشگاهها).
  • aras ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    مشکل اینجاست که تو اصفهان زن محجبه هم اسید ریختن ولی صداشو در نمیارن
  • محسن ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    مگر چه فرقی بین قانون انتخابات و سایر قوانین مدنیست که زمانی که شما به نتیجه انتخابات اعتراض دارید باید انتخابات باطل شود و ناظری را که به رسمیت شناخته اید را باید کنار گذاشت و هر چه شما گفتید باشد ولی از این حوادث آسمان و ریسمان به هم می بافید که بگویید کار کار حزب اللهی هاست!
  • محسن ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    مگر چه فرقی بین قانون انتخابات و سایر قوانین مدنیست که زمانی که شما به نتیجه انتخابات اعتراض دارید باید انتخابات باطل شود و ناظری را که به رسمیت شناخته اید را باید کنار گذاشت و هر چه شما گفتید باشد ولی از این حوادث آسمان و ریسمان به هم می بافید که بگویید کار کار حزب اللهی هاست!
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    این دیگه از اون تیرهای صد نشونه. اول گفتن قصاص نباشه بعد که تبعاتش به این شکل خودشو نشون داده برا اینکه نگن این تبعات حرف ماست -شاید هم تبعاتش نیس بلکه قسمت دیگه ای از هدفه- میخوان به اسم امر به معروف و نهی از منکر تمومش کنن. اگر نیت این بوده چرا بلافاصله بعد از این حرف دو نفر محجبه هم قربانی شدن؟ بعد حالا که باز رسانه های خودشون اسیدپاشی رو برجسته کردن، حالا بیحجابا مدعی شدن که حق بیحجابی در کمال امنیت و آرامش میخوان! این اجابت دعای اللهم اشغل الظالمین بالظالیمنه ظالمین و فاسدین رو ا... بهم مشغول کرده مثل زنان فاسدی که میرن به داعش کمک میکنن. اگه داعش کار انگلیس و آمریکاست این هم که عین همون میمونه که اینا با هم مشغول باشن و تلاش بشه بدنامی رو به مذهب تموم کنن هم فتنه همون ها و آدمهای اونها در داخله!
  • ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    ناشناس 12:05 خیلی کار داری برو پی کارت. چرا کامنت میذاری!؟
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    جمله حجاریان زمان فتنه که هیچ؛ انگار یایرانسانی خواندن قصاص هم پیاله های خود از آخور انگلستان رو برای این کارها تشجیع کردن
  • ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    من معتقدم این یک حرکت سیاسی برای بدست گرفتن قدرت در مجلس اینده است
  • علی ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    فتنه انتخابات سال96 عملا" کلید زده شده است.مصداقش همین اسیدپاشی ها و افاضه آقایان به اصطلاح اصلاح طلب
  • ناشناس ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    شایدم آمریکا، اسرائیل، روسیه(ببخشید یادم رفت این یکی جدیدا دوست حساب میشه) القاعده... دوست گرامی بجای فکر کردن به توهم توطئه کمی منطقی باشید.
  • محمد ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    فتنه گر آی فتنه گر آی فتنه گر. از روز ازل تا ابد فتنه کثیف و تهوع آور بوده است. چه معاویه، چه یزید، چه کروبی، چه موسوی، چه.... تا ببینیم 96 چه کسانی؟
  • ایرونی ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    آهای فتنه گر منافق! دهنت رو ببند.
  • ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    یاد دایی جان ناپلئون بخیر(زنده یاد غلامحسین نقشینه)
  • ۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    مرگ بر افراطیها
  • ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    محمدعلی خان : اگر اعدام و شکنجه و دروغ و سرقت آرای مردم تاکنون توانسته جایگاهی برای تو وامثال تو بوجود آورد از این پس هم همین رویه را ادامه بدهید واگر آفتاب را انکار می کنید آب درهاون می کوبید
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    بعید نیست اسید پاشی هم به فتنه 96 ختم شود
  • ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    بگذاریم اصل عالی اخلاقی و اجتماعی «امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر» در همان معنای متعالی بماند که سالار شهیدان و یارانش برای آن جان باختند و قربانی ابتذال‌گرایی مدعیان دینداری نشود= امر به معروف نكنيد تا حسين(ع) و يارانش مجبور شوند به قربانگاه روند
  • ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    من چند بار مطالب را مطالعه کردم . هیچ اشکال . ایراد منطقی در آن ندیدم نظرات بسیار صحیح و سنجیده بود .همه چیز را به فتنه وصل نکنید بگذارید گوشهایتان حرف حق رابشنود.
  • مجتبی ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اره این همونه که برای زنده ها مراسم تشیع .سوم وچهلم گرفت درضمن سرویس ایاب وذهاب برای رفتن به منزل ان مرحوم مهیا میباشد
  • ناشناس ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    حزب اللهی هیچ زمان اهل این کار نیست کار کسانی است که هنوز هیچ چیزمشخص نشده پای امر به مغروف و نهی از منکر و بد حجاب ها را به میان میاورندو رای صادر میکنند که کار نیروی های ارزشی است
  • مجتبی ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    حالا این حرفات نهی از منکر بود یا چی؟!
  • ناشناس ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    فکر کنم شیطان در حزب افساد طلبها عضو باشه
  • ۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    اصلا کسی که این کارو کرده به زور که نبود از روی عقل انجام داده و این چنین عقلی رو باید درجا از بین برد چرا که باعث آزار و اذیت همه میشه چرا اسید پاشی مگه راهای دیگه رو بستن
  • حاج احمد ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    پسر توح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد چه برسد به پسر شهید بهشتی
  • حاج احمد ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    پسر توح با بدان بنشست خاندان نبوتش گم شد چه برسد به پسر شهید بهشتی
  • احسان ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    ..وباز هم فتنه وتفرقه ایااین اقدامهای حیوانی حالاچه ازسمت دشمنان خارجی یاداخلی دقیقاباید چن هفته قبل ماه محرم صورت گیرد تابتونن توتاسوعاوعاشورا فتنشون کامل کنن ...بیایید یکم بدون تعصب به حزب خاصی با این اقدامات حیوانی رفتارکنیم ..
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    اگرمسئولین خودشونو به اون راه نزنن دوباره تا رهبری ومردم مجبوربشن بیان وجمع کنن بساط فتنه را.
  • علي ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    لعنت بر هر کسي که به اسلام و نظام و مملکت خيانت مي کند و آگاهانه به مخالفين کمک مي کند و
  • ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    خب راست گفته ! شما کاسبین فتنه چرا ناراحت میشین؟
  • ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    شعور شما فقط فحش
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    چرا ما یاد گرفتیم همه بدی ها را بندازیم گردن امریکا و انگلیس و ..... ولی خوبی ها همه از طرف ماست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس