کد خبر 367359
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۰۰:۲۰

ارتش آمریکا قصد دارد در کنار شاخه‌های پیاده‌نظام، توپخانه و سایر بخش‌های جنگی خود، شاخه‌ سایبری جدید هم ایجاد کند. قرار است شاخه سایبری نیروهای ارتش آمریکا طی دو مرحله تشکیل شود. در مرحله اول و تا سال 2016 میلادی، 1200 نفر از افسران و سربازان به این شاخه جذب خواهند و در مرحله دوم این شاخه با بخش جنگ الکترونیک ارتش، ادغام خواهد شد.

گروه جنگ نرم مشرق-  جان مک هاگ فرمانده نیروی زمینی و ریموند اودیرنو فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا تشکیل شاخه سایبری ارتش را در ماه سپتامبر گذشته تصویب کرده‌اند. این کار در چارچوب مجموعه اقدامات 17 گانه‌ای است که برای اصلاح ارتش آمریکا قرار است انجام شود. باقی مجموعه 17گانه فوق سال آینده میلادی اجرا خواهد شد.

ادوراد کاردون از فرماندهان بخش فرماندهی سایبری ارتش آمریکا در این باره گفته است: تاسیس شاخه سایبری نشان می‌دهد ماموریت‌های سایبری تا چه حد برای ارتش ما اهمیت دارد. این کار به ما اجازه می‌دهد تا در جذب نیرو، نگهداری، ارتقاء فرماندهی و مدیریت توانمندی‌ها برای ایجاد نیروهای حرفه‌ای امنیت سایبری در سطح کلاس بالای جهانی تمرکز کنیم.

ارتش آمریکا شاخه سایبری ایجاد می‌کند

استفان فوگارتی از فرماندهان مرکز عالی سایبری ارتش آمریکا نیز در این باره اظهار داشته است: این اقدام یک توسعه تاریخی برای ارتش ما است. ایجاد شاخه سایبری به منزله به رسمیت شناختن نقش حیاتی نیروهای سایبری در شرایط فعلی و آتی نیروهای مسلح است. با این کار ما خواهیم توانست سربازان حرفه‌ای را انتخاب کرده و آنها را برای بخش امنیت سایبری، آموزش دهیم و یک گروه حرفه‌ای سایبری ایجاد کنیم.

گریگوری کونتی مدیر یکی از موسسات تحقیقاتی سایبری ارتش آمریکا نیز معتقد است: تشکیل شاخه سایبری در نیروهای مسلح آمریکا سبب ایجاد یک نیروی سایبری حرفه‌ای برای حفاظت از امنیت کشور در حوزه سایبری خواهد شد.

قرار است شاخه سایبری نیروهای ارتش آمریکا طی دو مرحله تشکیل شود. در مرحله اول و تا سال 2016 میلادی، 1200 نفر از افسران و سربازان به این شاخه جذب خواهند و در مرحله دوم این شاخه با بخش جنگ الکترونیک ارتش، ادغام خواهد شد.

نیروهایی که به شاخه سایبری جذب خواهند شد تحت آموزش‌های ویژه اطلاعاتی و سایبری قرار خواهند گرفت. اولویت نیز با نیروهای جوان دارای درجه ستوان دومی به بالا و مدرک کارشناسی در رشته‌های علوم، فناوری، مهندسی یا ریاضیات خواهد بود.

نیروهایی که به شاخه سایبری می‌پیوندند می‌توانند در حوزه‌های کاری همچون نیروی سایبری، تحلیلگر یا برنامه‌ریز مشغول به کار شوند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    شده خیلی وقته شماخبر نداریدو عقبید
  • تشویقی ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 1
    جانم ارتش امریکایعنی دیگه جنگ نمیشه.؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس