کد خبر 355800
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه گفت در نشست هفته قبل سران کشورهای اروپایی و آسیایی در شهر میلان ایتالیا، مسکو این مطلب را مشخص کرد که آماده است برای کمک به نظارت بر امنیت در مناطق شرقی اوکراین، پهپادهایی را فراهم کند.

به گزارش مشرق، وی گفت:«این موضوع به صورت دقیق در میلان بررسی شد. ما گفتیم آماده ایم به ماموریت ناظران کمک کنیم و پهپاد و تیم های خدماتی را در اختیار آنها قرار دهیم.»

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز هفده اکتبر گفت شرکت کنندگان در گفتگوهای میلان درباره کاربرد پهپادها برای نظارت بر وضع شرق اوکراین به توافق رسیدند. جزئیات این طرح قرار است در شهر وین نهایی شود. ایتالیا، فرانسه، آلمان و روسیه از تمایل خود برای همکاری درباره این موضوع خبر داده اند.

در همان روز، وزیر امور خارجه سوئیس و رئیس سازمان امنیت و همکاری اروپا از تلاش های بین المللی برای ایجاد ثبات در اوکراین قدردانی کردند و از همه طرف ها خواستند برای کمک به فعالیت های نظارتی در اوکراین، پهپادهای خود را در اختیار قرار دهند.

 پترو پوروشنکو سیزده سپتامبر اعلام کرد مجوز استقرار پهپادهای سازمان امنیت و همکاری اروپا را برای نظارت بر اجرای آتش بس شرق اوکراین صادر کرده است. دو پهپاد روز شش اکتبر وارد اوکراین شدند.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس