کد خبر 351776
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۱

نخستین پهپادهای اروپایی برای نظارت بر آتش بس اعلام شده در نواحی شرقی اوکراین، وارد این کشور شدند.

به گزارش مشرق، سازمان امنیت و همکاری اروپا که از سوی دو طرف درگیری های شرق اوکراین برای نظارت بر اجرای آتش بس در نواحی شرقی این کشور انتخاب شده، از ورود نخستین پهپادها به این کشور خبر داد.

مایکل بوسیورکف سخنگوی سازمان امنیت و همکاری اروپا همچنین اعلام کرد که این سازمان در نظر دارد در مجموع چهار هواپیمای بدون سرنشین را برای نظارت بر آتش بس به کار گیرد.

هم اکنون 80 ناظر این سازمان در شرق اوکراین حضور دارند و انتظار می رود این تعداد به سرعت دو برابر شود.

مسئله نظارت بر اوضاع در مناطق درگیری در شرق اوکراین، یکی از بندهای توافقنامه آتش بس بود که در اوایل 5 سپتامبر (14 شهریور ماه) در پایتخت بلاروس میان مقامات کی یف و رهبران جدایی طلبان شرق اوکراین به امضا رسید.

'ژان ایو لو دریان' وزیر دفاع فرانسه دیروز (یکشنبه) اعلام کرد پاریس و برلین برای رعایت آتش بس در شرق اوکراین در حال گفت وگو با سازمان امنیت و همکاری اروپا هستند و قرار است پهپادهایی برای نظارت بر این امر به محل اعزام شود.

با بروز ناآرامی های مجدد در شرق اوکراین، هر دو طرف یکدیگر را به نقض آتش بس متهم می کنند. صدای تبادل تیر امروز نیز از نزدیکی فرودگاه 'دونتسک' به گوش رسید که از ادامه درگیری ها میان دو طرف حکایت دارد.

'آندری لیسنکو' سخنگوی ارتش اوکراین اعلام کرد: در جریان درگیری های 24 ساعت گذشته، یک سرباز اوکراینی کشته و 13 تن دیگر نیز مجروح شدند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس