کد خبر 353241
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴

یک نشریه ژاپنی روز شنبه در گزارشی از مناسبات نظامی هند و رژیم صهیونیستی، نوشت: خریدهای تسلیحاتی هند از تل آویو، توانمندی دریایی دهلی نو را افزایش می دهد و پای شرکت های رقیب را به بازار هند باز می کند.

به گزارش مشرق، پایگاه اطلاع رسانی «دیپلمات» نوشت: هندوستان در دوره جدید رهبری «نارندرا مودی» بالاخره موشک های «باراک 1» را از تل آویو تحویل خواهد گرفت. این رویداد به ویژه با توجه به تهی شدن ذخیره مهمات ناوهای جنگی هند اهمیت دارد.

دیپلمات نوشت: قرار است محموله موشک های اسراییلی در دسامبر سال 2015 میلادی به هندوستان تحویل شود و بدین ترتیب، 14 ناو بی موشک هندی، به سامانه های «باراک 1» مجهز خواهند شد.

روابط نظامی دهلی و تل آویو، بیش از یک دهه پیش به دلیل رسوایی ناشی از اتهام های رشوه و فساد، متوقف بود. حزب های مخالف دولت به ویژه «حزب کمونیست هند مارکسیست» در آن زمان خواستار توقف همه معامله های دولتی با تل آویو شدند.

با این حال، سازمان اطلاعات مرکزی اسراییل که خود اتهام های مربوط به رشوه را مطرح کرده بود، در دسامبر 2013 اعلام کرد که هیچ مدرکی در این باره نیافته و پرونده فساد را بسته است.

دیپلمات نوشت: پرونده خرید موشک های «باراک 1» در دولت پیشین هند باز شد، اما آن دولت نتوانست قرارداد را نهایی کند. دولت سابق هند، سال گذشته، طرح خرید 15 پهپاد «هرون» از تل آویو را نیز تایید کرد. این خرید، توان گشت و شناسایی هند نسبت به چین و پاکستان را بهبود خواهد بخشید.

اکنون کمیسیون امنیتی کابینه به سرپرستی «مودی» طرح خرید 262 موشک اسراییلی به بهای 144 میلیون دلار را تایید کرده است که این امر، برای نیروی دریایی هند خبری دلگرم کننده خواهد بود.

مجله دیپلمات با اشاره به سفر ماه ژوییه وزیر دفاع هند به رژیم صهیونیستی نوشت: در آن سفر، وی موضوع خریدهای تسلیحاتی هند، از جمله خرید دو فروند هواپیمای راداری کنترل و هشدار فوری ساخت اسراییل را مطرح کرد.

به نوشته این مجله، تل آویو کوشید سامانه پدافند موشکی «گنبد آهنین» را نیز به هندوستان بفروشد، هرچند تاکنون در این زمینه ناموفق بوده است.

دیپلمات به رقابت شرکت های تسلیحاتی خارجی با رژیم صهیونیستی در بازار هند پرداخت و نوشت: آمریکا در این مورد، رقیب جدی اسراییل است. افزون بر این، دولت باراک اوباما به هند پیشنهاد ساخت مشترک سامانه های موشکی و پهپادها را داده است. هر چند مانع بزرگ در راه همکاری های نظامی هند و آمریکا این است که دو کشور باید در باره پادمان های مربوط به انتقال فناوری نظامی با یکدیگر به توافق برسند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس