کد خبر 353396
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۶

آنچه هفته گذشته در مزارع «شبعا» رخ داد، تغییری محوری در نزاع میان حزب و رژیم صهیونیستی ایجاد کرد و این پیام بسیار روشن و مهم را به تل‌آویو رساند که از این پس معادله حاکم بین حزب الله و رژیم صهیونیستی چشم در مقابل چشم و دندان درمقابل دندان خواهد بود.

به گزارش مشرق، هنگامی که حزب الله مبارزه خود با رژیم صهیونیستی را آغاز کرد، هیچ کس در آن زمان باور نداشت که این حزب به منبع نگرانی برای قدرتمندترین نیروی نظامی منطقه آنگونه که صهیونیست‌ها ادعا می‌کردند، تبدیل شود، اما در حال حاضر حزب الله بنابر اذعان هواداران و دشمنان این حزب و حتی رهبران سیاسی و فرماندهان ارشد نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به مانعی بزرگ بر سر راه «اسرائیل» تبدیل شده است.

 همانگونه که «سید حسن نصرالله»، دبیرکل آن تصریح کرد، علاوه بر رویارویی در عرصه‌ نظامی با رژیم صهیونیستی که صهیونیست‌ها در آن از بکار بردن و استفاده از هر نوع سلاح واهمه ندارند، وارد رویارویی در عرصه جنگ روانی نیز شده و به گذر زمان نشان می‌دهد که حزب الله در این عرصه نیز مهارت‌های ویژه‌ای کسب کرده و علاوه بر عرصه‌های نظامی و دیپلماتیک وارد عرصه رویارویی در حوزه جنگ روانی هم با رژیم صهیونیستی شده است 
 
دلیل این مدعا مذاکراتی است که طرف آلمانی با حزب الله در خصوص مبادله اسرا و اجساد نظامیان صهیونیست‌ و به موازات مقابله حزب با ارتش رژیم صهیونیستی داخل اراضی لبنان است.

اما آنچه هفته گذشته در منطقه «جبل سدانه» در مزارع «شبعا» رخ داد، تغییری محوری در نزاع میان حزب و رژیم صهیونیستی ایجاد کرد و این پیام بسیار روشن و مهم را به تل‌آویو رساند که از این پس معادله حاکم بین حزب الله و رژیم صهیونیستی چشم در مقابل چشم و دندان درمقابل دندان خواهد بود و این سخنان از داده‌های زیر به خوبی قابل برداشت است:




"مزارع شبعا"
برعهده گرفتن مسئولیت عملیات بمبگذاری در مزارع «شبعا» از سوی حزب الله، اما مهمتر از برعهده گرفتن مسئولیت عملیات بمبگذاری از سوی حزب الله، تاکید بیانیه منتشره از سوی حزب در این خصوص که این عملیات از سوی گروه «شهید علی حسن حیدر» به اجرا گذاشته شد و شهید حیدر همان کسی است که ماه گذشته در منطقه «عدلون» طی خنثی کردن و از کار انداختن یک دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

"شهید علی حسن حیدر"
نکته مهمی که در این خصوص حزب الله به آن اشاره نکرد، اما رسانه‌های صهیونیستی به آن اذعان کردند، آن بود که دو نظامی زخمی اسرائیلی از اعضای گروه نظامی بودند که ماموریت آنها شناسایی و از کار انداختن و خنثی کردن بمب‌هایی بود که در منطقه کار گذاشته شده بود و همین منابع اظهار یادآور شدند که این دو زخمی از کارشناسان خنثی سازی بمب و مواد منفجره در ارتش رژیم صهیونیستی بودند.

اما سوالی که مطرح می‌شود، این است که آیا حزب الله از روی انتقام گیری کارشناسان امور بمب‌گذاری وخنثی سازی رژیم صهیونیستی را هدف گرفت، یا اینکه این امر تصادفی و اتفاقی حادث شد؟ بررسی ماوقع نشان می‌دهد که فرضیه دوم به واقعیت نزدیک‌تر است

با این حال این سوال مطرح می‌شود که با وجود هواپیمای شناسایی رژیم صهیونیستی و پروازهای مستمر آنها، آیا حزب الله به این راحتی می‌تواند، بمب‌هایی را خارج از مناطق فعالیت و حضورش کار بگذارد و از راه دور آنها را کنترل و منفجر کند؟

- نکته مهم دیگر اینجاست که با وجود تهدیدات روزانه رژیم صهیونیستی در خصوص تجاوز به لبنان، با این حال اکنون این بیم و نگرانی به شدت در میان صهیونیست‌ها مشاهده می‌شود که مبادا رزمندگان حزب الله با نفوذ به داخل سرزمین‌های اشغالی نبرد را به داخل اراضی رژیم صهیونیستی منتقل کنند 
این موضوع نگرانی‌های شدیدی میان صهیونیست‌ها ایجاد کرده است، به گونه‌ای که موجب شده، رهبران سیاسی و فرماندهان ارشد نظامی این رژیم اعلام کنند که تدابیر خاصی را در مرزهای این رژیم با لبنان اتخاذ کرده‌اند تا به این طریق موجبات آرامش خاطر شهروندان خود را فراهم کنند.

اینجاست که اهمیت جنگ روانی را آشکار می‌سازد، چون برای اولین بار بحث انتقال نبردها و جنگ‌‌‌های زمینی به داخل سرزمین‌های اشغالی در حالی مطرح می‌شود که حزب الله اصلا سخنی از آن به میان نیاورده است و با تملک موشک‌های حامل کلاهک‌‌هایی چند صد کیلوگرمی توسط این حزب و همچنین هواپیماهای بدون سرنشین و تجارب و مهارت‌هایی که رزمندگان این حزب در سوریه به دست آوردند، اوضاع برای رژیم صهیونیستی بیش از پیش پیچیده‌تر و خطرناک می‌شود.

هم اکنون تمام ناظران و کارشناسان بر این باورند که مسئله دستیابی حزب الله به «الجلیل» موضوعی بسیار جدی است که عملی شدن آن دور از انتظار نیست.

- اطمینان حزب الله به داشتن توانایی و توانمندی در عرصه جنگ روانی موجب شد تا این حزب مسئولیت عملیات منطقه «جبل سدانه» را برعهده بگیرد که بازتاب‌های مثبتی بر پایگاه و موقعیت محلی و داخلی حزب الله در لبنان پس از عملیات عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش و جبهه النصره علیه مواضع این حزب در منطقه «بریتال» می‌گذارد و این پیام را به تمام طرف‌ها چه دوست و چه دشمن می‌رساند که حزب این توان را دارد که در چندین جبهه سوریه، لبنان و سرزمین‌های اشغالی حضور داشته باشد.
 
- اگرچه حزب الله دارای برتری و تفوق نظامی – هوایی نیست، اما از زمانی که رسانه‌های داخلی، منطقه‌ای و بین المللی از حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به کاروان حامل سلاح برای حزب از سوریه در فوریه گذشته سخن گفتند، مناطق صهیونیستی هم مرز با لبنان شاهد مجموعه عملیات‌هایی بوده که اگرچه حزب مسئولیت اجرای آنها را صراحتا برعهده نگرفته، اما شیوه اجرا و نوع عملیات‌ها آشکارا نشان می‌دهد که به واسطه حزب الله اجرا شده است.

- حزب الله و همچنین رژیم صهیونیستی به خوبی می‌دانند که هیچ یک از آنها اکنون آمادگی ورود به جنگی باز را ندارند که برای هر دو طرف سودی به همراه ندارد. به همین دلیل حزب با دست خود جبهه سوم را نمی‌گشاید، همان طور که اسرائیل نیز چندان تمایلی به ورود به باتلاق جنگی را ندارد که هیچ کس نمی‌داند، چگونه پایان خواهد یافت، به ویژه آنکه هم اکنون مناقشات بسیاری در کنست رژیم صهیونیستی درباره بودجه ارتش و نیروهای نظامی این رژیم وجود دارد و بسیاری از اسرائیلی‌ها خواهان کاهش این بودجه هستند.

براین اساس می‌توان گفت که حزب الله استراتژی رویارویی خود با رژیم صهیونیستی را تغییر داده و آن را به معادله چشم در مقابل چشم و دندان در مقابل دندان نزدیک کرده است.

منبع: عرش نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس