کد خبر 353467
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه همزمان با آغاز بکار کنفرانس بین‌المللی بازسازی نوار غزه در قاهره تاکید کرد که بازسازی غزه بدون اسرائیل ممکن نیست.

به گزارش مشرق، «آویگدور لیبرمن» در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گفت: ما به امر بازسازی تاسیسات شهری و غیر نظامی نوار غزه اهتمام داریم و این یک امر حیاتی است.

وی افزود: هیچ شروطی از سوی آمریکایی ها برای اسرائیل تعیین نشده است بلکه توافقاتی با آمریکایی ها صورت گرفته و عقیده بر این است که اسرائیل به طور عملی خواهان بازسازی نوار غزه در سایه وجود نهاد نظارتی بر امر بازسازی، نحوه واردات مصالح ساختمانی و اعطای کمک های مالی است و در این باره توافقات زیادی بین ما و آمریکایی ها صورت گرفته است.

لیبرمن درباره عدم مشارکت اسرائیل در کنفرانس بازسازی نوار غزه نیز تصریح کرد: این درست نیست، بازسازی غزه بدون همکاری اسرائیل ممکن نیست اما ما محدودیت هایی که کشورهای عربی اعمال می کنند، درک می کنیم، مصالح ساختمانی از گذرگاه های اسرائیل با نوار غزه و مرزهای ما عبور خواهد کرد و برای همه ما روشن است که بدون اسرائیل بازسازی غزه دشوار خواهد بود.

وی همچنین مدعی شد: بازسازی نوار غزه امری حیاتی است و ما نیز با کودکان، مدارس و یا مراکز پزشکی در غزه مخالفتی نداریم.

لیبرمن در ادامه تاکید کرد که بهتر است تشکیلات خودگردان نفوذ خود در نوار غزه را به عنوان بخشی از اقدامات آتی، تقویت نماید و بر این اساس هیچ یک از اقدامات یکجانبه فلسطینی موفقیت آمیز نخواهد بود.

کنفرانس بین المللی بازسازی نوار غزه امروز یکشنبه با حضور «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در قاهره برگزار می شود.

پیش از این وزارت خارجه مصر اعلام کرد که حدود 30 وزیر خارجه و بیش از 50 هیأت از کشورهای مختلف جهان در کنفرانس بازسازی نوار غزه شرکت خواهند کرد.

بر اساس این گزارش، نمایندگان حدود 20 سازمان منطقه ای و بین المللی از جمله سازمان ملل، آژانس های اختصاصی این سازمان همانند آژانس آنروا، صندوق توسعه سازمان ملل، برنامه جهانی غذا، صندوق بین المللی پول، بانک جهانی و صندوق ها و بانک های توسعه عربی و اسلامی در این کنفرانس مشارکت می کنند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس