کد خبر 353355
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۹

با توجه به اتفاقات رخ داده ضرورت آن می‌رود که وزارت ورزش و جوانان از حالت انفعال خارج شود و به عنوان متولی ورزش به موضوع یاد شده ورود کند تا جایی که اجازه ندهد هرگز دیداری تدارکاتی میان پرسپولیس و رئال مادرید برگزار شود، زیرا برگزاری بازی با رئال آن هم در شرایطی که عنصر موساد در جریان مذاکرات بوده، از اساس اشتباه است!

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در مطلبی نوشت: پنجشنبه هفدهم مهرماه خبری کوتاه در محافل ورزشی به گوش رسید؛ خبری با این مضمون که مدیران دو باشگاه پرسپولیس و رئال مادرید پروتکل همکاری با یکدیگر را به امضاء رسانده‌اند و «کهکشانی‌های مادریدی» برای برگزاری دیداری تدارکاتی با پرسپولیس، تابستان سال 1394 به تهران سفر می‌کنند.

این خبر که بازتاب بسیاری داشت با ذوق‌زدگی برخی رسانه‌های ورزشی همراه شد تا جایی که سرویس ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) از آن با عنوان فرصتی بزرگ برای ورزش ایران یاد کرد!
 این خبرگزاری در گزارش خود یادآور شده بود که «مدیران باشگاه پرسپولیس در حالی برای مذاکره با مسئولان باشگاه رئال مادرید به اسپانیا سفر کرده‌اند که در چند سال گذشته به ندرت دیده شده باشگاهی ایرانی با باشگاهی اروپایی به مذاکره بنشیند و البته ارتباط با باشگاه بزرگی مثل رئال مادرید هم بی‌سابقه بوده است. در حال حاضر دو مدیر ارشد این باشگاه (سیاسی و منتقمی) فرصتی تاریخی دارند تا علاوه بر نشان دادن پتانسیل فوتبال ایران به همتای اسپانیایی خود از این فرصت بزرگ نهایت بهره را ببرند و از دل این مذاکره دستاوردی بزرگ‌تر به ارمغان بیاورند که در کارنامه کاری خودشان هم نقطه عطفی تکرارنشدنی باشد.»
مدح و ثنای جریان‌های خاص رسانه‌ای از دیدار مدیران پرسپولیس و رئال مادرید ادامه داشت تا اینکه تصاویر آن روی خروجی سایت باشگاه پرسپولیس قرار گرفت.
 در عکس‌های منتشر شده مشخص گردید امیرحسین جهانشاهی (عنصر برانداز و عامل موساد) در مذاکرات حضور داشته است. بر اساس اعلام باشگاه رئال مادرید ملاقات سیاسی و هیئت ایرانی با پرس رئیس رئال مادرید با واسطه‌ای به نام «امیرحسین جهانشاهی» صورت گرفت که این خبر ابتدا از سوی رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس هم مورد تایید قرار گرفت تا جایی که سیاسی در گفت‌وگویی با ایسنا مدعی شد: «پرسپولیس تیم بزرگی است و بزرگی این باشگاه به واسطه هواداران پرشمارش در سراسر جهان غیر قابل انکار است که این نکته برای رئالی‌‌ها تحسین‌برانگیز بود. ما توانستیم به خاطر دوستی نزدیکی که جهانشاهی با پرس دارد، با رئال ارتباط برقرار کنیم و امیدواریم این آشنایی و همکاری بتواند سرمنشأ پیشرفت‌های بزرگی برای پرسپولیس باشد.»
تایید شدن خبر حضور عامل موساد در مذاکرات پرسپولیس، موجی از اعتراض‌‌ها را نسبت به عملکرد مدیران باشگاه پرسپولیس به راه انداخت  تا جایی که  بیژن نوباوه عضو کمیته فرهنگی مجلس شورای اسلامی با انتشار بیانیه‌ای از وزیر ورزش خواست پاسخگوی ملاقات پرسپولیسی‌‌ها با جهانشاهی باشد. در قسمتی از بیانیه عضو کمیته فرهنگی مجلس آمده بود: «مسئولان باشگاه پرسپولیس به چه دلیلی برای انجام ملاقات و ایجاد ارتباط با باشگاه رئال مادرید با این فرد ارتباط برقرار کرده‌اند؟ وزارت ورزش باید در این خصوص پاسخگو باشد که نحوه ارتباط چطور بوده و چرا این کار انجام شده است؟ حتماً وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر ورزش و جوانان باید در این خصوص به مجلس پاسخگو باشد.»
با گسترده شدن دامنه انتقادات، رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس و همکارانش در نخستین گام  با حذف عکس‌های جهانشاهی از روی سایت این باشگاه، چهار عکس دیگر جایگزین آن کردند که یکی از آنها، عکس مدیران بلندپایه باشگاه پرسپولیس با کوئنترائو مدافع پرتغالی رئال مادرید بود!
پس از آن هم سیاسی یک نشست خبری برگزار کرد و در آن توضیحاتی را در خصوص سفر به مادرید و دیدارش با مدیران رئال و جهانشاهی ارائه کرد. رئیس هیئت مدیره پرسپولیس که پیش از این مدعی شده بود جهانشاهی رابط دوستی پرسپولیس و رئال مادرید بوده، این بار ماجرا را به گونه‌ای دیگر تعریف کرد: «جهان‌شاهی از دوستان صمیمی پرس بود که حتی همدیگر را به اسم کوچک صدا می‌کردند و رابطه‌ای صمیمی با هم داشتند اما قبل از حضور ما در دفتر پرس او آنجا بود و این‌طور نبود که این حضور هماهنگ شده باشد.»
وی ادامه داد: «بعد از 20 دقیقه که جلسه او با پرس تمام شد با من به زبان فارسی احوال‌پرسی کرد که تازه فهمیدم او ایرانی است و وقتی فهمیدیم که وی هموطن است از او خواستیم به خاطر ایرانی بودنش برای ما تخفیف بگیرد که او این کار را هم انجام داد.»
از صحبت‌های سیاسی - در خوش‌بینانه‌ترین حالت - می‌توان این استنباط را داشت که وی اطلاعی از سوابق جهانشاهی نداشته و در جلسه با مسئولان رئال با او آشنا شده است، اما حالا پرسشی که مطرح می‌شود این است که ایراد کار کجاست که چندین مدیر فعال در ورزش کشور، ماجرایی را دنبال می‌کنند که یک طرفش فردی حضور دارد که عامل موساد است؟! آن هم در حالی که یک جست‌وجوی کوتاه اینترنتی تمام سوابق و کارنامه تامل‌برانگیز جهانشاهی را پیش چشم می‌آورد.
اکنون با این وصف می‌توان تاسف خورد که چگونه برخی مدیران بدون هیچ اطلاع از مناسبات و شخصیت افراد با آنها وارد معامله و توافق می‌شوند؟!
با توجه به اتفاقات رخ داده ضرورت آن می‌رود که وزارت ورزش و جوانان از حالت انفعال خارج شود و به عنوان متولی ورزش به موضوع یاد شده ورود کند تا جایی که اجازه ندهد هرگز دیداری تدارکاتی میان پرسپولیس و رئال مادرید برگزار شود، زیرا برگزاری بازی با رئال آن هم در شرایطی که عنصر موساد در جریان مذاکرات بوده، از اساس اشتباه است! از سوی دیگر از نظر  ورزشی نیز برگزاری این بازی - آن هم با تقبل هزینه‌های میلیاردی - توجیه منطقی ندارد زیرا 90 دقیقه فوتبال بازی کردن با رئال، چیزی به داشته‌های فنی این باشگاه اضافه نمی‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    دیگه لغو بازی نهایت افراطه و برای خود ما هم خوب نیست ولی باید با سیاسی برخورد جدی بشه
  • یاشا ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    سیاسی باید اخراج بشه
  • ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    باباجان سیاسی که طرفونمیشناخت.این کیهان که دیگه شورشودراورده بااین افراطیگریش.میخواید به بازیکنان پیروزی اسلحه بدیم برن جنگ بابازیکنان ریال مادرید؟
  • ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    منکه کاری به جاسوس بودن نبودن ندارم,برام مهم اینکه از این پانزده شانزده میلیون دلار که چرخه مالی این بازیه,هیچی گیر ایران نمیاد,وهمش باید به رئال بديم,تازه نود دقیقه که اینا بازی نمیکنن بعد چهل دقیقه کل تیم بیرون میکشن یه مشت بازیکن امید وناشناخته میزارن
  • ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    اتفاقا باید لغو شه. میدونی دو میلیون یورو چقد پوله؟ با پول ایران میشه 8 میلیارد تومن. میدونی با 8 میلیارد چه کارها که نمیشه کرد؟ چرا باید این پول رو بدیم به یه باشگاه خارجی که فقط 90 دقیقه باهاشون عکس یادگاری بگیریم؟
  • سوسان ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    با دومیلیون یورو میشه چندتا مدرسه ساخت
  • mohammad ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 0
    پرسپولیس شده ملک شخصی سیاسی.اقای سیاسی اگه خودت حاضری برا مال دنیا و یا افتخار با دشمنتم تبانی کنی بدون همه اینجور نیستن و بهتره دست از سر پرسپولیس برداری و بری سر بنایی و ساختمون سازی....
  • مصطفی ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    0 0
    یک کلامم از مادر عروس-یکی نیست بگه به کیهان سیاست باز چه این دخالتا-باز یک چیزی برای تخریب پیدا کردی؟پس فردا ربطش میده به مذاکرات هسته ای- میگی نه ببین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس