کد خبر 352711
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴

کوسن هوشمند برعادت نشستن، تنفس، ضربان قلب و حالت کاربر نظارت دارد و به کاربر هشدار و تعلیم می‌دهد.

به گزارش مشرق، مطالعات اخیر در مورد چاقی نشان داده‌اند نشستن زیاد بیشترین دلیل چاقی است و علاوه بر این باعث دیابت نوع 2، بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ زودرس است؛ عدم فعالیت بدنی دومین علت مرگ و میر در آمریکا و چهارمین علت مرگ و میر در جهان است.

اکثر انسان‌ها روزانه به طور متوسط 9 ساعت نشسته‌اند به همین منظور شرکت «دارما» در آمریکا کوسنی عرضه کرده است که بر عادات نشستن و سلامت جسمی و روانی کاربر نظارت دارد؛ استفاده از این فناوری باعث بهبود وضعیت نشستن، سلامت جسم، روان، تعادل و کاهش استرس می‌شود.

با گوشی‌های آندروید، آیفون و کامپیوتر می‌تواند ارتباط برقرار کند، دارای سنسورهایی است که قادر به شناسایی دمای بدن و زمان نشستن کاربر است؛ دارای یک باتری است، توسط میکرو USB قابل شارژ است و از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند متصل می‌شود.

کوسن هوشمند مانند یک مربی بر نشستن کاربر، ضربان قلب، تنفس و سطح استرس کاربر نظارت دارد و عادات بد نشستن وی را ترک می‌دهد، زمانی که کاربر استرس دارد کوسن به وی اعلام تنفس می‌کند.

تمام داده‌های کوسن هوشمند از طریق نرم افزار مخصوص از طریق گوشی هوشمند در دسترس کاربر قرار می‌گیرد، علاوه بر این به کاربر هشدار می‌دهد تا پاهایش را دراز کند. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس