کد خبر 352513
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

بسیاری از کارشناسان سیاسی برگزاری همایش غدیر اصولگرایان را نقطه عطفی در همگرایی حداکثری اصولگرایان می‌دانند که باعث شده طیف‌های مختلف اصولگرایی از سنتی‌ها و پایداری‌ها تا جامعتین آماده یک وحدت راهبردی شوند.

به گزارش مشرق، همایش سراسری اصولگرایان همزمان با جشن بزرگ ولایت روز شنبه 19 مهر ماه با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی و با حضور طیف‌ها و احزاب و تشکل‌های مختلف اصولگرایی در سازمان بسیج دانشجویی برگزار خواهد شد.

جلسات هم‌اندیشی اصولگرایان که هر هفته با حضور طیف‌های مختلف اصولگرایی به میزبانی حجت‌الاسلام تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز برگزار می‌شود، تاکنون با همایش‌های مختلفی سعی در سازماندهی و ایجاد همگرایی در بین اصولگرایان داشته است که برگزاری همایش اصولگرایان با سخنرانی آیت‌الله نوری همدانی، آیت‌الله موحدی‌کرمانی و آیت‌الله جنتی در همین راستاست.

اما بسیاری از کارشناسان سیاسی برگزاری همایش غدیر اصولگرایان با سخنرانی آیت‌الله مصباح یزدی را نقطه عطفی در هماهنگی و همگرایی حداکثری اصولگرایان می‌دانند که باعث شده طیف‌های مختلف اصولگرایی از سنتی‌ها و پایداری‌ها تا جامعتین آماده یک ائتلاف گفتمانی و وحدت راهبردی شوند.

در همین زمینه محمد کاظم انبارلویی مسئول سیاسی حزب موتلفه اظهار داشت: تلاش‌های حجت‌الاسلام تقوی به عنوان یک شخص حقیقی برای همگرایی اصولگرایان در چند ماه اخیر به ثمر نشسته و توفیقات برای وحدت و همگرایی اصولگرایان ایجاد شده است.

انبارلویی ادامه داد: نشست اصولگرایان با حضور علمای اصولگرا دستاورد خوبی داشته و قرار شده آیت‌الله مصباح سخنران نشست سراسری اصولگرایان باشد.

*انبارلویی: روز شنبه وحدت را زیر سقف گفت‌وگو می‌بریم

سردبیر روزنامه رسالت با تاکید براینکه آیت‌الله مصباح به همه جریان اصولگرایی تعلق دارد تاکید کرد: ایشان یک روحانی فیلسوف و حکیم است.

وی با بیان اینکه نشست روز شنبه اصولگرایان گامی در راستای همگرایی اصولگرایان و احزاب آن خواهد بود تصریح کرد: این نشست نقش مهمی در همگرایی اصولگرایان دارد و آنها می‌توانند با این نشست وحدت را زیر سقف گفت‌وگو ببرند و از تجربیات گذشته استفاده کنند تا انتخابات بعدی با آرایش جدید در کشور ظاهر شوند.

*ابراهیمی: نشست‌های اصولگرایان ادامه دارد

به گزارش فارس، همچنین حجت‌الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبار با بیان اینکه مشابه این نشست پیش از این نیز تشکیل شده است به برگزاری همایش اصولگرایان با حضور آیات نوری همدانی، موحدی کرمانی و جنتی اشاره کرد.

ابراهیمی ادامه داد: در این نشست آیت الله مصباح سخنران خواهد بود و قرار است این نشست‌ها ادامه داشته باشد و از شخصیت‌های دیگر نیز دعوت شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز این همایش را در راستای همگرایی اصولگرایان ارزیابی کرد و با بیان این نکته که این همگرایی در این نشست وسیع‌تر به نمایش گذاشته می‌شود گفت: با توجه به حضور علاقمندان آیت‌الله مصباح و جشن عید غدیر، این همایش بسیار گسترده است.

وی ابراز امیدواری کرد: اصولگرایان با این نشست‌ها به یکدیگر نزدیک شوند و بتوانند جریاناتی که تا به حال به هم نپیوستند، به یکدیگر بپیوندند.

ابراهیمی تصریح کرد: این همایش به هیچ عنوان انتخاباتی نیست و رویکرد آن همگرایی اصولگرایی است.

*کوهکن: آثار مثبت همایش‌های اصولگرایی در یک سال آینده خود را نشان می‌دهد

همچنین محسن کوهکن نایب‌رئیس جبهه پیروان با بیان اینکه این همایش به دعوت حجت‌الاسلام تقوی برگزار می‌شود یادآور شد: ایشان از ابتدا به دنبال ایجاد فضای همدلی و هماهنگی بین مجموعه اصولگرایی بود و از افراد مختلفی نیز دعوت به عمل آورد.

کوهکن با بیان اینکه همه سلایق اصولگرایی به دور از واگرایی در این جلسات دعوت شده‌اند گفت: سخنرانی آیت‌الله مصباح در همایش بزرگ اصولگرایان با حضور همه سلایق به دعوت‌کننده و میزبان باز می‌گردد که به ایجاد همگرایی کمک می‌کند.

نایب‌رئیس جبهه پیروان با بیان اینکه ایجاد این همگرایی به معنای تاسیس تشکیلات جدید نیست گفت: هر میزان که هر جریان به سمت همگرایی و وحدت حرکت کند، آثار آن برای خود این جریان فکری به جای می‌ماند.

وی برهمین اساس افزود: با اینکه این همایش انتخاباتی نیست اما همین پرچم همگرایی، آثار مثبت خود را در یک سال آینده نشان می‌دهد.

کوهکن از حضور جبهه پیروان در همایش بزرگ عید ولایت خبر داد.

*سقای‌بی‌ریا: همایش اصولگرایان تاثیر بسزایی در همگرایی آنها خواهد داشت

حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا سخنگوی جبهه پایداری با بیان اینکه جبهه پایداری در همایش وحدت اصولگرایان حضور خواهد داشت گفت: همه اصولگرایان به این همایش دعوت شده‌اند و ما معتقدیم این نشست تاثیر بسزایی در همگرایی خواهد داشت.

سقای بی‌ریا همایش بزرگ اصولگرایان را یک نقطه عطف برای این جریان دانست و درباره تفاوت چنین نشست‌هایی با ساز و کارهای انتخاباتی گفت: آثار این همایش‌ها به عملکرد خود اصولگرایان بستگی دارد و باید راهکارهای علما را به کار ببندند چراکه آیت‌الله مصباح همیشه صحبت‌های تاثیرگذاری داشته‌اند که بسیار موثر بوده است.

*حضور برخی اعضای جامعه مدرسین به نمایندگی از این تشکل در همایش اصولگرایان

حجت‌الاسلام محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز با تأکید بر اینکه همایش «همه با هم» سرآغاز یک وحدت پایدار، فراگیر و عمیق بین اصولگرایی است، اظهار داشت: الحمدالله آیت‌الله مصباح از کسانی هستند که همواره به شعار این همایش یعنی «همه با هم»  تأکید داشته و معتقد است معتقدان به نظام در سلایق مختلف باید با همدلی آنچه مورد نظر خداست را محقق سازند.

حجت‌الاسلام رجبی تصریح کرد: در شرایطی که آیت‌الله مهدوی‌کنی به دلیل بیماری نمی‌توانند نقش فعالی ایفاء کنند، اصولگرایی به لطف خداوند به این نتیجه رسید که حول محورِِِِِ مورد تأئید مقام معظم رهبری و شخصی فرهیخته یعنی آیت‌الله مصباح جمع شوند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، سخنرانی آیت‌الله مصباح در همایش اصولگرایان را موجب استحکام و وحدت اصولگرایانی که دل در گرو منویات رهبری دارند دانست و خاطرنشان کرد: خدای جبهه و جنگ در اینجا هم حضور دارد و امیدواریم همانطور که بر دشمن غلبه کردیم بر مشکلات نیز فائق آییم.

وی در خصوص حضور اعضای جامعه مدرسین در همایش روز شنبه گفت: اعضای جامعه مدرسین در همایش‌های عمومی خارج از قم شرکت نمی‌کنند چرا که اکثر آنها اساتید درس خارج از حوزه هستند ولی با این حال وحدت اصولگرایان و خطی مشی اتخاذ شده را قبول دارند.

حجت‌الاسلام رجبی در عین حال تأکید کرد: احتمالاً برخی از اعضای جامعه مدرسین به نمایندگی از این تشکل در همایش روز شنبه حضور خواهند داشت.

*تقوی: همگرایی و وحدت؛ شعار اصلی همایش اصولگرایان

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام تقوی میزبان همایش اصولگرایی نیز با تاکید بر اینکه این همایش براساس تشکیل جلسات همگرایی میان اصولگرایان شکل گرفته است، گفت: هدف ما از برگزاری چنین برنامه‌هایی، تنها ایجاد وحدت و همگرایی بین اصولگرایان است.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: تاکید بر همگرایی و وحدت، شعار اصلی همایش اصولگرایان در نوزدهم مهر ماه خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس