معاون رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه واکنش‌های منفی به اظهارات خود در خصوص نقش متحدان منطقه‌ای آمریکا در شکل‌گیری و رشد داعش، به دنبال تماس با مقامات عربستان و عذرخواهی از اظهارات خویش است.

به گزارش مشرق، واکنش‌ها به اظهارات عجیب «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص نقش متحدان منطقه‌ای آمریکا در شکل‌گیری و رشد داعش، وی را مجبور به عذرخواهی از کشورهایی کرده است که از تک‌تک آنها نام برده بود.

در ادامه عذرخواهی بایدن از ترکیه و امارات و تلاش برای دلجویی از مقامات این دو کشور، اکنون نوبت به عربستان سعودی رسیده است. روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شده است که بایدن در تلاش است با مقامات عربستانی تماس گرفته و ضمن عذرخواهی از آنها اعلام کند که به هیچ وجه قصد نداشته عربستان را حامی القاعده و گروه‌های افراطی در سوریه معرفی کند.

جو بایدن هفته گذشته در جمع دانشجویان دانشگاه هاروارد در اظهارات عجیبی متحدان منطقه‌ای آمریکا را بزرگترین مشکل این کشور خواند. بایدن با ذکر نام کشورهای امارات، عربستان و ترکیه مدعی شد که این کشورها در دوران جنگ داخلی سوریه با حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های افراطی مخالف بشار اسد، زمینه شکل‌گیری و رشد داعش را فراهم کردند. اظهارات این مقام آمریکایی با واکنش‌های منفی جدی از سوی سران کشورهای ترکیه و امارات مواجه شد. این واکنش‌ها جو بایدن را ناگزیر از عقب‌نشینی و دلجویی رسمی از مقامات این دو کشور کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس