کد خبر 351918
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳

کاخ سفید، روز دوشنبه از معاون رئیس‌جمهور آمریکا که پس از متهم کردن ترکیه و امارات به حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه، مجبور شد دو بار از این کشورها عذرخواهی کند، دفاع کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری فرانسه نوشت: «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید از «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا که اوایل این هفته در تماس تلفنی با سران ترکیه و امارات متحده عربی، از اظهاراتش علیه این دو کشور عذرخواهی کرد، دفاع کرد.

ارنست به خبرنگاران گفت: «معاون رئیس‌جمهوری چنان شخصیتی دارد که به اشتباه خود اعتراف کند.»

سخنگوی کاخ سفید افزود: «بایدن همچنان عضو اصلی در تیم امنیت ملی رئیس‌جمهور است، او شخصی است که ده‌ها سال تجربه در زمینه تعامل با رهبران جهان دارد و رئیس‌جمهور خوشحال است که می‌تواند به توصیه‌های او در زمانی که امنیت ملی آمریکا با چالش‌های متعدد و بسیار مهمی مواجه است تکیه کند.»

خبرگزاری دولتی امارات (وام)، پیشتر گزارش داد جو بایدن در تماس تلفنی با «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد امارات، به دلیل اظهارات خود علیه این کشور عذرخواهی و تأکید کرد: ایالات متحده نقش تاریخی امارات را در مبارزه با تروریسم و افراط‌گرایی ارج می‌نهد و امارات شریک نزدیک آمریکا در امر مبارزه با تروریسم است.

معاون رئیس‌جمهور آمریکا همچنین، روز شنبه از «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه به دلیل بیان واقعیت‌هایی مبنی بر نقش داشتن متحدان منطقه‌ای واشنگتن از جمله دولت آنکارا در رشد تروریسم عذرخواهی کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس