کد خبر 351285
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱

نتيجه همان شد كه فكرش را مي‌كرديم؛ فوتباليستي كه براي فرار از خدمت سربازي از راه‌هاي غير قانوني سندسازي كرده و كارت معافيت گرفته پس از تحمل محروميتي كوتاه به مستطيل سبز باز مي‌گردد و در يكي از تيم‌هاي نظامي بازي مي‌كند.

به گزارش مشرق، نتيجه همان شد كه فكرش را مي‌كرديم؛ فوتباليستي كه براي فرار از خدمت سربازي از راه‌هاي غير قانوني سندسازي كرده و كارت معافيت گرفته پس از تحمل محروميتي كوتاه (در مقايسه با جرم مرتكب شده) به مستطيل سبز باز مي‌گردد و در يكي از تيم‌هاي نظامي بازي مي‌كند.

در روزهاي اخير و در حالي كه اهالي ورزش و ورزش‌دوستان همه فكر و ذكرشان كسب مدال‌هاي رنگارنگ ورزشكاران ايراني در اينچئون است، خبرهاي ضدو‌نقيضي در مورد برخورد با متخلفان فوتبالي مطرح مي‌شود؛ اخباري كه حاكي از ماستمالي شدن حاشيه‌اي به اين مهمي است.
 
 
تعداد فوتباليست هايي كه به حكم قانون كارت‌هاي معافيت‌شان باطل شده دو رقمي شده‌اند و هنوز هم پرونده‌هاي زيادي باز است. به رغم اينكه سازمان نظام وظيفه عمومي در بررسي پرونده‌ها هيچ اغماض و تبعيضي قائل نشد، اما متأسفانه نهادهايي كه انتظار مي‌رفت در برخورد با چنين متخلفاني جديت به خرج دهند گامي در جهت اجراي قانون برنداشته‌اند.
 
همين مسئله موجب شده تا مسئولان فدراسيون فوتبال، سازمان ليگ و حتي برخي از مربيان در اين مسئله ورود كنند و قضيه را به سود خود خاتمه دهند. مهدي تاج كه اطلاع كافي از قوانين كشور دارد براي آنكه صداي تيم‌هاي متضرر در نيايد به خيال خود ابتكار عمل به خرج داده و روشي جديدي ابداع كرده است: در ايران چند تيم نظامي بيشتر نداريم و ظرفيت هم كم است. به خاطر همين تصميم داريم به باشگاه‌هاي متضرر اين امكان را بدهيم تا بتوانند از بازيكنان خودشان استفاده كنند. قبلاً از نظام وظيفه درخواست كرده بوديم تا نيم‌فصل نام بازيكني را اعلام نكند! در اين روزهاي شلوغ كسي نيست از رئيس سازمان ليگ بپرسد چرا بازيكنان مجرم نبايد معرفي شوند؟ به عبارت ديگر به خاطر منافع يك تيم به خاطيان كه جرمي غيرقابل بخشش را مرتكب شده‌اند اجازه بازي داده مي‌شود.
 
اين در حالي است كه دستمزد ميلياردي و چند صد ميليوني‌شان هم پرداخت مي‌شود. اظهارات ضد‌و‌نقيض رئيس سازمان ليگ وقتي اوج مي‌گيرد كه اعلام مي‌كند حمودي و ماهيني كه هر دو كارتشان باطل شده جرم‌شان جعل اسناد نيست، اما از ماجرا با خبر بوده‌اند و جريمه مي‌شوند! شايد آقاي تاج بخواهد به گونه‌اي رفتار كند كه نه سيخ بسوزد و نه كباب اما بايد خدمت اين مقام مسئول عرض كنيم كه اين افراد با استفاده از سندهاي ساختگي موفق به گرفتن كارت معافيت شده‌اند و كسي كه از اين ماجرا مطلع بوده شريك جرم محسوب مي‌شود.
 
حميد درخشان سرمربي جديد پرسپوليس نيز در اين آشفته بازار شانس خود را امتحان كرده و از مسئولان خواسته كه در پايان فصل سربازان فراري را تنبيه كنند. اين در حالي است كه آقاي درخشان براي عادي نشان دادن ماجرا، سنگ استقلال و سپاهان را به سينه زد؛ در حالي كه ماهيني ملي پوش قرمزپوش يكي از چهره‌هاي شناخته شده اين داستان است.

بحران دور زدن قانون وقتي شدت پيدا مي‌كند كه متخلفان منتظر مشخص شدن تيم نظامي‌شان هستند. در حالي كه اين افراد از باطل شدن كارت‌هايشان حسابي كلافه هستند منتظرند تا پس از روشن شدن تكليف خود منت گذاشته و خدمت مقدس سربازي خود را پس از چند سال فرار از خدمت آن هم در يك تيم نظامي انجام دهند. در خبرها داشتيم كه بازيكنان فوق طي اين مدت فقط و فقط حقوق سربازي دريافت خواهند كرد اما با شناختي كه از فوتبال ايران داريم بعيد نيست كه باز هم پول‌هاي هنگفتي به جيب بازيكنان مجرم برود.
 
معلوم نيست چرا مراجع ذي صلاح واكنشي به يكي از پرحاشيه‌ترين پرونده‌هاي فساد در فوتبال نشان نمي‌دهند. بي‌تفاوتي به برخورد قانوني با متخلفان شك و شبهه‌هاي حاكم بر فوتبال ايران را دوچندان مي‌كند. جالب اينجاست كه نمايندگان مجلس كه به بسياري از اتفاقات ورزشي واكنش نشان مي‌دهند در اين مورد خاص جديتي از خود نشان نداده‌اند. متخلفان هم بدون كوچك‌ترين نگراني به كارشان مي‌رسند و قيافه حق به جانب مي‌گيرند.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • blue galaxy ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۲
    0 0
    این خانه از پایه ویران هست... اصلا نمیخواد جوش بزنید این فساد فراااا فوووووتبالی...وقتی نصف فوتبالیستهامون خیلی شیک با معافیت پزشکی و طلاق سوری پدر و مادرشون و درست کردن سابقه ی جبهه رفتن و... هزار روش دیگه تو این همه سال معافیت میگرفتن معلوم چه نهادهایی دستشون تو کار بوده...فوتبالیهام از خداشون بوده قضیه ماست مالی شه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس