کد خبر 350039
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰

آمریکا هر اندازه تلاش کند چهره مخدوش شده خود به سبب نقش داشتن در کشتار و ویرانی را اصلاح کند، هرگز موفق نخواهد شد، زیرا این کشور همچنان به ارتکاب جنایت در حق ملت ها به نام دموکراسی، آزادی، حقوق بشر و مبارزه با تروریسم ادامه می دهد.

به گزارش مشرق، باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بر بهره برداری از طرح جدید خود برای مقابله با تروریسم داعشی حساب باز کرده است که کاخ سفید از مهمترین عوامل شکل گیری آن است، تا دیگران اینگونه برداشت کنند که اوباما زمام ابتکار سیاسی را در سطح داخلی و خارجی پس از اتهامات تندی که علیه وی مطرح شد، بار دیگر به دست گرفته است، دولت آمریکا متهم شده است که توان حمایت از منافع حیاتی آمریکا را ندارد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهارات خود گفته است که این کشور به اقدامات خود علیه داعش ادامه می دهد.

این اظهار نظر در حالی است که نظرسنجی های اخیر از کاهش محبوبیت باراک اوباما در میان مردم آمریکا حکایت می کند و برخی مقامات سابق آمریکا هم به نوعی سیاست های اوباما را در شکل گیری داعش تاثیرگذار خوانده اند.

لئون پانتا وزیر دفاع پیشین آمریکا به صراحت، سیاست های دولت فعلی این کشور را از جمله دلایل اصلی شکل گیری گروه تروریستی داعش در سوریه و عراق دانسته است . از نظر پانتا تاخیر در ارسال سلاح برای گروه های تروریستی که از نظر مقامات آمریکایی،‌گروه های میانه رو قلمداد می شوند، بخشی از علت اصلی ظهور گروه تروریستی داعش است.

این اظهارات در حالی است که کنگره آمریکا در تصمیمی که نشان دهنده تناقض و دوگانگی در معیارهای آمریکا در خصوص مقابله با تروریسم و گزینشی بودن آن است، با طرح دولت اوباما برای آموزش و ارسال سلاح برای گروه های مسلح به اصطلاح میانه رو در سوریه به بهانه مقابله با داعش موافقت کرده است، تصمیمی که بی شک به گسترش دامنه ویرانگری و کشتار در سوریه منجر می شود.

دهم سپتامبر بود که مجوز حملات هوایی به خاک سوریه به بهانه مقابله با داعش از سوی باراک اوباما صادر شد، دستوری که با واکنش سریع دمشق و هشدار آن درباره پیامدهای نقض حاکمیت سوریه روبرو شد، روسیه نیز به آمریکا درباره عواقب این اقدام مغایر با قوانین بین المللی و نقض حاکمیت سوریه هشدار داد.

البته سامانتا پاور نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد با بیان اینکه،‌آمریکا به تنهایی حملات هوایی به سوریه را انجام نخواهد داد، به نوعی به نگرانی و ترس واشنگتن از عواقب نقض حاکمیت سوریه اشاره کرده بود.

نکته دیگر اینکه اعلان جنگ علیه داعش از سوی ائتلافی که کشورهای همسو با سیاست های آمریکا، آن را تشکیل داده اند، پرسش هایی را درباره گروه های تروریستی دیگر مطرح می کند .

در ذهن مردم کشورهای منطقه سئوالات متعددی مطرح می شود، اینکه آیا این جنگ، تمام گروه هایی را که به تهدید امنیت و ثبات منطقه مشغول هستند، در برخواهد گرفت یا صرفا محدود به گروه هایی است که آمریکا و اروپا، آن را تهدیدی برای امنیت ملی خود می دانند؟

جنگ افروزی جدید آمریکا در منطقه این بار به بهانه مقابله با داعش به گفته اعضای ائتلاف ضد داعش، طولانی مدت خواهد بود و سالیانه بیش از دو میلیارد و چهارصد میلیون دلار هزینه خواهد داشت، البته آمریکا هیچ دغدغه ای در خصوص هزینه های این جنگ ندارد، چرا که رژیم های مرتجع عرب قول داده اند تمام هزینه های این جنگ را با دلارهای نفتی خود تامین کنند به شرطی که این پول ها بقای رژیم های سرکوبگر و غیر منتخبشان را تضمین کند.

اینکه آمریکا فقط علیه داعش اعلام جنگ می کند و رسانه های این کشور و متحدانش به ویژه در عربستان هم به طور جدی بر روی این گروه تمرکز می کنند، نشان می دهد که داعش تنها یک اهرم فشار یا یکی از ابزارهای فشار است که هنگام نیاز مورد استفاده قرار می گیرد و زمانی که از آن بهره برداری شود، کنار گذاشته می شود، نکته ای که در سخنان پیتر گالبریث دیپلمات سابق آمریکا در منطقه که در منطقه کردستان عراق هم فعالیت کرده است، نمایان شده است،  جایی که وی گفته دولت اسلامی(داعش) در راستای خدمت به تلاش های غربی ها در جنگ با نظام های مورد حمایت ایران در عراق و سوریه حرکت می کند.

توهم مبارزه آمریکا با تروریسم

یک رسانه عرب در تحلیلی درباره تشکیل ائتلاف ضد داعش به سرکردگی مقامات آمریکایی نوشته بود تحرکات آمریکا در دو سطح سیاسی و میدانی در منطقه ناآرام خاورمیانه نشان می دهد که واشنگتن همچنان در حال جستجوی بهانه ها و ایجاد اسبابی که به این کشور اجازه می دهد حضور خود را در منطقه تقویت کرده و همچنان در این منطقه ناآرام اما غنی از ثروت های نفت و گاز باقی بماند و برای این کار تلاش می کند افکارعمومی آمریکا به صورت خاص و افکارعمومی جهان به ویژه افکارعمومی منطقه را دچار این توهم کند مبنی بر اینکه در صورتی که آمریکا به عقب نشینی از خاورمیانه و منصرف شدن از ایفای نقش خود فکر کند، خاورمیانه و همچنین جهان در خطر و چنگ توفان های ویرانگر تروریسم گرفتار خواهد شد.

آمریکا که کارنامه ننگینی در ارتکاب جنایت در حق ملت های جهان به ویژه در منطقه خاورمیانه دارد، اخیرا تلاش هایی را برای بهبود وجهه خود در جهان آغاز کرده است، وجهه ای که اولین بار با بمباران اتمی هولناک هیروشیما و ناکازاکی ژاپن و قتل عام صدها هزار نفر در این شهرها و شهرهای اروپایی در طول جنگ جهانی به شدت مخدوش شد و از آن زمان تا کنون ماه یا سالی نبوده است که آمریکا علیه انسان های بی دفاع مرتکب جنایت نشده باشد؛ در جنگ تحمیلی هشت ساله علیه جمهوری اسلامی ایران، دستان ناپاک صدام معدوم را برای ارتکاب  جنایات وحشیانه با سلاح های مرگبار اهدایی خود بازگذاشت و به طور مشخص از زمان حملات مشکوک یازده سپتامبر 2001، جرم و جنایت را به طور سازمان یافته از طریق تشکیل گروه های مزدور همچون القاعده و طالبان در افغانستان و گروه های تروریستی جدید همچون داعش و جبهه النصره در سوریه و عراق در پیش گرفته است.

آمریکا به بهانه مبارزه با داعش، ائتلافی را با شرکت متحدان و مزدوران منطقه ای خود تشکیل داده و تا کنون مناطقی از عراق و سوریه را با جنگنده های خود بمباران کرده که در جریان این حملات، شماری از غیرنظامیان کشته شده اند و نکته عجیب اینکه هیچ آمار دقیقی از تروریست های کشته شده منتشر نمی شود و حتی سرکردگان تروریست ها به صراحت اعلام کرده اند 90 درصد مراکزی که آمریکایی ها بمباران کرده اند، خالی بوده است.

آمریکا در حالی دم از مبارزه با تروریسم می زند که بیش از پنجاه روز روز با حمایت های نامحدود خود از تروریسم صهیونیستی علیه ملت فلسطین و اهدای سلاح های مرگبار به این رژیم باعث ریخته شدن خون هزاران فلسطینی از جمله کودکان بیگناه شد و با وقاحت، تروریسم دولتی اسرائیل را دفاع از خویش توصیف کرد.

سران کاخ سفید اگر چه مدعی هستند ائتلاف بین المللی علیه تروریست های داعش تشکیل داده اند، اما در عمل به تسلیح و تجهیز بیشتر گروه های تروریستی مقابل داعش در سوریه توصیف آنها به عنوان مخالفان میانه رو می پردازند درحالی که آموزش و تسلیح و حمایت مالی از آنچه مخالفان میانه رو می خوانند، تنها منجر به طولانی تر شدن بحران و مانع تراشی در برابر حل سیاسی بحران و ادامه کشتار و ویرانگری در سوریه می شود.

آمریکا با تاکید بر ادامه حمایت از آنچه گروه های میانه رو خوانده، در حقیقت مجوز ادامه کشتار و ویرانگری را به این گروه ها می دهد و به تعبیر ولید المعلم وزیر خارجه سوریه، حمایت آمریکا و متحدانش از گروه هایی که میانه رو می خوانند، نسخه ای برای گسترش تروریسم و ریخته شدن خون تعداد بیشتری از مردم سوریه است.

آمریکا با نقض قوانین بین المللی و منشور سازمان ملل متحد و با وجود هشدارهای مکرر دولت سوریه وکشورهای دیگر، حملات هوایی را به کشورهای سوریه و عراق به بهانه مقابله با داعش آغاز کرده است، این در حالی است که مبارزه با تروریسم تنها از طریق قطعنامه های بین المللی و توقف حمایت از گروه های تروریستی امکان دارد که این مساله درباره آمریکا و متحدانش صادق نیست و آنها به بهانه مقابله با یک گروه تروریستی در عمل به تقویت بیشتر گروه های تروریستی دیگر می پردازند و تشکیل ائتلاف هم صرفا مشروعیت بخشی به این اقدامات غیرقانونی است.

آمریکا هر اندازه تلاش کند که چهره مخدوش شده خود به سبب نقش داشتن در کشتار و ویرانگری را پاکسازی و اصلاح کند، هرگز موفق نخواهد شد، زیرا این کشور همچنان به ارتکاب جنایت و ظلم به ملت ها به نام دموکراسی، آزادی، حقوق بشر و مبارزه با تروریسم ادامه می دهد.

 آمریکا تنها در یک صورت می تواند نگاه ملت های منطقه را نسبت به خود تغییر داده و فضای بی اعتمادی حاکم در روابط خود با آنها را به فضای اعتماد تبدیل کند، اگر از توطئه چینی و دخالت در امور داخلی دولت ها و ملت ها و حمایت از تروریسم در تمام اشکال و وسایلش و در راس آنها تروریسم صهیونیستی دست بردارد و همپیمانان یا مزدورانش را از تروریسم و حمایت مالی و تسلیحاتی از آن بازدارد، اما واقعیت ها و شواهد نشان می دهد که نباید به تغییر سیاست های سلطه طلبانه آمریکا و اصلاح آن امید بست، زیرا تنها چیزی که برای آمریکایی ها مهم است، حفظ منافع خود و رژیم صهیونیستی و حمایت از تروریست های بیگانه و جلوگیری از بازگشت آنها به  کشورهایی که از آنجا آمده ها و محصور کردن آنها در مرزهای منطقه برای ارتکاب جنایت علیه ملت ها و دولت های منطقه است.

ارتکاب جرم و جنایت برای تروریست های مزدور مورد حمایت آمریکا و متحدان منطقه ای و فرامنطقه ای اش به یک سرگرمی تبدیل شده است و صدور قطعنامه از سوی شورای امنیت درباره مبارزه با تروریسم به سبب نبود اراده جدی نزد آمریکا و دیگر مدعیان و استفاده ابزاری از قطعنامه ها و قوانین بین المللی در راستای اهداف و سیاست های توسعه طلبانه و زورگویانه قدرت های غربی همچون جوهری بر روی کاغذ و بی ارزش است و تنها تلاشی بیهوده برای منحرف کردن افکارعمومی از نقش آنها در گسترش ناامنی و ویرانگری  و کشتار در منطقه قلمداد می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس