کد خبر 34558
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۹

مخبر کميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي از آغاز بررسي رسمي لايحه بودجه 1390 کل کشور در اين کميسيون خبر داد.

به گزارش مشرق، محمدمهدي مفتح در حاشيه جلسه بعدازظهر امروز کميسيون تلفيق در مصاحبه با واحد مرکزي خبر درباره روند بررسي لايحه بودجه 90 گفت: البته براي اينکه بتوانيم به صورت فشرده تر و در عين حال دقيق در زماني کوتاه تر از آنچه در آيين نامه پيش بيني شده است به بررسي بودجه بپردازيم، قبل از اين زمان رسمي (امروز) هم جلسات متعددي را در کميسيون تلفيق برگزار کرديم.

وي با بيان اينکه در اين جلسات مباحث عمومي بودجه به بحث گذاشته شد، افزود: در جلسات صبح و بعدازظهر امروز درباره درآمدهاي بودجه سال 90 با حضور مسئولان وزارت نفت، سازمان امور مالياتي، بانک مرکزي و ديگر مسئولان مربوط با موضوع درآمدها بحث و بررسي صورت گرفت.

مخبر کميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي با اشاره به زمان بندي انجام شده، گفت: پيش از ظهر فردا بررسي درآمدها و کليات بودجه در اين کميسيون به اتمام مي رسد و به راي گذاشته مي شود.

مفتح با اشاره به بررسي جزئيات بودجه سال 90 پس از تصويب کليات در شور دوم افزود: در شور دوم هم همچون صحن علني مجلس، دو دور رسيدگي داريم؛ در دور اول درامد ها و در دور دوم هزينه ها و احکام بودجه را بررسي مي کنيم.

وي گفت: تلاش مي کنيم بحث مربوط به درآمدهاي بودجه را هم باتوجه به گزارش کميسيون ذيربط، به سرعت بررسي کنيم تا سقف درآمدها براساس آيين نامه کميسيون تلفيق بسته شود.

مفتح با بيان اينکه در ادامه وارد بحث هزينه ها و احکام مي شويم، اضافه کرد: براساس آيين نامه داخلي کميسيون تلفيق، در زمان برگزاري جلسات صحن علني اين کميسيون جلسه ندارد اما قبل از آن از ساعت 6 تا 8 و بعداز ظهرها جلسات مستمر و فشرده خواهيم داشت.

وي وظيفه اين کميسيون را رسيدگي به گزارش کميسيون هاي تخصصي مجلس درباره لايحه بودجه 90 و جمع بندي آن و ارائه گزارش به صحن علني عنوان کرد.

مخبر کميسيون تلفيق مجلس با بيان اينکه فرصت کميسيون هاي تخصصي براي ارائه گزارش خود به کميسيون تلفيق تا روز چهارشنبه پيش بود، افزود: در جلسات امروز کميسيون تلفيق نمايندگان دولت و دستگاه هاي تخصصي به سوالات و ابهامات نمايندگان مجلس درباره بودجه پاسخ دادند مثلا در مورد قيمت نفت، درآمد حاصل از نفت، موجودي حساب ذخيره ارزي، ماليات هاي دريافتي، درآمد حاصل از هدفمندي يارانه ها، عوارض گمرکي و غيره.

مفتح گفت: در جلسات امروز همچنين درباره کليات بودجه و تاثير اين بودجه بر شاخص هاي کلان اقتصادي از جمله تورم، نرخ بيکاري و غيره، بحث و بررسي شد.

وي افزود: زمان رسيدگي به پيشنهادات و اعلام اعداد و ارقام مربوط به بودجه بعد از راي گيري کليات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس