کد خبر 344418
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۷

سخنگوی کاروان فرهنگی ورزشی " غدیر"، اعزامی به بازی های پاراآسیایی اینچئون، جزئیات حضور ملی‌پوشان جانباز، معلول، نابینا و کم بینای ایرانی در این رویداد آسیایی را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، هادی رضایی در این باره گفت: در دومین دوره بازی های پاراآسیایی، جمهوری اسلامی ایران با 204 ورزشکار در 16 رشته ورزشی حضور می یابد که از این میان فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین در 13 رشته ورزشی و فدراسیون ورزش های نابینایان و کم بینایان در 5 رشته ورزشی، شرکت می کنند که از این تعداد ورزشکار 57 نفر آنها از بانوان ملی پوش هستند.

رضایی در ادامه افزود: ملی پوشان جانباز و معلول در رشته های تیر و کمان ، دو ومیدانی، بوچیا، دوچرخه سواری، فوتبال هفت نفره، وزنه برداری، تیراندازی، شنا، تنیس روی میز، والیبال نشسته، بسکتبال با ویلچر و بدمینتون در این بازی ها شرکت می کنند و در بخش نابینایان و کم بینایان نیز ملی پوشان در رشته های فوتبال پنج نفره، گلبال، جودو، دوو میدانی و شنا شرکت می کنند.

قائم مقام ستاد اجرایی بازی های پاراآسیایی گفت: کاروان ایران با 329 نفر به اینچئون وارد می شود که از این تعداد، 204 نفر ورزشکار، 18 نفر کادر خبری، 69 نفر کادر فنی و باقی کادر اجرایی، پشتیبانی، پزشکی ، مترجمین و سایر همراهان هستند.

رضایی خاطر نشان کرد: از نکات مهم این اعزام، می توان به اولین حضور تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان اشاره کرد که برای اولین بار در یک رویداد برون مرزی و آسیایی شرکت می کنند، همچنین برای اولین بار یک بانوی ملی پوش در رشته بدمینتون به این بازی ها اعزام می شود و تعداد ورزشکاران در رشته دوو میدانی نیز افزایش قابل توجهی نسبت به دوره قبل این بازی ها داشته است.

سخنگوی کاروان غدیر افزود: اعزام تیم ملی بسکتبال با ویلچر بانوان در حالی انجام می شود که در بخش تیم ملی بانوان غیر معلول، این اتفاق نیافتاده و هنوز مجوزهای لازم برای حضور تیم با حجاب اسلامی گرفته نشده است، درحالیکه در بخش بانوان جانباز و معلول، با پیگیری های فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک و نیز انجمن بسکتبال با ویلچر، موفق شدیم مجوز حضور بانوان با حجاب اسلامی را کسب کنیم.

قائم مقام ستاد اجرایی بازی های پاراآسیایی گفت: کاروان غدیر در سه پرواز طی روزهای 20 و 21 مهر به اینچئون اعزام می شود و در دهکده بازی ها مستقر خواهد شد، ضمن اینکه کلاس بندی ورزشکاران دو روز زودتر از شروع بازی ها انجام خواهد شد.

رضایی در پایان اعلام کرد: بازی های پاراآسیایی اینچئون به صورت رسمی از 26 مهر ماه آغاز شده و روز دوم آبان ماه اختتامیه آن برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس