کد خبر 343685
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۸

یک مقام آمریکایی به شبکه سی‌ان‌ان گفته است که رئیس‌جمهور این کشور آمادگی دارد برای مقابله با گروه تکفیری «داعش»، حملات هوایی در سوریه انجام دهد.

به گزارش مشرق، شبکه «سی ان ان» مقامات آمریکایی اعلام کردند که «باراک اوباما» آمادگی انجام حملات هوایی در سوریه برای مقابله با گروه تروریستی «داعش» را دارد اما مشخص نیست که چنین طرحی را در زمان سخنرانی ملی خود که قرار است چهارشنبه ساعت21:00 به وقت واشنگتن (بامداد روز پنجشنبه به وقت ایران) صورت گیرد، اعلام کند.

کاخ سفید، امروز، چهارشنبه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امشب، شما از رئیس‌جمهور خواهید شنید که آمریکا یک استراتژی جامع برای تضعیف و در نهایت نابودی داعش را دنبال می‌کند که این راهبرد شامل اقدام نظامی آمریکا و حمایت از نیروهایی است که در صحنه با داعش مقابله می‌کنند که این نیروها شامل معارضان سوری و دولت جدید و جامع عراق است.»

این بیانیه ادامه می‌دهد: «رئیس‌جمهور در خصوص چگونگی ایجاد یک ائتلاف از همپیمانان و شرکای منطقه‌ای و در سطح جامعه بین‌الملل برای حمایت از هداف ما صحبت خواهد کرد و همچنین در ارتباط با چگونگی همکاری با کنگره به عنوان یک شریک در این تلاش‌ها صحبت خواهد کرد.»

یکی از مقامات ارشد دولت اوباما اعلام کرد که رئیس‌جمهور آمریکا در صدد تمرکز بر سه حوزه مهم است. او چارچوب این تهدید را مشخص می‌کند، راهبرد مقابله با این تهدید را بیان می‌کند و پیشنهادات جدیدی در خصوص مبارزه و نابودی این گروه شبه‌نظامی ارائه می‌دهد.

بر اساس این گزارش، اوباما قرار است در سخنرانی خود، تصویر بزرگی از ایده‌ای که درباره داعش دارد، ارائه می‌دهد و توضیح می‌دهد که یک اولویت کلیدی امنیت ملی دارد و همچنین خواهد گفت که داعش اجازه داشته باشد که یک پناهگاه امن در بخشی از جهان بدون مرز برای خود ایجاد کند.

سخنرانی اوباما چند روز بعد از آن صورت می‌گیرد که به خبرنگاران گفت: «ما هنوز یک استراتژی نداریم.»

«جان کری»، وزیر خارجه آمریکا، «چاک هیگل» وزیر دفاع، «لیزا موناکو»، مشاور امنیت داخلی آمریکا در هفته جاری سفری به خاورمیانه دارند.

کری روز گذشته، عازم اردن و عربستان سعودی شد تا آنها را ترغیب کند به ائتلاف مبارزه علیه داعش بپیوندند و هم‌اکنون نیز در عراق به سر می‌برد.

پیشتر، دو نفر از قانونگذاران ارشد کنگره به سی ان ان اعلام کردند که بعید است که کنگره به اقدام نظامی علیه داعش رأی مثبت دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس