کد خبر 343527
تاریخ انتشار: ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

برادران اصلاح طلب شورا آستانه تحملشان را باید بالا ببرند. این رفتار مناسب نیست و ان شاء الله تقوی سیاسی و گفتاری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی مشرق، در جلسه علنی امروز شورا اسماعیل دوستی خطاب به مهدی چمران رئیس جدید شورای شهر گفت: در دوران 10 ساله پیشین مدیریت شما در شورای شهر اتفاقات نادری رخ داد که امیدوارم با تغییر رویه خود در دوران مدیریت جدید مانع از تکرار آنها شوید، اتفاق اول در دوره‌های آقای احمدی نژاد رخ داد که 350 میلیون و 120 میلیارد هزینه‌های فاقد سند صرف شد که هنوز تکلیف آن مشخص نشده است.

وی افزود: اتفاق نادر دوم در دوران قالیباف رخ داد و آن هزینه‌های فاقد اعتبار بود البته ممکن است این هزینه ها با متمم و اصلاحیه بودجه حل شود اما هزینه‌های فاقد سند را نمی‌دانم چگونه قرار است حل کنیم.

وی اضافه کرد: من هیات رئیسه عظیم را هم به آقای قالیباف تبریک می‌گویم، اما به عنوان برادر شهید چمران می‌دانید که عالم محضر خداست و شهدا ما را بازخواست می‌کنند، من در روز 17شهریور در میدان شهدا حضور داشتم و ساواک ما را تعقیب کرد که در کارگاه شن و ماسه برای 48 ساعت پنهان شدم علاوه بر این باید به آقای کاشانی یادآوری کنم که من در عملیات فاو شیمیایی و مجروح شدم، اما پرونده جانبازی ندارم.

این عضو شورای شهر خطاب به چمران گفت: خواهشمندم نسبت به هزینه‌های شهرداری حساس باشید، واقعیت این است که در دوران شورای دوم و سوم شورا هیچ نقشی در امور شهر نداشت و این حرف‌هایی که هم که من درباه هزینه‌‌های فاقد سند و فاقد اعتبار می‌ ز نم از جمع اصولگرایان بیرون آمده است.

دوستی با انتقاد شدید نسبت به قول قالیباف نسبت به ساخت مجمتع رویان گفت: این که قالیباف بدون اینکه نظر ما را بخواهد در هر گوشه تهران قولی می‌دهد یعنی ما کشک والسلام!

وی تاکید کرد: ‌استراتژی ما همان حمایت هدایت و نظارت است که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند و لاغیر و ریاست چمران یا مسجد جامعی در شورا آن را تغییر نمی‌دهد.

دوستی تصریح کرد: ما شورا را به سمت سیاسی شدن نمی‌بریم دیگران می‌برند پارسال ما اصلاح‌طلبان در انتخاب هیات رئیسه به طلایی و تقی‌پور رای دادیم اما امسال شما با یک حماسه غرورآفرین پیروز شدید که تبریک می‌گویم.

محسن پیرهادی در واکنش به سخنان دوستی اظهار داشت: با توجه به سخنان آقای دوستی مطالبی را اشاره می کنم. ما نگاهمان به فرصت هایی که برای خدمت ایجاد می شود این گونه است"تلک الایام نداولها بین الناس" یعنی در هر دوره ای از زندگی فرصتی برای خدمت و ارتباط و رضایت خداوند در اختیار ماست و این دوره ای در بین مردم در حال تبادل است، این مبنای کار ماست. لذا در سپردن این دوره ها و فرصت ها و نداشتن این دوره هابه این شکل نه خیلی شاد می شویم  و نه خیلی عصبانی و ناراحت، لذا دوستان آستانه تحملشان را در قبال واگذاری مسئولیت های اجتماعی و خدماتی و سیاسی به گروه دیگر بالا ببرند.

این عضو شورای شهر افزود: این نکاتی که آقای دوستی و برخی رسانه ها مطرح کردند، به نظرم با عرض معذرت بد اخلاقی سیاسی است. شماها سال‌هاست شعار توسعه سیاسی داده اید، یک قدر هم به شعارهایی که داده‌اید عمل کنید. توسعه سیاسی این نیست که آستانه تحملتان به خاطر یک انتخاباتی که هرساله بابت هیات رئیسه برگزار می شود، پائین بیاورید و این طور حرف بزنید و موضع گیری کنید. همین آستانه تحمل پائین چند سال پیش در انتخاب کلی هزینه برای نظام و مردم و انقلاب ایجاد کرد، بیائید به خودمان آموزش دهیم، بیائید باور داشته باشید قانون و فرایند دموکراسی را، بیائید اخلاق سیاسی را رعایت کنید.

عضو کمیسون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: نکات دیگری نیز مطرح می شود که چرا شهردار در جایی فلان قول را داده و تعهدی ایجاد کرده است. به نظر من اشکالی ندارد، این قول ها مشروط است. به چه طریقی مشروط است باید بیاید از شورای شهر نیز مجوز و تائیدیه بگیرید.

وی اضافه کرد: آقای رئیس جمهور نیز همان کار را می کند، مگر می شود به رئیس جمهوری که مسئولیت اجرایی دارد گفت وقتی می روی فلان استان و مرکز و ... حرفی نزن. چون باید از مجلس و ... مجوز بگیری. قول و حرف ایشان نیز مشروط است. هرچند که قول شهردار و رئیس دستگاه اجرا باید منطبق بر قانون و مشروح وظایفش باشد..

پیرهادی خاطر نشان کرد: نکته دیگری که مطرح شد نسبت به تخریب دوره آقای احمدی نژاد و آقای قالیباف بود که آقای دوستی مطرح کردند. چرا این حرفی که می زنید و خدمات این افراد را زیر سئوال می برید؟ اگر قرار باشد حرفی گفته شود می شود این حرف را نیز زد که کدام شهردار در دستگاه قضا محکوم و انفصال از خدمت گرفت کدام شهردار تراکم فروشی و تراکم بسیار را باب کرد در کدام دوره شهرداری از شفافیت مالی مناسبی برخوردار نبود. لذا در هر دوره ای مدیریت شهری معایبی دارد و محاسن هر کدام را باید کامل دید.

نکته آخر اینکه برادران اصلاح طلب شورا آستانه تحملشان را باید بالا ببرند. این رفتار مناسب نیست و ان شاء الله تقوی سیاسی و گفتاری داشته باشیم.

مهدی چمران نیز در جلسه علنی امروز شورا در پاسخ به اظهارات اسماعیل دوستی درباره هزینه های فاقد سند و فاقد اعتبار گفت: بارها گفته‌ام ما هزینه فاقد سند نداریم، چون اگر سند نداشت، نمی توانستند آمار آن را هم جمع کنند، اما افتخار ما این است که از سال 82 به بعد حسابرسی را بعد از سال های سال باب کردیم.

وی خطاب به دوستی ادامه داد: خود شما هم وقتی در شهرداری بودید، حسابرسی نکردید،‌ اما ما این کار را انجام دادیم و بعد حساب های 15 سال قبل از آن را هم درآوردیم و به رقم فاقد رسیدند و این اصطلاحی است که در این خصوص به کار می برند، و گرنه معنی اش این نیست که هزینه هایی هست که سند ندارد.

چمران اضافه کرد: شهرداری در مورد پروژه‌های فاقد اعتبار باید روال قانونی خود را طی کند و در غیر این صورت حتی اگر خود شما هم این موضوع را بپذیرید، من نمی پذیرم. همه ما نسبت به این قبیل مسائل حساس هستیم و توصیه می کنم که چنین هم باشیم، چون به نفع شهر و شهرداری است و به عنوان چشمان ناظر بر شهرداری و کل شهر وظیفه داریم که حساس باشیم، در غیر این صورت وظیفه نمایندگی خود را انجام نداده‌ایم.

رئیس شورای شهر گفت: جای آن نیست که من بگویم شهرداری از کجا به کجا رسیده که امروز همه شرایط مالی و مسائل دیگر آن شفاف است، اما همین قدر بگویم روزی که من به شورا آمدم، دوست عزیزی که در آن زمان مسئولیت داشت، گفت بودجه ای که ما برای شهرداری تصویب می کنیم، یک بودجه است و یک بودجه هم خود شهرداری دارد که شما از آن مطلع نمی شوید و بسیار بیشتر از بودجه مصوب است. شهرداری از چنین اوضاعی به اینجا رسیده است.

وی سپس در پاسخ به کنایه دوستی درباره پیروزی در انتخابات هیات رئیسه شورا گفت: این نه پیروزی است و نه شکست. من 10 سال رئیس شورا بوده ام، حالا به نظر شما دوباره رئیس شدن برای من پیروزی است؟ اگر مسجدجامعی، مسجدجامعی است، به خاطر این نیست که روی این صندلی نشسته بود. ما از کوچه مسجدجامع و زمانی که همسایه شان بودیم، او و خانواده اش را می شناسیم و او هم درباره ما همین طور است.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: پارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس