یک روزنامه آمریکایی با اشاره به اختلافات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با قطر، تأکید کرد که دوحه از دیدگاه این کشورها، پدر معنوی تروریست‌های جهان است.

به گزارش مشرق، روزنامه «نیویورک تایمز» آمریکا درباره شدت گرفتن اختلافات کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بخصوص عربستان و امارات با قطر نوشت: امارات عربی متحده با یک شرکت مشاوره‌ای آمریکایی به نام «CAMSTOLL GROUP» قرارداد بسته است تا به نیابت از این کشور برخی خبرنگاران خاص حمایت مالی کند.

به گزارش این روزنامه، هدف امارات این است که این خبرنگاران در روزنامه‌های بین‌المللی به حکومت قطر حمله و این کشور را به حمایت از تروریسم و تأمین مالی تروریست‌ها متهم کنند.

نیویورک تایمز با این ادعا که قطر با تروریسم هیچ ارتباطی ندارد، نوشت:  عربستان، امارات، مصر و رژیم صهیونیستی، قطر را «پدر معنوی تروریست های جهان» می‌دانند.

نیویورک تایمز افزود: عربستان و امارات به خاطر حمایت قطر از گروه اخوان المسلمین با این کشور دچار تنش شده‌اند و از این روی سرنگونی «محمد مرسی» رئیس جمهور سابق مصر را یک «کودتای نظامی» می‌دانند.

این روزنامه با این ادعا که قطر تا کنون مستقیما تأمین مالی و تجهیز تسلیحاتی گروه‌های وابسته به القاعده در سوریه را بر عهده نداشته است، بازگشایی دفتر طالبان در دوحه را بخشی از معاملاتی دانست که واشنگتن با آن موافقت کرده بود.

قطر از آغاز بحران سوریه و عراق حمایت مالی و تجهیز تسلیحاتی گروه‌های تروریستی را بر عهده داشته و دارد و برای سرپوش نهادن به جنایات خود به مراکز تحقیقاتی آمریکا مبالغی پول داده است تا درباره این مسائل مطلبی ننویسند.

روز دوشنبه (دیروز) روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز در گزارشی تأکید کرد که قطر یکی از حامیان گروههای تروریستی و افراطی وابسته به القاعده از طریق به وجود آوردن پناهگاه امن، میانجیگری دیپلماتیک، کمک مالی و در مواردی کمک تسلیحاتی برای آنهاست. نیویورک‌تایمز نوشت که شیخ «حجاج العجمی»  یکی از حامیان مالی گروههای وابسته به القاعده در سوریه است که اخیراً در کنفرانسی در «دوحه» قطر به ثروتمندان قطری گفت: پول خود را به افرادی دهید که آن را صرف جهاد کنند و نه کمک.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس